Sidan 39 av 39 FörstaFörsta ... 2930313233343536373839
Resultat 571 till 579 av 579

Ämne: Månadens skräptråd - Juli

Erfaren medlem Trivselgrodans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Astronaut: Visa inlägg
    Du spelar ju mycket badminton har jag fått för mig.

Jag brukade lira det en hel del för några år sedan och nu när jag och några polare var på semester ihop tog jag med mig några rack.
    Vi lirade rätt mycket men fan vad träningsvärk man fick i underarmen och ryggen, haha. Inte hade jag för mig att badminton var så jobbigt.. hehe.
    Ja det stämmer nu har jag dock tagit sommarlov från badmintonen.
    Jo man kan få väldig träningsvärk om man inte spelat på ett tag
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda

Reg.datum
    May 2007

Standard

Apropå brittisk engelska! Så fick jag en otroligt fin komplemang när jag var i Paris! Jag å en som jag tror var fransyska åkte i den otroligt trånga hotellhissen och man kunde få plats 3 st om man trängdes lite. Då var det en man som skulle åka hiss å såg lite tveksam ut å jag sa att han kunde komma in att det inte var den största hissen i världen men vi får plats, på engelska då. Å
    Vet ni vad han sa? " Är du från England?" Å jag sa att nä jag var från Sverige och frågade var han kom från å han sa att han var från England. Hah! Kan man få en bättre komplimang för sitt engelska uttal? Han kanske hade sett igenom det om jag pratat fler meningar.. Men ändå
    Senast redigerat av Trivselgrodan den 2015-08-01 klockan 08:42.
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Åh Askar har jag många runt huset. Lite speciella
    Jaaa den var fin jag har aldrig noterat ask förut.. Såg ut som pilblad men i klasar å den såg lite utländsk ut. Som en svensk Palm gillar det

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laila Mari-Gigi Andersen Visa inlägg
    I slutändan är vi alla 'mainstream'... Det finns inget speciellt omkring någon av oss. Vi kanske har olika talanger, huruvida du använder din talang är en fråga om 'drive', utbildning och tur.
    Vad som kanske kan skilja oss från andra är vår integritet. Och integritet är "inget mer" än att göra rätt, även om ingen ser det.

"Och priset vi betalat
    För att klassas som elit
    Var att vi blev som dom andra" Läs mer: http://kent.nu/latar/dom-andra-text/#ixzz3hVaiE3dw

(Finns det inte en annan hänvisning till detta också - omkring avantgarde som blir mainstream, i en annan av Bergs texter? Usch, mitt minne är så illa...too much stuff in here )

Det viktigaste för mig är att man är glad och så lycklig som det bara går - livet är ju så förbannat kort, varför slösa bort det på negativitet, när man kan vara glad istället!
    - om du vill titta på Game of Thrones är det cool! Om det gör mig glad att läsa "Twilight" är det också cool!
    Nej, det finns ingen poäng egentligen att ägna sig åt negativism men ändå har vi ju de lite mörkare sidorna som inte alltid är så lätta att förklara. Om folk gillar "Sagan om ringen" gör det givetvis ingenting, hur oförståeligt det än är, men ändå kan jag och andra ha en sorts drifter att störa sig på saker. Jag kanske mest på fenomen och mänsklig dumhet, andra på specifika individer. Det finns säkert de som stör sig på människor med ambitioner och pretentioner, trots att det är positiva egenheter. Mycket bottnar säkert i en själv, dessa mörka sidor, och samtidigt som de tär på en själv så finns de där och blir en del av ens personliga identitet. Somliga gillar Kent för de inre konflikter de sätter ord på och som vi alla har en del av. Det känns ärligt och något annat än den glada lättsamma musik som helt bortser från att vi är mångbottnade varelser med både gott och ont i oss. Kanske väljer vissa personer att söka sig till glädje och dansbandsmusik, eller kanske har de inte så många mörka sidor, vad vet jag. Men för oss som även har vår beskärda del av ångest känns det bättre att leva ut den än att låtsas som ingenting.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laila Mari-Gigi Andersen Visa inlägg
    "klog af skade" som vi säger på danska - åldern ger i vishet vad den tar av ungdom - eller nåt sånt.
    Joke aside.
    Några av oss kan inte bara nöja oss med att "slå ner sig på den vägen alla andra tar", vi tänker ständigt på att det måste finns något annat - mer... det måste finnas mer i livet än en utbildning, 2.4 barn, hus i förorten, bil och pensionsplan (jag får ångestattacker bara att jag skrivar om det).
    Och de av oss som inte kan nöja sig med det, vi fortsätta att söka efter det svårfångade ögonblicket av klarhet: "Åh, så det är därför!" och medan vi söker samlar vi ihop iakttagelser om mänskligt beteende och dessa iakttagelser, om vi analyserar dem lite, kan ge oss en inblick i varför vissa människor gör vad de gör och varför vi inte kan nöja oss med det. Kalla det "åldern/klok/vis" eller kanske är vi bara nyfikna på livet...
    När det gäller "vad" vi letar efter...ja, jag har iaf inte funnit "det". Men jag är inte heller trött på att leta än

Ett forumträff skulle vara jättefint!!

Britisk engelska är gott Grekisk yoghurt med blåbär och müsli är gott kaffe är gott

Kramar
    Kram

Citat Ursprungligen postat av Trivselgrodan Visa inlägg
    Apropå brittisk engelska! Så fick jag en otroligt fin komplemang när jag var i Paris! Jag å en som jag tror var fransyska åkte i den otroligt trånga hotellhissen och man kunde få plats 3 st om man trängdes lite. Då var det en man som skulle åka hiss å såg lite tveksam ut å jag sa att han kunde komma in att det inte var den största hissen i världen men vi får plats, på engelska då. Å
    Vet ni vad han sa? " Är du från England?" Å jag sa att nä jag var från Sverige och frågade var han kom från å han sa att han var från England. Hah! Kan man få en bättre komplimang för sitt engelska uttal? Han kanske hade sett igenom det om jag pratat fler meningar.. Men ändå
    Det var verkligen en fin komplimang. Du skall vara så stolt!
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Nej, det finns ingen poäng egentligen att ägna sig åt negativism men ändå har vi ju de lite mörkare sidorna som inte alltid är så lätta att förklara. Om folk gillar "Sagan om ringen" gör det givetvis ingenting, hur oförståeligt det än är, men ändå kan jag och andra ha en sorts drifter att störa sig på saker. Jag kanske mest på fenomen och mänsklig dumhet, andra på specifika individer. Det finns säkert de som stör sig på människor med ambitioner och pretentioner, trots att det är positiva egenheter. Mycket bottnar säkert i en själv, dessa mörka sidor, och samtidigt som de tär på en själv så finns de där och blir en del av ens personliga identitet. Somliga gillar Kent för de inre konflikter de sätter ord på och som vi alla har en del av. Det känns ärligt och något annat än den glada lättsamma musik som helt bortser från att vi är mångbottnade varelser med både gott och ont i oss. Kanske väljer vissa personer att söka sig till glädje och dansbandsmusik, eller kanske har de inte så många mörka sidor, vad vet jag. Men för oss som även har vår beskärda del av ångest känns det bättre att leva ut den än att låtsas som ingenting.
    Hahahah det är verkligen olika. Som stort sagan om ringen-fan tar jag naturligtvis väldigt illa upp nu. jag ser det som mer obegripligt att folk väljer att se stock-konservativa stenkorkade romantiska komedier... Men, så länge de inte tvingar mig att se dem så gör ju alla som de vill. jag har ofta undrat över det där. Om folk inte HAR några djupare eller svårare sidor, eller om de bara förtränger dem och låtsas som att de inte finns. Det verkar så okomplicerat att va sån... men kanske lite tråkigt också tänker jag.

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Hahahah det är verkligen olika. Som stort sagan om ringen-fan tar jag naturligtvis väldigt illa upp nu. jag ser det som mer obegripligt att folk väljer att se stock-konservativa stenkorkade romantiska komedier... Men, så länge de inte tvingar mig att se dem så gör ju alla som de vill. jag har ofta undrat över det där. Om folk inte HAR några djupare eller svårare sidor, eller om de bara förtränger dem och låtsas som att de inte finns. Det verkar så okomplicerat att va sån... men kanske lite tråkigt också tänker jag.
    Det vore intressant om alla kunde förklara hur de funkar, men det kan vi bara drömma om tyvärr. Det gäller även vårt tycke kring SOR.

Edit: men det är ju augusti 1975 nu!
    Senast redigerat av namokab den 2015-08-01 klockan 09:51.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Det vore intressant om alla kunde förklara hur de funkar, men det kan vi bara drömma om tyvärr. Det gäller även vårt tycke kring SOR.
    Hahah ja. Verkligen.

Reg.datum
    May 2007

Standard

För en liten stund sen ringde min brorsdotter (4,5 år) hon hade sett att jag försökt ringa min bror förut. Hon ringde och frågade Vad vi ska leka för nåt inte Om så nu ska vi alla ses på en lekpark som tydligen ska vara jättekul och bra enligt en barnguide idag ska faster leka!

Sidan 39 av 39 FörstaFörsta ... 2930313233343536373839

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •