Så roligt! Och så blev jag så sugen på ost :-/ inte ok, jag har ju lagt mig!!!
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Jag använder concealer alltid när jag ska gå ut ur min lägenhet. Till jobbet blir det BB kräm eller foundation också. Jag har väldigt ljus hy och blir lätt röd i ansiktet, så jag måste täcka över det med något. Jag vill byta till ansiktskräm och mineralpuder istället för att se naturligare ut, men har inte hittat en bra ansiktskräm än.
Jag blir illamående av att peta nere/in i mina ögon, så ögonskugga och kajal använder jag aldrig. Mascara kan jag stå ut med ibland, men inte varje morgon. Har jag mascara på, använder jag också läppstift eller läppglans, annars är det bara concealer och foundation.
Jag känner också några killar som använder concealer dagligen. Det är inget fel med att sminka sig om man tycker att man blir snyggare av det, oavsett kön. Det är också okej att inte sminka sig om man inte vill göra det. Vad än man mår bättre av.
Jag håller med att J.Berg är snygg i kajal. Fast jag är inte helt säker på att folk inte skulle titta lite konstigt åt honom om han sprang ner för att köpa bröd och hade stage make-up på sig.
Vem vet mest, kanske. Om jag är bestämt att göra narr av mig i något program, så skulle det helst vara det.
Eller Pluras kök men bara om Mauro är med också.
Synd att det inte är sant. Vill också att ost ska vara frukt så jag får äta det. Fejkost smakar okej och är gjord av kokosöl så inte helt onyttigt, men saknar ost ändå.
i gåri dag
lärdom som dragits mellan igår och idag:![]()
Min facebookstartsida består generellt av smycken, katter och kakor.
Trevlig kombo.![]()
"Getting old is not for sissies."
MIn face-booksida får sällan besök av mig för jag tycker det är tråkigt .
Annars hann jag nyss bli riktigt upprörd på riktigt för jag hade ett meddelande där det stod att någon gjort ett inköp långt härifrån med min iTunes och jag ändrar direkt lösenordet .
17åring dotter kastar ett getöga på mailet och förklarar : 'det syns att det är fejk!'
Jag blev ju nyss av med en iPhone så jag trodde att någon genom mobilen lyckats ... .... osv . .
Fast nu är jag otroligt glad för att mailet var fejk! litet purken att jag ändrade ett lösenord jag lyckats lära mig.
Att sminka mig måste jag, för jag tycker inte om att se halvdöd ut , jag är så blek/glåmig och jag tycker om att se ut som jag är pigg det är enklare att möta andra människor då . ävn om jag är superirriterad/trött osv.
Älskar läppstift för i övrigt.
Hmmm jag rodnar inte lätt , en stor tillgång för i övrigt att jag kan vara hur nervös som helst men ser bara sval ut
men jag såg mig själv i spegeln att jag är helt rosig på kinderna för jag hann börja tänka på hur jobbigt det blir att bevisa att jag inte varit i Spanien och att jag bara vara oaktsam genom att inte ha en aning var min mobil försvann ...
Yay och god natt!
Jag tycker män kan sminka sig bäst de kan och vill men tiden är väl mogen om ett hundra år eller så, Löjligt för jag tycker att män och kvinnor kan tycka att det är exakt lika roligt att styra ut sig.
Det finns ingen gen hos kvinnor för att sminka sig lika litet som det finns en gen hos män för att inte sminka sig och i djurvärlden är det hanar som är påfåglarna bokstavligen.
dags att sova för en ny dag imorgon då det vankas blötsnö.
blablablablablablabla
P.S!
Kan inte han(?) som kallar sig MoralPanik skriva litet det är ett sådant lovande användarnamn!?
Som ett löfte för intressant läsning tycker jag.
Det verkar som jag är jinxed när det kommer till ekonomi. Så fort jag kopplar av händer nåt. Vi hade sportlov i februari och det räknas som semester för mig, det borde inte vara något problem, eftersom jag jobbade hela förra året och har sparat ihop pengar för att betala för de fem veckors semester har jag under detta året.
Men eftersom jag har bytt från den privata skolsystemet till det offentliga skolväsendet har de pengarna jag har sparat ihop, inte betalats ut...
Tydligen skulle jag meddela "någon" att jag har semester ...vilket är helt okej, men ingen sa att jag skulle... Hur ska jag kunna veta att jag ska veta detta?
Summan av kardemumman är att jag inte fick några pengar för en hel vecka, vilket innebär att jag saknar en fjärdedel av min lön.
![]()
Mycket trevlig
Hatar såna fejkmail. Ibland är de ju jättetydliga, men ibland är de rätt bra faktiskt. Svåra att avslöja.
Men det där är ju inte ok. Alls. Borde du inte fått ut din kvarstående semesterersättning när du slutade din anställning? Så att du kunnat spara den på ett eget konto?
jag hoppas det. Vi har mest haft sms-kontakt idag också, för hon har inte kunnat prata.![]()
Privata skolor har ett system för att betala ut semesterersättning och de offentliga skolorna har ett annat system . . . och jag har fångats i mellan dessa system och mina semesterbesparingar hålls på något som kallas "Feriekonto" där jag måste meddela, när jag har semester och sedan kommer de att betala ut vad jag har rätt till ... jag önskar bara att någon berättade om det för mig.
Jag hoppas allt är okej med din vän!