Sidan 48 av 48 FörstaFörsta ... 3839404142434445464748
Resultat 706 till 720 av 720

Ämne: Månadens skräptråd - januari (more than words softly spoken)

Erfaren medlem Zockervadds avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Min 30årsfest hade jag hemma på logen- men det är ju knappast aktuellt i mars. När jag fyllde 40 hyrde jag in mig hos min granne som har ett B&B där matsalen var precis lagom stor för 20-25 personer och hon har en cateringfirma också så hon fick fixa maten. ( det var min present till mig själv kan man säga). Men gå ut och äta är också jättetrevligt, så har vi gjort med flera av kompisarna (fast då är det ju mer vi andra som bjudit den som fyller år)
    Va skönt med någon som fixar maten! Asså en lokal kanske inte är så svårt att få tag på.. en bygdegård eller något, men maten?! Kanske får kolla på firmor som kan göra något.. vore ju roligt att ha en fest med musik och mingel.

Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Astronaut: Visa inlägg
    Hittade detta på youtube. Var över ett år sedan som jag lyssnade på dessa:

Denna alltsåååå...(!)

So fuck you anyway

Varför finns inte Placebos album på Spotify egentligen. Det suger ju att det mesta blev borttaget 2013 eller något.
    En grupp jag kan lyssna på i perioder och sen liksom glömma bort, kanske just för de inte finns på spotify eller för att jag inte äger en cd med dem heller. Men sjukt bra hur som!!!

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Trivselgrodan Visa inlägg
    Jo det var en massa kul saker blandat med måstesaker som tvättstuga å städning.

Just nu känner jag mig inte så nöjd... ;/
    Så fort jag anmält mig dök det upp ett tillägg på 2000 kr på priset. 500 spänn flygskatt och 1500 kr enkelrumstillägg (utan att de sagt nåt eller frågat mig) Jag frågade om det inte fanns möjlighet att dela rum med någon annan då det ju var fler som skulle åka själva.. Fick sen svar att det fanns en dam som var 60 + och på sättet hon skrev det på kändes det som att damen är långt över 60... Att jag alltid ska hamna i aktiviteter med pensionärer och nästanpensionärer>_< e ok å bo med henne om nu inte alla är i den åldern.. Får ringa hon jag mejlat med å kolla upp hur det ser ut. För mejlamdet har gått så långsamt. Vore trevligt om det fanns andra runt trettio..

Jag började kolla upp ett annat resebolag som har mer ungdomliga resor där de har både undre och övre åldersgräns 18-45. Och det lät intressant... Tills jag fick reda på att man åker BUSS till Frankrike...i TRETTIO timmar.. TRETTIO timmar i en buss... Ja kanske e jag mer 60+ än 18 iaf isf hahaha
    jag är definitivt mer 60+ än 18 . Hoppas det löser sig!

Citat Ursprungligen postat av Zockervadd Visa inlägg
    Va skönt med någon som fixar maten! Asså en lokal kanske inte är så svårt att få tag på.. en bygdegård eller något, men maten?! Kanske får kolla på firmor som kan göra något.. vore ju roligt att ha en fest med musik och mingel.
    Det borde ju finnas några cateringfirmor att välja på hos dig också

En grupp jag kan lyssna på i perioder och sen liksom glömma bort, kanske just för de inte finns på spotify eller för att jag inte äger en cd med dem heller. Men sjukt bra hur som!!!
    Precis. Man kanske får köpa sig en cd helt enkelt... Frågan är bara vilken man börjar med.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem Trivselgrodans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    jag är definitivt mer 60+ än 18 . Hoppas det löser sig!

.
    Det första resebolaget verkar ha ett alternativ.. Veckan efter det jag tänkt mig har de en tjejvecka till samma ställe. Ungefär samma koncept och aktiviter men mer festligheter på kvällarna å målgruppen verkar vara lite yngre.. Så det kanske kan va nåt Jag har mejlat å frågat lite..
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Hittade detta på youtube. Var över ett år sedan som jag lyssnade på dessa:

Denna alltsåååå...(!)

So fuck you anyway

Varför finns inte Placebos album på Spotify egentligen. Det suger ju att det mesta blev borttaget 2013 eller något.
    Har lyssnat mycket på Placebo särskilt när Sleeping with ghosts kom, men inget på de nyare och jag blir beklämd när jag hör Fuck you, absolut inte för själva uttrycket som idag bara är en smula argare än 'fan ta dig'.
    Men tonen i hela låten är fullständigt oresonlig, det är inte längre hat utan det är bitterhet över någon som berättarrösten tydligen måste ha tyckt mycket om.
    Att bara önska någon som inte alls var som man trodde så mycket olycka det är att vara bitter nattsvart bitter , som om den personen han tyckt så mycket om borde förstått att han skulle vara den som berättarrösten trodde han var.

(Såhär är jag alltid , jag skapar egna berättarröster som fortsätter det jag tycker jag hör.)

Charmen med Brian Molkos röst är fullständigt bortblåst finns inte hur jag än försöker höra, jag hör bara bitterhet och samtidigt en kärlek till att klänga sig kvar att inte släppa personen eftersom berättarrösten behöver den onde för att ha någon att skylla sitt eget må dåligt på.

Obseliobs !
    Det här är bara min personliga åsikt av det jag hör, Molko kan själv ha menat att han leker med hat och hämnd och hur det är att bara hata någon.

Can hardly wait tycker jag saknar det jag tycker så mkt om i de äldre Placebo, kanske saknar jag 'distans' . Litet menlöst

Spotify kommer väl inte alltid överens med alla artister om ersätningsnivåer ?
    Senast redigerat av snö den 2015-01-31 klockan 09:55.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Då är januari slut för detta år.
    (också)
    Det känns så för mig att vad jag än försöker att förändra i mitt liv så är det enda som händer att allt tar slut.
    Förhoppningarna tar slut.
    Januari tar slut, förra året tog slut, julen tog slut, min födelsedag igen och hösten, sommaren, våren och vips jag minns så väl att jag satt här förra januari med samt för två år sen.
    (och för tre år sen, för fyra år sen, för fem år sen osv)
    Känns fånigt nog som en miljon avsked bara att inget nytt tar vid utan jag börjar om med samma tänk som jag snart tar avsked till ånyå, när februari tar slut.

Skönt att skriva av mig.
    Fast jag har förändrat mycket när åren har gått från att ha varit en prestationsprinsessa som ung så är jag idag mycket rimlig i vad jag hinner och jag är vän med att jag tycker om att tänka på 'varför?'.
    För jag tycker att det är verkligen inte så enkelt som vi ofta frestas att tro, det finns alltid många orsakssamband.

Här har det fallit mycket blöt snö och den är tung, har nyss skottat och det är outgrundligt vackert ute.
    All snö som klistrat sig fast på allt, och särskilt på träden som jag har gott om här.
    Det är sanslöst vackert.

Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Jag kan ju tycka om musik av flera anledningar men ibland kommer det en låt som är sådär fruktansvärd egentligen men texten är träffsäker just för stunden, haha som nu har jag hört en som jag kan inte tycka om, fast jag tycker inte illa om den heller. Har ni det också? Typ skäms låtar ingen vet ni lyssnar på?

Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Lyckades äntligen med att bli skitförbannad och skällde ut en som jobbar på mitt jobb. Han ska alltid hacka på mig och liknande bara för att jag är yngre(tror jag). Han må vara dubbelt så gammal som mig, men jag har fan jobbat där i 3 år längre än vad han har gjort och är dessutom anställd. Han har varit inhyrd hos oss i ca 3 månader nu skulle jag tro.

Det var rätt gött att få gapa skiten som jag har gått och stört mig på rätt i ansiktet på honom, hehe.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?

Reg.datum
    May 2007

Standard

Lyckades äntligen med att bli skitförbannad och skällde ut en som jobbar på mitt jobb. Han ska alltid hacka på mig och liknande bara för att jag är yngre(tror jag). Han må vara dubbelt så gammal som mig, men jag har fan jobbat där i 3 år längre än vad han har gjort och är dessutom anställd. Han har varit inhyrd hos oss i ca 3 månader nu skulle jag tro.

Det var rätt gött att få gapa skiten som jag har gått och stört mig på rätt i ansiktet på honom, hehe.
    Bra där!

