Apropå brittisk engelska! Så fick jag en otroligt fin komplemang när jag var i Paris! Jag å en som jag tror var fransyska åkte i den otroligt trånga hotellhissen och man kunde få plats 3 st om man trängdes lite. Då var det en man som skulle åka hiss å såg lite tveksam ut å jag sa att han kunde komma in att det inte var den största hissen i världen men vi får plats, på engelska då. Å
Vet ni vad han sa? " Är du från England?" Å jag sa att nä jag var från Sverige och frågade var han kom från å han sa att han var från England. Hah! Kan man få en bättre komplimang för sitt engelska uttal? Han kanske hade sett igenom det om jag pratat fler meningar.. Men ändå![]()
Senast redigerat av Trivselgrodan den 2015-08-01 klockan 08:42.
"Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"
Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda
"Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"
Nej, det finns ingen poäng egentligen att ägna sig åt negativism men ändå har vi ju de lite mörkare sidorna som inte alltid är så lätta att förklara. Om folk gillar "Sagan om ringen" gör det givetvis ingenting, hur oförståeligt det än är, men ändå kan jag och andra ha en sorts drifter att störa sig på saker. Jag kanske mest på fenomen och mänsklig dumhet, andra på specifika individer. Det finns säkert de som stör sig på människor med ambitioner och pretentioner, trots att det är positiva egenheter. Mycket bottnar säkert i en själv, dessa mörka sidor, och samtidigt som de tär på en själv så finns de där och blir en del av ens personliga identitet. Somliga gillar Kent för de inre konflikter de sätter ord på och som vi alla har en del av. Det känns ärligt och något annat än den glada lättsamma musik som helt bortser från att vi är mångbottnade varelser med både gott och ont i oss. Kanske väljer vissa personer att söka sig till glädje och dansbandsmusik, eller kanske har de inte så många mörka sidor, vad vet jag. Men för oss som även har vår beskärda del av ångest känns det bättre att leva ut den än att låtsas som ingenting.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Hahahah det är verkligen olika. Som stort sagan om ringen-fan tar jag naturligtvis väldigt illa upp nu. jag ser det som mer obegripligt att folk väljer att se stock-konservativa stenkorkade romantiska komedier... Men, så länge de inte tvingar mig att se dem så gör ju alla som de vill. jag har ofta undrat över det där. Om folk inte HAR några djupare eller svårare sidor, eller om de bara förtränger dem och låtsas som att de inte finns. Det verkar så okomplicerat att va sån... men kanske lite tråkigt också tänker jag.
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Senast redigerat av namokab den 2015-08-01 klockan 09:51.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
För en liten stund sen ringde min brorsdotter (4,5 år) hon hade sett att jag försökt ringa min bror förut. Hon ringde och frågade Vad vi ska leka för nåt inte Omså nu ska vi alla ses på en lekpark som tydligen ska vara jättekul och bra enligt en barnguide
idag ska faster leka!
![]()