Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 83

Ämne: Var är vi nu?

  1. #16
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Någon har läckt videon. TS stängs av. Inga fler poster med länkar till videon tack.
    Lid för konsten eller brinn.

  2. #17
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    9 234

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henrik Visa inlägg
    Någon har läckt videon. TS stängs av. Inga fler poster med länkar till videon tack.
    vad okentigt att någon läcker

    men måste ju hända även det bästa bandet i världen.

  3. #18
    Medlem Preben.Ls avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Bergen
    Inlägg
    100

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henrik Visa inlägg
    Någon har läckt videon. TS stängs av. Inga fler poster med länkar till videon tack.
    Okey. Videoen hvar jo lastet opp av KentVEVO hvem styrer den kanalen da? Er jo der alle musikkvideoene er da.

  4. #19
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Preben.L Visa inlägg
    Okey. Videoen hvar jo lastet opp av KentVEVO hvem styrer den kanalen da? Er jo der alle musikkvideoene er da.
    Om så är fallet kommer avstängningen att tas bort. Vi undersöker.
    Lid för konsten eller brinn.

  5. #20
    Nybörjare
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    46

    Standard

    så ÄR fallet henrik. har fortfarande en cache på den. klart o tydligt kentVEVOs uppladdning. man antar väl att det är nästa singel då?

  6. #21

    Standard

    "Det är också okej att länka till Youtubeklipp."
    Varför avstängning? None of my business kanske, men ska inte avstängningar bygga på regelbrott?
    Så det så.

  7. #22
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av enbokstavimittnamn Visa inlägg
    så ÄR fallet henrik. har fortfarande en cache på den. klart o tydligt kentVEVOs uppladdning. man antar väl att det är nästa singel då?
    Jag avvaktar besked från skivbolaget men under tiden kan du väl maila en skärmdump till henrik@henrik.net tack.
    Lid för konsten eller brinn.

  8. #23
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ololole Visa inlägg
    "Det är också okej att länka till Youtubeklipp."
    Varför avstängning? None of my business kanske, men ska inte avstängningar bygga på regelbrott?
    Du får naturligtvis fråga. Jag tycker att regel 8 är applicerbar. Om det visar sig att videon INTE laddats upp av någon som jobbar med Kent så har den läckt på något sätt och då är det inte upphovsrättsägaren som gjort den tillgänglig.

    8. [...]
    Det är också tillåtet att diskutera, och länka till, material som upphovsrättsägaren gjort tillgängligt för fri nedladdning. Det är också okej att länka till Youtubeklipp.


    Håller du med?
    Lid för konsten eller brinn.

  9. #24

    Standard

    Ja visst var det en länk till Kents Vevo-kanal och något en prenumerant till kanalen skulle ha snappat upp.

  10. #25

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av henrik Visa inlägg
    Du får naturligtvis fråga. Jag tycker att regel 8 är applicerbar. Om det visar sig att videon INTE laddats upp av någon som jobbar med Kent så har den läckt på något sätt och då är det inte upphovsrättsägaren som gjort den tillgänglig.

    8. [...]
    Det är också tillåtet att diskutera, och länka till, material som upphovsrättsägaren gjort tillgängligt för fri nedladdning. Det är också okej att länka till Youtubeklipp.


    Håller du med?
    Jag tycker nog att eftersom det uttryckligen står att det är okej att länka till youtubeklipp så kunde inte TS veta att det var ett regelbrott att göra just det. Dessutom så stod faktiskt kents vevokanal bakom uppladdningen vilket lätt kan få en att tro att det är en "officiell" uppladdning, dvs med upphovsrättsmans tillstånd. Man kanske bör skriva in villkor i reglerna för vilka youtubeklipp som får länkas till?
    Så det så.

  11. #26
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Nu är denna fråga utredd och det var precis som alla påpekat så att videon faktiskt låg på Kents egen Vevo-kanal på Youtube. Inget regelbrott alltså. Avstängningen är upphövd och TS har fått en ursäkt.

    För att göra något bra av detta så har jag förtydligat reglerna enligt följande tillägg:

    Det är inte tillåtet att posta länkar till (eller skriva var man kan hitta) material som uppenbart inte är avsett för spridning. Till exempel läckt material. (tillagt 22/5 2014 av Henrik)

    Lid för konsten eller brinn.

  12. #27
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 978

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henrik Visa inlägg
    För att göra något bra av detta så har jag förtydligat reglerna enligt följande tillägg:

    Det är inte tillåtet att posta länkar till (eller skriva var man kan hitta) material som uppenbart inte är avsett för spridning. Till exempel läckt material. (tillagt 22/5 2014 av Henrik)
    Sedan kan man ju diskutera hur uppenbart det var i det här fallet att musikvideon till "Var är vi nu?" inte var avsett för spridning när det faktiskt var uppladdat på Kents officiella Youtube-kanal. Jag hann t ex se videon precis när den hade laddats upp pga att jag prenumererar på KentVEVO och fick ett mejl om att de laddat upp klippet.

  13. #28
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Edvin_747 Visa inlägg
    Sedan kan man ju diskutera hur uppenbart det var i det här fallet att musikvideon till "Var är vi nu?" inte var avsett för spridning när det faktiskt var uppladdat på Kents officiella Youtube-kanal. Jag hann t ex se videon precis när den hade laddats upp pga att jag prenumererar på KentVEVO och fick ett mejl om att de laddat upp klippet.
    Därav har avstängningen hävts. En Kent-video på en officiell Kent-kanal kan inte anses vara "uppenbart ej för spridning".
    Lid för konsten eller brinn.

  14. #29

    Standard

    Undrar när den släpps då? Och undrar vem som får bära hundhuvud för att ha "råkat" lägga ut den för tidigt? Om det inte va något slags missförstånd eller misstag, som vi alla kan göra. Gillade videon skarpt iaf, även om jag hellre hade sett dem göra den som live-version som dom gjorde på förra skivan med två av singlarna.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  15. #30
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Klåparen82 Visa inlägg
    Och undrar vem som får bära hundhuvud för att ha "råkat" lägga ut den för tidigt? Om det inte va något slags missförstånd eller misstag, som vi alla kan göra.
    Som jag fattade saken så var det en teknisk orsak. Så det blir väl den som byggt den tekniska lösningen som får lite bassning kanske
    Lid för konsten eller brinn.

Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •