Sidan 32 av 32 FörstaFörsta ... 2223242526272829303132
Resultat 466 till 474 av 474

Ämne: Månadens skräptråd - Februari

Erfaren medlem kmbs avatar
    Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Astronaut: Visa inlägg
    95km står det. Det är inte så farlig terräng så det klarar nästan vem som helst verkar det som. Men jag antar att jag blir tvungen att införskaffa ett par cykelbyxor eftersom min sadel är på tok för hård. Att trampa nästan tio mil får man nog rätt skön träsmak som sitter i några dagar.
    Tror nog det är en bra investering.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd
    det rår jag inte för...

Erfaren medlem 13_Maj_tjejens avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Påminn mig inteeee att tiden går så fort.
    Snart är sommaren här.
    "Getting old is not for sissies."

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Har just sett klart en helt ok film. Once, irländsk. Riktigt bra faktiskt.
    Riktigt bra, så sant. Känns äkta på något sätt.

Efter jag cyklade 67 mil på 35:30 hade jag ont i skrevet ett tag.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Riktigt bra, så sant. Känns äkta på något sätt.

Efter jag cyklade 67 mil på 35:30 hade jag ont i skrevet ett tag.
    Precis! Riktiga människor som kmb skrev om här om dan.
    35:30 timmar? Herre jefflar!!!
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Jag gillar att dricka kaffe av olika slag, och har då och då sett det där americano. Vad för slags kaffe är det egentligen, jämfört med till exempel espresso?
    Americano är espresso utspädd med hett vatten. Lika starkt, men tar lite längre att dricka.

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Jag drack mitt kaffe svart fram tills jag var 17. Då fick jag sån magkatarr att enda sättet jag klarade att dricka kaffe alls var med mjölk, då har jag inga problem alls. nu är jag så van att dricka med mjölk att jag inte tycker det är gott utan. Skummar mjölken gör jag bara när jag har tid, en det känns lyxigare och blir ännu godare tycker jag. Socker blir det däremot aldrig, men, kanske lite kardemumma eller kanel
    Jag gillar kanel i min latte också, med svart kaffe smakar det inte så bra dock.

Känner igen mig.
    Jag känner en tjej som är väldigt attraktiv och hon har varit singel i ungefär 5 år nu tror jag. Jag förstår inte hur hon har lyckats med det... Antagligen vill hon väl det.
    Själv är jag en jävel på att vara singel, haha. När jag tänker på det så känns det rätt okej och jag pallar inte vara ute på fest varje helg och vara översocial som jag var förr. Nu är det snarare tvärt om, att jag liksom inte ser nån mening att spela intresserad när jag pratar med någon. Jag gillar när saker och ting sker på ett naturligt sätt.
    Känner också igen mig.
    Har varit singel i 5 år också, fast inte för att jag vill vara det. Men vem vill ha en tjej som är fet, ful och otrevlig (inte för att jag aktivt försöker vara det, med min social fobi gör det jättesvårt för mig att umgås med folk)? Ja, precis ingen. Ska väl börja skaffa katter snart, så jag kan åtminstone bli en sådan galen katt-tant, och inte en bitter enstöring.

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av jazzpurist Visa inlägg
    Americano är espresso utspädd med hett vatten. Lika starkt, men tar lite längre att dricka.
    Jag gillar kanel i min latte också, med svart kaffe smakar det inte så bra dock.
    Känner också igen mig.
    Har varit singel i 5 år också, fast inte för att jag vill vara det. Men vem vill ha en tjej som är fet, ful och otrevlig (inte för att jag aktivt försöker vara det, med min social fobi gör det jättesvårt för mig att umgås med folk)? Ja, precis ingen. Ska väl börja skaffa katter snart, så jag kan åtminstone bli en sådan galen katt-tant, och inte en bitter enstöring.
    Har aldrig provat kanel i svart kaffe, men det kanske kan funka sämre ja.
    Btw så har jag två katter "crazy cat lady"
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

Citat Ursprungligen postat av Trivselgrodan Visa inlägg
    Har inte testat skumma lsktosfri mjölk. Men ju tyngre och fetare mjölken är desto svårare blir den att skumma.. Testa å spä ut lite med vatten och skumma innan den hunnit bli upphettad.
    Det är "minimjölk" (0,5) och jag skummar alltid kallt - orkar inte att värma det, jag är liiiite otålig
    Mjah, när jag drack "skummetmjölk" som är 0,1 jag fick det bästa skum!

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Du är danska, vilket är synonymt med livsnjutare, eller vad det nu heter med ett fint ord. Hedonist eller något sånt.
    Vet inte om det har så mycket med religion att göra, men att uthärda lite lidande har ingen dött av. Tvärtom ger det variation, mening, inspiration, eller nåt.
    Du ser danskare som livsnjutare?! Huh... Kanske är det en nord-syd sak. Ju längre norrut du reser, ju mera blir människorna kanske ...hmm, dystra? Ja, jag vet inte?!?
    Men "Om vi inte avstår från det goda i livet ibland - då kommer vi att straffas, för då har vi syndat"-mentaliteten finns också här i Danmark.
    Jag gillar också "less is more" så länge att "less" är riktigt, riktigt gott !!

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av jazzpurist Visa inlägg
    Kom igen, du är inte ful, allt annat än fet (otrevlig är svårare att avgöra från bilden), så cheer up, blivande kattant.

Citat Ursprungligen postat av Laila Mari-Gigi Andersen Visa inlägg
    Du ser danskare som livsnjutare?! Huh... Kanske är det en nord-syd sak. Ju längre norrut du reser, ju mera blir människorna kanske ...hmm, dystra? Ja, jag vet inte?!?
    Men "Om vi inte avstår från det goda i livet ibland - då kommer vi att straffas, för då har vi syndat"-mentaliteten finns också här i Danmark.
    Jag gillar också "less is more" så länge att "less" är riktigt, riktigt gott !!
    Det är en bra inställning att tänka less of great is more, själv har jag svårt att hålla igen när något är mumsigt.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Sidan 32 av 32 FörstaFörsta ... 2223242526272829303132

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg