Sidan 4 av 34 FörstaFörsta 1234567891011121314 ... SistaSista
Resultat 46 till 60 av 498

Ämne: Månadens skräptråd - juni

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av 13_Maj_tjejen Visa inlägg
    Är hungrig men saknar aptit.
    Är man hungrig så är man eller vad säger du Sundance_janne?
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av sundance_danne Visa inlägg
    Och Jocke fotade diverse mer eller mindre kända forumkändisar: https://twitter.com/KentTheBand/stat...011522?lang=sv
    Och två andra forumkändisar satt och drack öl inne på baren mitt emot KB
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Så om jag har förstått det rätt avlägger man examen på traditionellt sätt genom ett prov? I Sverige hade ju vi det så förr, vet inte om det var fram till 60-70-talet nån gång, de som klarat sitt examensprov fick ta på sin mössa och springa ut på framsidan medan de som blev underkända inte fick någon mössa och fick gå ut på baksidan om jag inte missminner mig, finns säkert nån historiekunnig här inne som har koll. Sedermera är ju vår tradition med utspark/utsläpp/utspring en kvarleva från gamla tidens studentexamen med skillnaden att numera gör gymnasiestudenterna inget prov innan utsläppet och alla får ta på sina mössor. Tror jag, vet inte hur det är med regler om ofullständigt gymnasiebetyg etc
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Och just ja. Det är en skrämmande tanke att det i år är 14 år sen undertecknad tog studenten. Eller som en gammal gubbe sa till min kompis Pöpen när han cyklade till skolan på vår studentdag

- Jaså du ska ta studenten idag? På min tid tog vi studentskan istället.

Minns dock inte om det till och med så var att gubben var en a-lagare eller inte men det skulle knappast förvåna mig efter en sån kommentar
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Just det, vid den här tiden i fjol...eller nej det var nån gång efter den 21e juni för jag minns att jag provåkte de nya dubbelledade superbussarna i Malmö den dagen (de började rulla på linje 5 mellan Rosengård (Stenkällan en bit öster om Rosengård utanför Inre Ringvägen) och Västra Hamnen (vid Högskolan, gamla Kockumsområdet) vid tidtabellsskiftet 15e juni förra året. Det var fullt kaos och massor med folk och tog en jävla tid att ta linje 2 ut till V. Hamnen (ville åka hela vägen ända från ändhållplats när jag provåkte första gången) eftersom det var studentutsläpp samtidigt. Vilket jag inte hade tänkt på när jag bestämde mig för att provåka den nya bussen

Anyway så såg jag väl en fyra fem Ferraris i Malmö den dagen, tänkte att jag nog aldrig kommer se så många på en dag igen. Men ack så fel jag hade för då visste jag inte att jag några månader senare (i september) skulle åka på tjänsteresa till Modena. Och i Italien är det något vanligare med Ferrari även om gemene man kanske inte har det, det är dessutom bättre klimat att köra där

Men, sista dagen innan vi åkte hem hann vi med att ta en tur ut till Maranello där Ferrarifabriken ligger och deras testbana ligger precis intill landsvägen ut till Maranello. Vi hade sån jävla tur att någon från Ferrari var ute och testkörde en av de allra vassaste, vet inte om det var en F50, kan ha varit en Ferrari Maranello men anyway kom bilen körande i närmare 300 och sen precis där vi stod var det en kurva där han var tvungen att bromsa ner och växla ner och jag säger bara en sak, ljudet när en Ferrari växlar ner från toppfart och motorn rusar, fantastiskt. Nästan lika fantastiskt som när bilen sen gick ut på rakan och accade typ till toppfart. Tyvärr körde han bara två eller tre varv men det var sjukt coolt att se

Anyway så fortsatte vi ju vidare in till Maranello och där var ju Ferraris lika vanliga som Volvo 240 och 740 på 80-talet här hemma i Sverige. Såg säkert 25-30 stycken om inte uppåt 50 kanske, man kunde mot en summa provköra olika Ferraris i en tio minuter eller så inne i Maranello och vi stod och tittade på när folk körde ut och kom tillbaka och lämnade bilarna på en liten P-plats på ett av ställena där man kunde provköra. Det lustiga var att folk var ju som flugor kring socker runt Ferraribilarna men det stod även en grön Lambo (vet inte om det var en Gallardo, Murceilago eller vilken) och i normala fall drar en sån superbil uppmärksamhet till sig men inte en jävel brydde sig om Lambon, det var bara Ferrari för hela slanten. Vi var även inne i några av alla souvernirbutikerna och det är ju sjukt att de kan sätta Ferrariloggor på i princip vilken skit som helst och kränga det svindyrt.

Men värst av allt var nog att i en av shopparna som nog var lite mer exklusiv sålde de delar från skrotade F1-bilar, en hjulmutter, en ratt eller varför inte en vevstake eller kamaxel från en F1-bil för ett par tusen euro. Man undrar ju vilka människor som lägger såna pengar på en metallbit som suttit på en F1-bil. Och tydligen var alla tyskar helt galna när Schumi körde för Ferrari, det var massor med tyskar i Maranello hela tiden då. Och just ja, vi var aldrig inne på Ferrarimuséet eftersom det var jävligt dyrt men i entrén fanns det möjlighet att provsitta en F1-bil eller för den delen dra på sig en meckaroverall och bli fotad medan man låtsades byta däck på en F1-bil de hade stående där inne. Sjukt

Men iaf...efter det tror jag aldrig någonsin att jag kommer se lika många Ferraris igen. Det var mäktigt...
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

http://www.dalademokraten.se/kultur/...en-vara-gratis

Jag har hatat Mando i 13 år nu eftersom de kaxiga slynglarna inför Kalas 2002 kallade Orkestern för gamla gubbar som borde pensionera sig. Även om jag aldrig kommer förlåta dem för detta så är den här krönikan det bästa och vettigaste pajasarna fått ur sig. Bort med upphovsrätten och gör all musik fri så som Gustaf skriver
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

LBE spelades precis som bakgrundsmusik i Sveriges yngste mästerkock
    robert smith

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Isola-rösten? Om du syftar på min släpiga sång så var det nog mer ett försök att efterlikna Jockes sångstil på just den låten. Außerdem hade jag inga Vicks blå hemma...
    Tänkte att det kunde vara så. Lämnar-rösten kanske är gjord med ett Vicks-substitut. Intressant att V&A tillhör mina mest lyssnade skivor från boxen - just pga. de unika extralåtarna.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

http://www.dalademokraten.se/kultur/...en-vara-gratis

Jag har hatat Mando i 13 år nu eftersom de kaxiga slynglarna inför Kalas 2002 kallade Orkestern för gamla gubbar som borde pensionera sig. Även om jag aldrig kommer förlåta dem för detta så är den här krönikan det bästa och vettigaste pajasarna fått ur sig. Bort med upphovsrätten och gör all musik fri så som Gustaf skriver
    Jocke och Mando kommer aldrig att försonas
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Kan inte säga att jag är bilintresserad alls. Men kul historia om hallonbilarna i alla fall, tobbe.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Snart nationaldag igen. Men enda nationaldagen som var något att ha var 6 juni 2003. Och då hade kent fortfarande inte gjort sina bästa skivor. Och inte sin bästa turné. Och vi hade ingenting, bara våra unga ansikten.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem 13_Maj_tjejens avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Jag saknar mig själv, var har jag tagit vägen?
    "Getting old is not for sissies."

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sorrow Visa inlägg
    Vår mössa får vi också när vi är klara med gymnasiet. och den har olik färg beroende på utbildning (röd, blå, svart, grön). Det finns också två mer ovanliga: orange (klar med högstadiet, mindre samhällen) och rosa (klar med förskolan, inte så vanligt). Och mössan ska dekoreras. http://drsorrow.blogspot.no/search/label/russ här är min mössa.
    Har du fortfarande din mössa? Jag har ingen aning var min är... Vem bryr sig efteråt, när man sitter på uni eller var man nu är.
    Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Ok då är det samma här. Mössa när man slutar gymnasiet, men inte universitetet. olika färg på bandet i mössan beroende på vilken skola man gått... Vi åkte traktor och balvagn på väg intill stan, (sen går man i tåg genom stan för att avsluta i parken och där hämtas av familjen) kan jag för övrigt tillägga . Men det är när man slutar gymnasiet och inte universitetet som sagt...
    Ni fester inte hela natten? ..."hämtas av famljen"
    näh, lite konstigt det där. Desto svårare utbildningen blir, desto mindre firande. Det verkar fel! Jag gick inte ens på examensceremonin när jag var färdig som lärare, eftersom jag hade ändrat ett av mina huvudämnen förlängde jag också utbildningen med ett år och min klass slutade ett år tidigare än jag. Ett byte jag beklagar nu, jag borde ha hållit mig till historie istället för samhällskunskap ... Jag blir så irriterad av alla politiker!
    Och just ja. Det är en skrämmande tanke att det i år är 14 år sen undertecknad tog studenten. Eller som en gammal gubbe sa till min kompis Pöpen när han cyklade till skolan på vår studentdag

- Jaså du ska ta studenten idag? På min tid tog vi studentskan istället.

Minns dock inte om det till och med så var att gubben var en a-lagare eller inte men det skulle knappast förvåna mig efter en sån kommentar
    det kommer vara 23 år för mig i slutat av juni...konstigt, man har ju inte åldrats med samma antal år . . .

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Snart nationaldag igen. Men enda nationaldagen som var något att ha var 6 juni 2003. Och då hade kent fortfarande inte gjort sina bästa skivor. Och inte sin bästa turné. Och vi hade ingenting, bara våra unga ansikten.
    Nationaldag? Vad firar ni på nationaldagen?
    Vi har "Grundlovsdag" på fredag, där vi firar införandet av vår författning - 5. juni 1849. Vi har en ledig dag från jobbet, det är allt som betyder något
    -Jag kräver bara att mina elever minns två datum av den historie jag presenterar för dem (medeltiden till nu) - det är d. 31 oktober 1536 och d. 5 juni 1849 eftersom de formade hela vår historia i DK.

Erfaren medlem 13_Maj_tjejens avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Nä, jag borde sova istället.
    "Getting old is not for sissies."

Sidan 4 av 34 FörstaFörsta 1234567891011121314 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg