Sidan 1 av 45 1234567891011 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 667

Ämne: Månadens skräptråd - (det är) Mars (jag fyller år)

Erfaren medlem 13_Maj_tjejens avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard Månadens skräptråd - (det är) Mars (jag fyller år)

Fast inte jag då. Jag fyller i september.

Spam, OT och chattande är tillåtet i skräptråden. Däremot gäller alla andra regler precis som vanligt. Det är helt upp till er användare att hålla en nivå som ni tycker är acceptabel här.

När månaden är över stängs tråden och en ny öppnas.

Hjälp med att få bort "i" uppskattas.
    Skyller på att jag är trött.
    Senast redigerat av 13_Maj_tjejen den 2015-02-28 klockan 23:12.
    "Getting old is not for sissies."

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av 13_Maj_tjejen Visa inlägg
    Fast inte jag då. Jag fyller i september.
    det är den 16 mars han fyller 45, den där, vad heter han nu ...
    Life on Mars, pannkaka i säng!
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem 13_Maj_tjejens avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    det är den 16 mars han fyller 45, den där, vad heter han nu ...
    Life on Mars, pannkaka i säng!
    Har glömt hans namn.
    "Getting old is not for sissies."

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Ju mer jag tänker på det, desto märkligare känns det att vi killar för det mesta går omkring helt osminkade. Ärligt talat saknas det väl inte skönhetsbrister att åtgärda hos majoriteten av oss. Samtidigt läste jag någonstans att killar numera ägnar mer tid framför spegeln än tjejer. Intressant om det stämmer. Tar ju faktiskt en jäkla tid ibland att fixa håret, raka sig etc. Tänk då hur lång tid det skulle ta om vi skulle sminka oss också!
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Ju mer jag tänker på det, desto märkligare känns det att vi killar för det mesta går omkring helt osminkade. Ärligt talat saknas det väl inte skönhetsbrister att åtgärda hos majoriteten av oss. Samtidigt läste jag någonstans att killar numera ägnar mer tid framför spegeln än tjejer. Intressant om det stämmer. Tar ju faktiskt en jäkla tid ibland att fixa håret, raka sig etc. Tänk då hur lång tid det skulle ta om vi skulle sminka oss också!
    Jag tycker tvärtom det är underligt att många tjejer alltid är sminkade. (säger jag som i princip aldrig sminkar mig...)
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem Trivselgrodans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Jag tycker tvärtom det är underligt att många tjejer alltid är sminkade. (säger jag som i princip aldrig sminkar mig...)
    Ja...håller med.

Jag sminkar inte heller mig till vardags. Det hinner inte jag med på mornarna dessutom är jag övertygad om att jag har mycket friskare hy än de som sminkar sig varje dag.
    Och så blir det mer effekt till fest när jag sminkar mig
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda

Erfaren medlem kmbs avatar
    Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Håller också med. Tycker naturligtvis att man får göra det om man vill. När jag har råd färgar jag dock ögonfransarna. Tycker det gör väldigt mycket för utseendet. Maskara (vet inte ens hur det stavas och min telefon har inte ens någon aning om vad det är tydligen) kan jag inte ens använda. Det fäster inte på mig.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd
    det rår jag inte för...

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Tänk vad en utebliven bisats kan betyda för förståelsen av ett påstående... Det är förstås i relation till att många tjejer alltid är sminkade som jag tycker det är märkligt att killar går genom tillvaron helt osminkade. Sedan kan man förstås tycka att ingen borde sminka sig, det vore kanske det allra bästa.
    Senast redigerat av utomjording den 2015-03-01 klockan 13:25.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

Jag tycker självklart tvärtom - att alla ska bära smink.
    Jag kan inte se varför det bara ska vara kvinnor som bär smink, om en man känner för att bära smink - men varsågod, kudos to you !!

Jag skulle aldrig gå till jobbet utan smink!
    I allmänhet lämnar jag inte hemmet utan minst concealer och mascara, såvida jag är sjuk som denna helg ...då orkar jag inte.
    För mig handlar det inte nödvändigtvis om sminkan, det handlar om att bry sig om att göra en insats, det tar mig 10-15 minuter på morgonen att sminka mig och kanske man inte har tid eller inte vill bruka den tid, eller man kanske har en typ arbete där makeup är "no go".
    Jag äter sunt och medvetet och jag försöker ta hand om mig själv. Jag lovade mig själv en gång att inte "släppa taget", att alltid orka
    Det handlar för mig om att må bra inifrån och ut (och jag känner mig mycket bättre när jag inte kan se mina mörka ringar under ögonen )
    Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2015-03-01 klockan 14:16.

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda-
    Grattis i efterskott!!! Överlevde du det där, eller blev du lynchad efter att ha jublat
    Jag undvek lynchning.
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Trivselgrodan Visa inlägg
    Ja...håller med.

Jag sminkar inte heller mig till vardags. Det hinner inte jag med på mornarna dessutom är jag övertygad om att jag har mycket friskare hy än de som sminkar sig varje dag.
    Och så blir det mer effekt till fest när jag sminkar mig
    jag kör på samma linje av samma anledningar , och så gör jag som kmb och färgar ögonfransarna.

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Tänk vad en utebliven bisats kan betyda för förståelsen av ett påstående... Det är förstås i relation till att många tjejer alltid är sminkade som jag tycker det är märkligt att killar går genom tillvaron helt osminkade. Sedan kan man förstås tycka att ingen borde sminka sig, det vore kanske det allra bästa.
    Nej, alltså jag förstod vad du menade, det var inte det.
    Citat Ursprungligen postat av Laila Mari-Gigi Andersen Visa inlägg
    Jag tycker självklart tvärtom - att alla ska bära smink.
    Jag kan inte se varför det bara ska vara kvinnor som bär smink, om en man känner för att bära smink - men varsågod, kudos to you !!

Jag skulle aldrig gå till jobbet utan smink!
    I allmänhet lämnar jag inte hemmet utan minst concealer och mascara, såvida jag är sjuk som denna helg ...då orkar jag inte.
    För mig handlar det inte nödvändigtvis om sminkan, det handlar om att bry sig om att göra en insats, det tar mig 10-15 minuter på morgonen att sminka mig och kanske man inte har tid eller inte vill bruka den tid, eller man kanske har en typ arbete där makeup är "no go".
    Jag äter sunt och medvetet och jag försöker ta hand om mig själv. Jag lovade mig själv en gång att inte "släppa taget", att alltid orka
    Det handlar för mig om att må bra inifrån och ut (och jag känner mig mycket bättre när jag inte kan se mina mörka ringar under ögonen )
    Alla som vill sminka sig får naturligtvis! Även män- En viss J. Berg är ju t ex oerhört snygg i kajal hehe. Jag är mest genuint förvånad över att folk har tid- många kör ju "fullt pådrag" med concealer, underlagskräm, puder, rouge, eyeliner, mascara och läppstift bara de skall lämna hemmet. Det tar ju evigheter!!! Inte minst när man skall ta bort skiten på kvällen...
    Men jag sminkar ju mig om jag vill vara fin, eller om jag känner mig glåmig och ska till stan eller så. Aldrig när jag jobbar dock.

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

Alla som vill sminka sig får naturligtvis! Även män- En viss J. Berg är ju t ex oerhört snygg i kajal hehe. Jag är mest genuint förvånad över att folk har tid- många kör ju "fullt pådrag" med concealer, underlagskräm, puder, rouge, eyeliner, mascara och läppstift bara de skall lämna hemmet. Det tar ju evigheter!!! Inte minst när man skall ta bort skiten på kvällen...
    Men jag sminkar ju mig om jag vill vara fin, eller om jag känner mig glåmig och ska till stan eller så. Aldrig när jag jobbar dock.
    Jag förstår varför du inte bärar smink på jobbet och jag vet varför det inte skulle fungera!

Jag försöker bryta bilden av den stereotypa läraren - så jag har på mig höga klackar, smink och attityd
    Men jag har ju inte på mig mer smink än på avataren. Tåler inte foundation, så...
    Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2015-03-01 klockan 15:35.

Reg.datum
    Aug 2014

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sorrow Visa inlägg
    Jag undvek lynchning.
    Då har du snälla kurskamrater

Citat Ursprungligen postat av Laila Mari-Gigi Andersen Visa inlägg
    Jag förstår varför du inte bärar smink på jobbet och jag vet varför det inte skulle fungera!

Jag försöker bryta bilden av den stereotypa läraren - så jag har på mig höga klackar, smink och attityd
    Men jag har ju inte på mig mer smink än på avataren. Tåler inte foundation, så...
    Jag försöker väl bryta bilden av den stereotypa "mitt yrke" också- dvs råttfärgat hår i kort page, jeans och t-shirt utan passform. Barsk uppsyn. Men, som sagt, smink funkar inte.

Standard

Då har du snälla kurskamrater

Jag försöker väl bryta bilden av den stereotypa "mitt yrke" också- dvs råttfärgat hår i kort page, jeans och t-shirt utan passform. Barsk uppsyn. Men, som sagt, smink funkar inte.
    Smink är inte jag. Och ja, jag har snälla kursare.
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Sidan 1 av 45 1234567891011 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •