Ska ta och spela Sims, tycker fortfarande att Sims 2 är bättre än 3:an, 4:an har jag ej testat.
Ska ta och spela Sims, tycker fortfarande att Sims 2 är bättre än 3:an, 4:an har jag ej testat.
"Getting old is not for sissies."
Hade inge planer inför kvällen (läs inga vänner) så jag följde lite motvilligt med mina föräldrar och hörde kammarkören sjunga in våren (tonårsvarning på det). Döm av min förvåning när de utökat reportoaren med "Utan dina andetag". Lät riktigt fint. Tyvärr blåste det så så det lät ingeting när jag försökte filma lite.
Jag har blivit äldre, saknar glöd
det rår jag inte för...
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
Vad kul! Själv så träffade jag Simon Ljungman när han uppträdde med sin lilla kör i Bjertorps slott för två veckor sedan.
Han var en riktigt lugn person och Kören var jättebra!
Ikväll fick jag besök av en polare innan han drog till en förfest. Känns lite ensamt det också. Känns inte ensamt för att jag inte skulle hänga med till förfesten, där alla är fjortisar och 19 år.
Jag är ändå 23 år och känner mig lite för gammal för det där. Det som känns jobbigt är att jag tänker tillbaka hur kul det var när jag själv var i den åldern. Jag tror jag peakade i mitt liv när jag var 19-20 år. Det var ungefär över lika snabbt som det kom och kanske att jag tänker att jag borde tagit ut svängarna lite mer när jag ändå hade chansen.
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
Du får kolla upp det till nästa år. Det är ju fint. Det är bara jag som ibland känner mig lite trött på att följa med mina föräldrar på olika tillställningar. Känns som om det är lite udda, och så saknar jag att ha ett kompisar som vill umgås mycket extra då.
Har du jobbat eller är du bara trött?
det rår jag inte för...
Jag gillar Simon så himla mycket. Han är så genommusikalisk och kan alla genrer. Har varit på många olika saker som han har arrangerat.
Har aldrig pratan med honom, jag tycker sådant är svårt. Det är så svårt att säga något bra.
Vad tråkigt att du känner så. Du är ju fortfarande jätteung. (I alla fall i tants ögon ;-))
Jag hade nog min nästa tid när jag var just 23-25. Då gick jag på först trädesign och sedan på konstskola. Där hade jag bra kompisar och gjorde mycket spännande saker och det kände som livet låg framför en. Tyvärr planade det ut efter det. Mitt liv har inte blivit som jag hoppats.
det rår jag inte för...
Jag fick fram nån mening men efter det så kom jag inte på något mer vettigt att säga. Kändes jättelöjligt att stå inför honom som har liksom har stått på Ullevi inför tusentals, hehe.
Tråkigt och tråkigt vet jag inte riktigt. Det känns som att det är ett kapitel som man kanske borde gjort lite bättre. Eller något. Nu jobbar jag ju och har precis börjat förstå mig på hur man spelar gitarr. Det kunde jag ju inte för ett år sedan. Men skitsamma. Man får tänka på att man lever i nuet.
Jättefin.
Ja men visst känner man så. Tänk att det snart var ett år sedan den konserten.
Bra inställning. Det är ju det enda sättet att tänka. Jag försöker också göra det. Ibland lyckas jag men vissa dagar känner jag mig bara bitter. Vilket jag absolut inte vill vara.
Ja den versionen av låten är underbar.
det rår jag inte för...
Var gör Anna Ternheim nu förtiden förresten? Det var längesedan jag såg något om henne.
det rår jag inte för...
Ja det förra året gick banne mig fort.. Roligt var det väl också(förutom då man jobbade, hehe).
Anna tror jag håller på att spela lite här och var. Tror hon är i USA och kör något. Är dock inte så säker.
Nu känner jag för att dricka upp min öl, ta en cigg och lägga mig.
Känner mig jättegammal och trist för min ålder.
Det ska jag!
Jag saknar också kompisar som vill umgås, typ en kompisrelation där det inte bara är jag som tar initiativ och tjatar på att ses. Saknar också att bo tillräckligt nära någon för att kunna göra spontana grejer.
Vem är den där Simon förresten? Verkar som jag missat nåt!
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
Ja! Vem vill inte ha en polare som man bara kan sticka ut med och göra småsaker med. Eller stora också för den delen.
Simon Ljungman är med i Augustibandet. Dom brukar backa upp håkan vid hans spelningar och det sista har dom väl även varit med på SVT's program "På Spåret" som husband.![]()
Ja precis så är det för mig också. Ibland har jag ju någon att umgås med, men inte kul att alltid vara den som frågar. Har ingen kompis som vill umgås mycket. Saknar det.
Simon Ljungman är Håkan Hellströms gitarrist och med i augustifamiljen (de som spelar i På spåret). Han skriver även egen musik, har bla ett band som heter SeLest som är otroligt bra! Det måste vara ett av det mest undervärderade bandet i Sverige eller hur det är man skriver, nu blev jag osäker. De borde vara mer kända, populära än vad de är.
Han har även hand om olika körer och gör arrangemang.
det rår jag inte för...
Detta är det jag har väntat på att få höra hela kvällen.
Riktigt bra
Vad sega ni är..
Ska jag behöva fixa det varje gång?![]()
"Getting old is not for sissies."