Sidan 3 av 39 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 579

Ämne: Månadens skräptråd - Juli

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av förgätmigej Visa inlägg
    Älskar hur alla dofter (iaf goda sådana, typ jasminblommor) framträder i den här hettan. Mötte även nyss en familj med rådjur på väg från affären Annars försöker jag få tag i mina föräldrar som inte svarar i telefon och lyssnar på podcasts. Kanske blir en kvällspromenad sen!
    Kände någon stark blomdoft igår - men vet inte om jag tyckte den var god, bitterljuv på något sätt.

De höll väl djuren kopplade?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Kände någon stark blomdoft igår - men vet inte om jag tyckte den var god, bitterljuv på något sätt. De höll väl djuren kopplade?
    Haha! Ok, en rådjursfamilj var det. En familj med rådjur hade varit lite mer överraskande
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Äntligen fredag. Ikväll kan jag dricka hur många GT jag vill med gott samvete
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

- BESTEFAR! BESTEFAR! JEG KAN IKKE SIMME!
    - Höhö, skat, det kan ikke jeg heller!

robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Dagen till ära. Eftersom världens bästa har namnsdag idag
    robert smith

Erfaren medlem 13_Maj_tjejens avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Ska "hem" till Borås över helgen och på söndag får jag förhoppningsvis träffa mina nyfödda brorsdöttrar. Hoppas, hoppas*
    "Getting old is not for sissies."

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Alltså, jag hatar egentligen modern popmusik, kommersiellt radioskit och liknande men jag måste erkänna att Blank Space är ett av mina guilty pleasures. Det stör mig att jag inte kan sätta fingret på vad som är så jävla catchy med melodin, min gissning är att den har nåt väldigt melankoliskt och sorgligt över sig. Texten är ju bara trams, jag fick en chock när jag insåg att hon inte sjunger "gotta love these starbucks lovers" men det är melodin som är så jävla svår att stå emot

Sen att hon är jävligt snygg och framför allt har trevliga långa ben hjälper ju till en del också
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Borde kanske skaffa forum runner så jag kan satsa på att vinna även denna skräp...
    robert smith

Erfaren medlem Trivselgrodans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Försökte kopiera ett inlägg från förra tråden för att svara men det gick inte... Så jag får bifoga en bild ist . image.jpg

Tja jag har rest själv förut fast aldrig ensam till en storstad. Syftet har heller aldrig varit att vara ensam. När jag har rest själv så har jag backpackat mött upp andra backpackers träffat nya kompisar eller så har jag åkt å hälsat på min kusin hela resan samt delar av resan i de två länder hon bott. Förra sommaren reste jag med en (mycket) äldre vän och hennes dotter. Jag åkte en hel del utflykter själv och det kan jag tycka e lustfyllt å spännande för det kan också möjliggöra att träffa nya människor och det blir lite äventyr. Men att vara helt ensam en hel vecka i en storstad..liten möjlighet att träffa nytt folk. Hur tänkte jag? ;P hoppades nog att jag skulle hitta resesällskap via ett reseforum. Jag e inte den som njuter av att bara vara själv. Jag behöver både och. Fart och fläkt och sällskap men med tid och möjlighet för reflektion och dra iväg själv ibland.

Tja.. Jag har inga vänner kvar visst är livet underbart?
    Gör mitt bästa att hitta nya nära vänner. Men det är inget som går fort när de flesta har sina väletablerade vänskapskretsar samt börjar skaffa familj. Har några ytliga bekantskaper som byts ut å går i perioder.
    Senast redigerat av Trivselgrodan den 2015-07-03 klockan 17:27.
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Ja nu blir det öl minsann!

Erfaren medlem Trivselgrodans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Har åkt på en förkylning grrrr.. Ligger i soffan å nyser nu... Får sova mig pigg :/
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

SVT visar Häxan Kinberg Batras tal i Almedalen och jag behövde bara se en halv minut för att bli fly topp förbannad och börja skälla och svära åt TVn där aset står och sprider förakt mot sjuka och arbetslösa. Varför ska högeräcklen hata bidragstagare så mycket? Högern och framför allt moderaterna är nazister med enda skillnaden att de vill utrota bidragstagare istället för judar, homosexuella, handikappade etc
    robert smith

Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av jazzpurist Visa inlägg
    I början av april bestämde jag mig att ha bättra koll på vad jag köper och började göra en lista om alla saker som jag köpte, utom mat och städartiklar. Nu efter tre månader har jag gjort en bokslut. I de 3 månaderna, har jag införskaffat 41 artiklar. Jag fick 4 stycken i present (2 böcker, en Hoptimist figur och ett läppstift). Av de 37 artiklar, 8 var saker som jag köpt för att det var redan slut på dem hemma, t ex tvål. Så det blev 29 nya saker i total: kläder, böcker, skivor, smink osv, varav 3 köpte jag i onödan för att jag egentligen inte behövde dem, bara ville ha. Dyraste köpet var några kentskivor som jag köpte här på forumet, billigaste en ny tandborste. Jag är ganska nöjd, men jag måste slute impulsköpa saker som jag inte behöver alls. Nu blev det bara nagellack och en bok (som inte var bra, tyvärr) så ingen större summa gick åt onödiga saker, men det handlar inte om pengar, det är en principsak för mig.
    Samtidigt har jag börjat skriva en lista med saker jag vill ha. Jag daterar allt jag skriver upp på listan och om jag efter en månad fortfarande vill ha den, får jag köpa den. Om jag kan motivera köpet (jag behöver säkert inte en till mugg när jag har redan 12). Det är bara kentprylar och böcker som är undantag, de får jag köpa när än jag vill och hur många av dem jag än vill.
    För de nästa tre månaderna planerar jag att göra en mer detaljerad budget för att se hur mycket jag konsumerar. Mat och städartiklar kommer att vara med denna gång. Fokus blir fortfarande inte på pengar, men jag är nyfiken på hur ofta jag handlar, äter ute osv. Och jag ska givetvis fortsätta att hålla mina inköp av saker minimalt, men jag tänker inte begrensa min konsumtion av kaffe, mat, resor, upplevelser osv så länge jag har råd för dem.
    Japp, jag är så här tråkig.
    Läste att du fyllde år här om dagen. Grattis i efterskott ska du allt ha
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?

Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Ja nu blir det öl minsann!
    Skål dårå. Själv dricker jag öl nu med!

Reg.datum
    Sep 2010

Standard

lirar dessutom Heart-shaped box på elgitarr. Fyfan vilken skön och mörk låt.
    Skadar ju inte att man har samma märke på sin distpedal som curt själv använde, hehe
    Senast redigerat av Astronaut: den 2015-07-03 klockan 20:49.

Sidan 3 av 39 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •