"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
LET'S ROCK N ROLL!
ALLLLLLLLLLLLLLLLLLRIGHT
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
Hej hej hej fina er!
Jag har klarat utbildningens sista tenta, så det, ni!
Och jag har inte mejlat Utomjording med min masteruppsats. Det borde jag gjort!
Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
...dum dag!
"Dum" elev - och dumma mig (!!) för att förlora fattningen när det var bara 10 minuter kvar av en 90 minuter lång lektion.
Och när jag blir arg (inte professionellt arg, men riktigt, riktigt, riktigt arg) 'shit starts to hit the fan...hard'!
Men sen känner jag mig som en absolut idiot efteråt (sådär 5 min. senare!) eftersom jag inte borde förlora fattningen. Jag har aldrig varit så arg som idag, inte ens på några av de 9.klass elever jag har undervisat.
- Eller tillbaka i tiden när jag arbetade i receptionen på ett fitnesscenter och var tvungen att gå in i gymmet för att separera bodybuilderna som slogs om vem som fick använda vikterna först- total testosteron overload!!! Fan, jag 'earned my stripes' där! Även med mina 172cm var jag ju som en dvärg i skuggan av dessa absolut fula, groteska jättarna.
Det var ett riktigt äckligt studenter-jobb! Sprutor överallt och flickor som svimmade varje vecka eftersom att svälta sig & träna är en riktig dålig combo. . .
Tja, i alla fall ...Jag var arg på mig själv och mådde bara som skit för att jag blev så arg på denna lilla själ, som inte har fått någon kärlek, aldrig haft gränser eller märkt någon konsekvens förut.
Jag var inte professionell nog i dag !!![]()
Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2015-06-01 klockan 23:32.
Nej kanske inte men... om nån aldrig satt gränser hemma måste ju NÅN till slut sätta ned foten. Tänk om nån aldrig blivit arg på en förrän man slutat gymnasiet, fått sitt första jobb och sen chefen blir skitförbannad. Tycker det är litegrann en utbildningsfråga att lära sig att nån faktiskt kan bli riktigt förbannad om man inte gör som man ska. Och känner jag dig rätt måste eleven gjort något riktigt, riktigt dumt för att få dig att tappa fattningen. fast synd om dig att det skulle behöva bli du som var den första som exploderade...
Blö, två vedervärdiga dagar avklarade. Ändå är det alldeles för långt kvar till fredag och helgen...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Ja, du har rätt. Och denna 4.klass eleven är vad vi kallar en "UDO" (Ualmindeligt Dårligt Opdraget = ovanligt dåligt uppfostrad) - Det är ju så populärt att sätta alla dessa bokstäven på barn så vi gjorde vår egna.Men jag kan inte stå ut med att tänka vad det gjorde åt denna lilla redan känslomässigt handikappade själen... - vilket är anledningen till att jag inte gillar att undervisa de små barnen!! Jag kan inte hantera all den smärta många av dem bär runt på.
Barn ska vara skyddade, älskade och glada. Jag kan inte hantera om de inte är. Visa mig ett barn som befinner sig i nöd, är hungrig eller ensamt och jag börjar gråta.
. . . fracktenta... folkdräkt på eksamen...danskan fattar typ ingenting!???
lyckligtvis är det precis hur jag blir arg. Jag exploderar och sedan... ingentingbli du som var den första som exploderade...
- Jag kan inte vara arg för mer än bokstavligen 3 minuter! Och agg ... Jag har ingen aning om hur folk gör det.
5 minuter efter att jag var arg är det borta som vattnet under bron och jag har glömt allt om det. Old news, don't care!![]()
Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2015-06-02 klockan 16:46.
Jag tror inte de flesta svenskar fattar heller... På min 5,5 år långa utbildning är det tradition att man skriver den allra sista tentan i högtidsdräkt. Dvs Frack, balklänning eller folkdräkt (eller uniform möjligen tror jag men det hade ingen). Som en kul grej bara. efter tentan är det bubbel på kårhuset.
Med examen menar vi när utbildningen är slut och man tar emot sitt examensbevis under högtidliga former!![]()