Sidan 3 av 45 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 667

Ämne: Månadens skräptråd - (det är) Mars (jag fyller år)

Erfaren medlem 13_Maj_tjejens avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Så ska det låta! Fast jag tänker snarare på Fångarna på fortet nu. Eller möjligtvis Pluras kök. Vilket program skulle ni helst vara med i?
    Pluras kök, orkar inte med stress.
    "Getting old is not for sissies."

Erfaren medlem kmbs avatar
    Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Hahahah det är ju lysande
    Blir lika besviken varje gång när jag inser att jag tänkt fel.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd
    det rår jag inte för...

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Så roligt! Och så blev jag så sugen på ost :-/ inte ok, jag har ju lagt mig!!!
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Standard

Alla som vill sminka sig får naturligtvis! Även män- En viss J. Berg är ju t ex oerhört snygg i kajal hehe. Jag är mest genuint förvånad över att folk har tid- många kör ju "fullt pådrag" med concealer, underlagskräm, puder, rouge, eyeliner, mascara och läppstift bara de skall lämna hemmet. Det tar ju evigheter!!! Inte minst när man skall ta bort skiten på kvällen...
    Men jag sminkar ju mig om jag vill vara fin, eller om jag känner mig glåmig och ska till stan eller så. Aldrig när jag jobbar dock.
    Jag använder concealer alltid när jag ska gå ut ur min lägenhet. Till jobbet blir det BB kräm eller foundation också. Jag har väldigt ljus hy och blir lätt röd i ansiktet, så jag måste täcka över det med något. Jag vill byta till ansiktskräm och mineralpuder istället för att se naturligare ut, men har inte hittat en bra ansiktskräm än.
    Jag blir illamående av att peta nere/in i mina ögon, så ögonskugga och kajal använder jag aldrig. Mascara kan jag stå ut med ibland, men inte varje morgon. Har jag mascara på, använder jag också läppstift eller läppglans, annars är det bara concealer och foundation.

Jag känner också några killar som använder concealer dagligen. Det är inget fel med att sminka sig om man tycker att man blir snyggare av det, oavsett kön. Det är också okej att inte sminka sig om man inte vill göra det. Vad än man mår bättre av.

Jag håller med att J.Berg är snygg i kajal. Fast jag är inte helt säker på att folk inte skulle titta lite konstigt åt honom om han sprang ner för att köpa bröd och hade stage make-up på sig.

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Så ska det låta! Fast jag tänker snarare på Fångarna på fortet nu. Eller möjligtvis Pluras kök. Vilket program skulle ni helst vara med i?
    Vem vet mest, kanske. Om jag är bestämt att göra narr av mig i något program, så skulle det helst vara det.
    Eller Pluras kök men bara om Mauro är med också.

Citat Ursprungligen postat av kmb Visa inlägg
    Ibland får jag för mig att ost är en frukt. #önsketänkande
    Synd att det inte är sant. Vill också att ost ska vara frukt så jag får äta det. Fejkost smakar okej och är gjord av kokosöl så inte helt onyttigt, men saknar ost ändå.

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

i går i dag

lärdom som dragits mellan igår och idag:

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laila Mari-Gigi Andersen Visa inlägg
    i går i dag

lärdom som dragits mellan igår och idag:
    Men eller hur??? Hoppas det inte är allt för illa. här har också hänt saker. Inte för mig men för en nära vän och just nu kan jag inte göra något för att hjälpa henne mer än att stötta per telefon. Känner mig hjälplös. :/

Erfaren medlem 13_Maj_tjejens avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Min facebookstartsida består generellt av smycken, katter och kakor.
    Trevlig kombo.
    "Getting old is not for sissies."

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av 13_Maj_tjejen Visa inlägg
    Trevlig kombo.
    MIn face-booksida får sällan besök av mig för jag tycker det är tråkigt .

Annars hann jag nyss bli riktigt upprörd på riktigt för jag hade ett meddelande där det stod att någon gjort ett inköp långt härifrån med min iTunes och jag ändrar direkt lösenordet .
    17åring dotter kastar ett getöga på mailet och förklarar : 'det syns att det är fejk!'
    Jag blev ju nyss av med en iPhone så jag trodde att någon genom mobilen lyckats ... .... osv . .
    Fast nu är jag otroligt glad för att mailet var fejk! litet purken att jag ändrade ett lösenord jag lyckats lära mig.

Att sminka mig måste jag, för jag tycker inte om att se halvdöd ut , jag är så blek/glåmig och jag tycker om att se ut som jag är pigg det är enklare att möta andra människor då . ävn om jag är superirriterad/trött osv.
    Älskar läppstift för i övrigt.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Hmmm jag rodnar inte lätt , en stor tillgång för i övrigt att jag kan vara hur nervös som helst men ser bara sval ut
    men jag såg mig själv i spegeln att jag är helt rosig på kinderna för jag hann börja tänka på hur jobbigt det blir att bevisa att jag inte varit i Spanien och att jag bara vara oaktsam genom att inte ha en aning var min mobil försvann ...

Yay och god natt!

Jag tycker män kan sminka sig bäst de kan och vill men tiden är väl mogen om ett hundra år eller så, Löjligt för jag tycker att män och kvinnor kan tycka att det är exakt lika roligt att styra ut sig.
    Det finns ingen gen hos kvinnor för att sminka sig lika litet som det finns en gen hos män för att inte sminka sig och i djurvärlden är det hanar som är påfåglarna bokstavligen.
    dags att sova för en ny dag imorgon då det vankas blötsnö.
    blablablablablablabla

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

P.S!
    Kan inte han(?) som kallar sig MoralPanik skriva litet det är ett sådant lovande användarnamn!?
    Som ett löfte för intressant läsning tycker jag.

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

Men eller hur??? Hoppas det inte är allt för illa. här har också hänt saker. Inte för mig men för en nära vän och just nu kan jag inte göra något för att hjälpa henne mer än att stötta per telefon. Känner mig hjälplös. :/
    Det verkar som jag är jinxed när det kommer till ekonomi. Så fort jag kopplar av händer nåt. Vi hade sportlov i februari och det räknas som semester för mig, det borde inte vara något problem, eftersom jag jobbade hela förra året och har sparat ihop pengar för att betala för de fem veckors semester har jag under detta året.
    Men eftersom jag har bytt från den privata skolsystemet till det offentliga skolväsendet har de pengarna jag har sparat ihop, inte betalats ut...
    Tydligen skulle jag meddela "någon" att jag har semester ...vilket är helt okej, men ingen sa att jag skulle... Hur ska jag kunna veta att jag ska veta detta?
    Summan av kardemumman är att jag inte fick några pengar för en hel vecka, vilket innebär att jag saknar en fjärdedel av min lön.

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

Ibland bara veta att du har en vän som är där för dig, även om det "bara" är att lyssna på telefonen, är mer än tillräckligt! Jag är säker på att hon uppskattar din närvaro och stöd!

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av 13_Maj_tjejen Visa inlägg
    Trevlig kombo.
    Mycket trevlig
    Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    MIn face-booksida får sällan besök av mig för jag tycker det är tråkigt .

Annars hann jag nyss bli riktigt upprörd på riktigt för jag hade ett meddelande där det stod att någon gjort ett inköp långt härifrån med min iTunes och jag ändrar direkt lösenordet .
    17åring dotter kastar ett getöga på mailet och förklarar : 'det syns att det är fejk!'
    Jag blev ju nyss av med en iPhone så jag trodde att någon genom mobilen lyckats ... .... osv . .
    Fast nu är jag otroligt glad för att mailet var fejk! litet purken att jag ändrade ett lösenord jag lyckats lära mig.

Att sminka mig måste jag, för jag tycker inte om att se halvdöd ut , jag är så blek/glåmig och jag tycker om att se ut som jag är pigg det är enklare att möta andra människor då . ävn om jag är superirriterad/trött osv.
    Älskar läppstift för i övrigt.
    Hatar såna fejkmail. Ibland är de ju jättetydliga, men ibland är de rätt bra faktiskt. Svåra att avslöja.

Det verkar som jag är jinxed när det kommer till ekonomi. Så fort jag kopplar av händer nåt. Vi hade sportlov i februari och det räknas som semester för mig, det borde inte vara något problem, eftersom jag jobbade hela förra året och har sparat ihop pengar för att betala för de fem veckors semester har jag under detta året.
    Men eftersom jag har bytt från den privata skolsystemet till det offentliga skolväsendet har de pengarna jag har sparat ihop, inte betalats ut...
    Tydligen skulle jag meddela "någon" att jag har semester ...vilket är helt okej, men ingen sa att jag skulle... Hur ska jag kunna veta att jag ska veta detta?
    Summan av kardemumman är att jag inte fick några pengar för en hel vecka, vilket innebär att jag saknar en fjärdedel av min lön.

Men det där är ju inte ok. Alls. Borde du inte fått ut din kvarstående semesterersättning när du slutade din anställning? Så att du kunnat spara den på ett eget konto?
    Ibland bara veta att du har en vän som är där för dig, även om det "bara" är att lyssna på telefonen, är mer än tillräckligt! Jag är säker på att hon uppskattar din närvaro och stöd!
    jag hoppas det. Vi har mest haft sms-kontakt idag också, för hon har inte kunnat prata.

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

Men det där är ju inte ok. Alls. Borde du inte fått ut din kvarstående semesterersättning när du slutade din anställning? Så att du kunnat spara den på ett eget konto?

jag hoppas det. Vi har mest haft sms-kontakt idag också, för hon har inte kunnat prata.
    Privata skolor har ett system för att betala ut semesterersättning och de offentliga skolorna har ett annat system . . . och jag har fångats i mellan dessa system och mina semesterbesparingar hålls på något som kallas "Feriekonto" där jag måste meddela, när jag har semester och sedan kommer de att betala ut vad jag har rätt till ... jag önskar bara att någon berättade om det för mig.

Jag hoppas allt är okej med din vän!

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Privata skolor har ett system för att betala ut semesterersättning och de offentliga skolorna har ett annat system . . . och jag har fångats i mellan dessa system och mina semesterbesparingar hålls på något som kallas "Feriekonto" där jag måste meddela, när jag har semester och sedan kommer de att betala ut vad jag har rätt till ... jag önskar bara att någon berättade om det för mig.

Jag hoppas allt är okej med din vän!
    Åh så oerhört byråkratiskt och dumt!!! Hur skulle du kunna veta det. Hoppas du får ut pengarna snabbt nu när du meddelat så ni slipper leva på havregrynsgröt och nudlar

Hon är på benen, typ.

Sidan 3 av 45 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •