Ibland känns det som man inte kommer nånstans. Lite så känns det nu när jag sitter och försöker spela gitarr.
Hulda, du har gått två kurser va? Hur mycket lärde du dig genom det?
Ibland känns det som man inte kommer nånstans. Lite så känns det nu när jag sitter och försöker spela gitarr.
Hulda, du har gått två kurser va? Hur mycket lärde du dig genom det?
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
Oj oj oj så trött jag är. Inget kul just nu. Vill ha något roligt att se fram emot!
Jag har blivit äldre, saknar glöd
det rår jag inte för...
Alltså inte jättemycket. Jag lärde mig visserligen en del ackord, men min lärare trodde att jag kunde mer än jag gjorde bara för att jag har bra gehör, så han började på för hög nivå ( barréackord andra lektionen) och det kändes som om jag missade grunderna. Jag lärde mig ju det jag skulle till varje lektion men det blev liksom lite lösryckt så att säga. Fast iofs, jag fick rätt mycket skalor och olika övningar för fingersättning och snabbhet och de hjälpte ju förstås väldigt bra. Sen satt jag ju och övade på "plock" själv eftersom det är det jag tycker är roligast och låter finast, och det blev ju bra. När jag övade... sen kom jag ifrån det och sen kom jag inte igång igen. Blir så trött på mig själv.
Förstår känslan. Februari är den trögaste månaden tycker jag.![]()
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Festival är liksom inget jag vågar mig på.
Men Kent kommer nog göra fler "vanliga" konserter, bara inte i år.
Känns ändå jobbigt. Hade gärna velat gå förra året.
"Getting old is not for sissies."
Det sägs ju att festivalspelningar är något kortare än om man har en hel arena för sig själv, men jag vet inte.
Jag verkligen hatar min kropp.. Inga kläder passar längre..
Men jag jobbar på det.
Är på gymmet 3-4 ggr i veckan och jag börjar se resultat.![]()
"Getting old is not for sissies."