handdator

Visa fullständig version : Kräm + NileCity

McMuck
2008-10-06, 14:42
Jag tänkte bara passa på att länka till följande ganska intressanta videoblandning:
http://www.youtube.com/watch?v=Ijo_7qQGwhw (http://www.youtube.com/watch?v=Ijo_7qQGwhw)

Eller i hög kvalitet, för att till exempel bättre se alla rytmiska detaljer i de tillagda scenerna:
http://www.youtube.com/watch?v=Ijo_7qQGwhw&fmt=18 (http://www.youtube.com/watch?v=Ijo_7qQGwhw&fmt=18)

Se videons info för utförlig beskrivning.

forsberg
2008-10-06, 15:24
skumt det där!

jag har också alltid tänkt att killinggänget gjorde sketchen efter krämvideon men så kan det ju såklart inte vara då..

Rotuhiiri
2008-10-06, 19:59
Jag kanske är trög, men låg likheten bara i att en scen utspelades på ett bårhus och att liken är sminkade, eller var det något mer?

Att säga att de rytmiska detaljerna är lika är väl som att säga att rytmen i "Kräm" är anpassad för att passa en sketch i NileCity (eftersom serien kom innan låten)?

Nästan lite långsökt?

Fast Forward
2008-10-06, 20:45
Haha, underbart!! :D

Staffan747
2008-10-06, 21:31
Jag kanske är trög, men låg likheten bara i att en scen utspelades på ett bårhus och att liken är sminkade, eller var det något mer?

Att säga att de rytmiska detaljerna är lika är väl som att säga att rytmen i "Kräm" är anpassad för att passa en sketch i NileCity (eftersom serien kom innan låten)?

Nästan lite långsökt?
Jag håller med om "de rytmiska rörelserna" de skulle ju passa i vilken melodi som helst..

McMuck
2008-10-07, 00:39
Likheten jag tänkte mest på var bårhuset som sagt, och att liken är väldigt lika varandra (no pun intended) på allt från smink och ansiktsdrag till kläder och frisyr. Men också inte minst det blåaktiga ljuset förstås. Sedan så passar det ju ganska väl även med att panoreringen går från obduktion till kista =P

Det där rytmiska är bara en bonus som jag skämtsamt överdrev lite när jag nämnde det =) Fast faktum är ändå att vissa av dem bara skulle passa till just melodier liknande Kräm-riffet, samt den takten och tempot.

Klart att det är lite långsökt (det är ju nästan en del av poängen) men visst passar det ändå ganska bra? =D Syftet var bara att det skulle vara kul, samt att jag faktiskt först trodde att Killinggänget hade Kent som förklaring till dessa annars väldigt svårtolkade scener. Då hade det ju ändå kanske varit på sin plats med ett sådant hopklipp? Särskilt eftersom att det inte finns någon information om varken scenernas betydelse eller tittares eventuella tolkningar.

Så sura inte nu :) (se nedanstående Jones och giftet-citat).

Edvin_747
2008-10-08, 18:50
Fett bra gjord video iallafall. :D
Hur märkte du att det var samma rytm? skulle jag aldrig göra om jag inte hörde melodin...

McMuck
2008-10-09, 01:49
Fett bra gjord video iallafall. :D
Hur märkte du att det var samma rytm? skulle jag aldrig göra om jag inte hörde melodin...

Jag håller med om "de rytmiska rörelserna" de skulle ju passa i vilken melodi som helst..

Haha, underbart!! :D

Nästan lite långsökt?

Tackar för de positiva kommentarer jag fått :)

Det rytmiska var som sagt bara en bonus. Visst stämde det ihop men jag märkte det först när jag klippte ihop videon, och överdrev det därför lite ironiskt i beskrivningarna. Precis som jag skrivit i videons info så kom jag på strax efter redigeringen att NileCity kom innan Kräm.

lejonflicka
2008-10-25, 21:11
Jag hade glömt bort liken i NileCity, men ja, det finns vissa likheter. Hade inte kommit på det själv, helt klart intressanta iakttagelser!

hållermigvidliv
2008-10-26, 05:32
jag vet inte om någon har tänkt på bilderna på sami och martin som man har med i en sketch i Percy tårar, som ju kan ses som en uppföljare till NileCity. bilderna är ju från kräm-inspelningen tror jag, eller har jag fel? komikergänget kanske kände sig så tacksamma för att kent fick inspiration till kräm-videon från bårhus-sketchen att de tänkte "nej nu fan ska de där skojjarna få vara med på ett hörn!"
skämt å sido så är det nog den snyggaste bilden på martin. hot, hot, hot!

McMuck
2008-10-26, 09:15
jag vet inte om någon har tänkt på bilderna på sami och martin som man har med i en sketch i Percy tårar, som ju kan ses som en uppföljare till NileCity. bilderna är ju från kräm-inspelningen tror jag, eller har jag fel? komikergänget kanske kände sig så tacksamma för att kent fick inspiration till kräm-videon från bårhus-sketchen att de tänkte "nej nu fan ska de där skojjarna få vara med på ett hörn!"
skämt å sido så är det nog den snyggaste bilden på martin. hot, hot, hot!

Jo men precis! Det hade jag också i åtanke när jag kom på idén. :) Tänkte att det kanske tydde på att Killinggänget gillade att driva med kent, och därför hade gjort det i både NileCity och Percy tårar. Men så kan ju inte fallet ha varit, däremot kanske så som du säger.

Lätt! Hett! Svett! ^^

lejonflicka
2008-10-26, 17:18
Jag får nog se om Percy tårar, har bara ett svagt minne av den där sketchen. Vilket avsnitt är den med i?

McMuck
2008-10-26, 17:41
Jag får nog se om Percy tårar, har bara ett svagt minne av den där sketchen. Vilket avsnitt är den med i?

Jag minns bara att det är en sketch i serien om astronauterna, där bland andra Christer Fuglesang (Henrik Schyffert) får en föreläsning av Kapten Klänning (Robert Gustafsson) om ungdomars alkoholvanor. Jag tror att det är overhead-bilder på Martin, Markus och Sami som används. Skulle gissa på att det är antingen avsnitt 3 eller 4, men är långt ifrån säker.

lejonflicka
2008-10-28, 19:13
Jag minns bara att det är en sketch i serien om astronauterna, där bland andra Christer Fuglesang (Henrik Schyffert) får en föreläsning av Kapten Klänning (Robert Gustafsson) om ungdomars alkoholvanor. Jag tror att det är overhead-bilder på Martin, Markus och Sami som används. Skulle gissa på att det är antingen avsnitt 3 eller 4, men är långt ifrån säker.

Tack för hjälpen! :) Ska kolla ikväll.

xXLivräddMedStilXx
2008-12-30, 22:28
Haha vilken bra!:D Färgerna och allt stämde ju precis, märkte först inte övergången mellan videorna. :>