Hur tog han det? Tror du han bättrar sig eller blir det krig?
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Reg.datum
    May 2007

Standard

Nu har kört badmintonträning i 2 timmar. Nu ligger jag i soffan å bara vilar och njuter och lyssnar på Sam Smith Bland annat låten Stay with me som jag tycker e så otroligt bra å jag kan lyssna på den om å om igen.. den får mig också att tänka på Barcelona i somras och ger mig lust att resa.

Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Bra där!

Hur tog han det? Tror du han bättrar sig eller blir det krig?
    Han hade inte mycket att sätta emot när jag väl var igång. Han har fått stå ut med en del idag men det är inte mer än rätt. Jag tror dock inte att han är en person som kan ta till sig kritik eftersom han tycker att alla andra gör fel och han är den enda som gör rätt. En sak är säker och det är nog att jag förhoppningsvis inte kommer behöva göra något sånt här igen. Har aldrig hänt tidigare under dessa tre år att det har blivit så här. Kan väl bero på att mina arbetskamrater som jag vanligtvis jobbar med har någorlunda förstånd.

Han kommer nog flyttas till en annan avdelning så småningom har jag hört. Jag kan hoppas på att han får sluta eftersom han är inhyrd, fast det är nog mindre troligt nu när det är mycket att göra. Mina arbetskamrater blev ändå rätt så chockade över detta och sa att dom trodde att det skulle bli slagsmål. Det är ju kul att man fortfarande kan överraska folk sådär.
    Nu har kört badmintonträning i 2 timmar. Nu ligger jag i soffan å bara vilar och njuter och lyssnar på Sam Smith Bland annat låten Stay with me som jag tycker e så otroligt bra å jag kan lyssna på den om å om igen.. den får mig också att tänka på Barcelona i somras och ger mig lust att resa.
    Skulle gärna kört ett pass badminton alltså. Har eget rack men har inte lirat sedan gymnasiet. Badminton är nog roligaste bollsporten skulle jag säga.
    Jag kan ju tycka om musik av flera anledningar men ibland kommer det en låt som är sådär fruktansvärd egentligen men texten är träffsäker just för stunden, haha som nu har jag hört en som jag kan inte tycka om, fast jag tycker inte illa om den heller. Har ni det också? Typ skäms låtar ingen vet ni lyssnar på?
    Ja, typ katy perry eller vad hon heter. Hon kom med en låt som jag fastnade för. Älskade den verkligen men det gick över rätt snabbt som tur var, haha.
    Senast redigerat av Astronaut: den 2015-01-31 klockan 14:27.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?

Reg.datum
    May 2007

Standard

Inte mycket liv här den här helgen...

Reg.datum
    May 2007

Standard

Han hade inte mycket att sätta emot när jag väl var igång. Han har fått stå ut med en del idag men det är inte mer än rätt. Jag tror dock inte att han är en person som kan ta till sig kritik eftersom han tycker att alla andra gör fel och han är den enda som gör rätt. En sak är säker och det är nog att jag förhoppningsvis inte kommer behöva göra något sånt här igen. Har aldrig hänt tidigare under dessa tre år att det har blivit så här. Kan väl bero på att mina arbetskamrater som jag vanligtvis jobbar med har någorlunda förstånd.

Han kommer nog flyttas till en annan avdelning så småningom har jag hört. Jag kan hoppas på att han får sluta eftersom han är inhyrd, fast det är nog mindre troligt nu när det är mycket att göra. Mina arbetskamrater blev ändå rätt så chockade över detta och sa att dom trodde att det skulle bli slagsmål. Det är ju kul att man fortfarande kan överraska folk sådär.
    Ok, hoppas han blir flyttad då!

Skulle gärna kört ett pass badminton alltså. Har eget rack men har inte lirat sedan gymnasiet. Badminton är nog roligaste bollsporten skulle jag säga.
    jaa det är jättekul!
    Jag har börjat nybörjarkurser å kör med tränare 1-2 ggr i veckan nu.. Riktigt kul när man får lära sig tekniken
    Spela!

Reg.datum
    May 2007

Standard

Megatrött och slö idag bara

Erfaren medlem kmbs avatar
    Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Megatrött och slö idag bara
    Här med. Fast jag har en inlämningsuppgift till min kurs som jag måste ha gjort innan midnatt. Nu känns den väldigt seeeeg!
    Jag har blivit äldre, saknar glöd
    det rår jag inte för...

Sidan 48 av 48 FörstaFörsta ... 3839404142434445464748

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •