Sidan 1 av 39 1234567891011 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 579

Ämne: Månadens skräptråd - Juli

Erfaren medlem 13_Maj_tjejens avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard Månadens skräptråd - Juli

Hör du ljudet av juli där utanför?

Det var för långt för att vara med i trådtiteln tyckte jag.

Spam, OT och chattande är tillåtet i skräptråden.
    Däremot gäller alla andra regler precis som vanligt.
    Det är helt upp till er användare att hålla en nivå som ni tycker är acceptabel här.
    När månaden är över stängs tråden och en ny öppnas.

Bla bla bla, vi vet allt det där nu men ska väl vara med. Dock föredrar jag radbrytning efter långa meningar.

"Getting old is not for sissies."

Erfaren medlem 13_Maj_tjejens avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Jo. Jag kände mig manad igen.

Hade för övrigt ett underbart slut på juni, blev faster till tvillingflickor och var på min första arbetsintervju.

Väldigt härligt, känns som jag kommer nå mitt mål trots allt, jobb innan 25.
    Kommer få börja på praktik men med stora möjligheter till att få jobb.
    Jag är positiv, ja okej, kanske inte innan 25 men innan året är slut, det tror jag på. Tänk positivt!
    "Getting old is not for sissies."

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

alltså... glömde ju datumet. Flyttade inlägget hit istället... scatterbrain!

Jag tänker - bara tänker! - på att leta efter ett annat jobb. Jag fick min nya lektionsplan för nästa år ...den är inte tillfredsställande! Jag frågade om det kunde ändras och fick ett "nej...." Ämnen är bra, men mitt schema är låst, jag kan inte flexa min förberedelsetid och det är en "no go" för mig.
    Jag gillar det där jag är, men mitt liv är viktigare än mitt jobb.

Jag väntar och ser ...medan jag börjar leta efter jobb någon annanstans frihet!

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Sist vi sågs var det vinter och en meter snö.

Känns som det gäller att maxa sommaren nu. Försommaren är definitivt över. Vad gör du när Kelda gör jobbet? Typ så.

Och fortfarande vet vi ingenting om de mystiska ljusa fläckarna på Ceres.
    Låt dom komma nu

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Sist vi sågs var det vinter och en meter snö.

Känns som det gäller att maxa sommaren nu. Försommaren är definitivt över. Vad gör du när Kelda gör jobbet? Typ så.

Och fortfarande vet vi ingenting om de mystiska ljusa fläckarna på Ceres.
    ...men du bör väl veta nåt om de där ljusa fläckarna?

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laila Mari-Gigi Andersen Visa inlägg
    ...men du bör väl veta nåt om de där ljusa fläckarna?
    Hehe, well... Gissar på diamanter, diamanter...
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Wohoo, jag vann skräpen förra månaden, första gången på jävligt länge känns det som. Fast den här månaden lär det inte bli mycket, åker på semester nästa fredag och det är så drygt att sitta på forumet via iPhonens webläsare
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Hoppas nu verkligen att det inte blir övertid idag igen, pallar inte...
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Och grattis Sverige btw. Tungt att ta ett mästerskapsguld i fotboll
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

För övrigt vet jag inte om jag gillar det nya utseendet i iOS Musik. Och sen har ljudböckerna flyttats till iBooks.

Dock tryckte jag direkt nej på frågan om jag vill starta mina tre gratismånader i Apple Music. Så länge det finns idiotlagar mot påhittade brott (upphovsrättsintrång och att fildelning ska vara olagligt är världshistoriens absolut största lögn och mest osanna påhitt) tänker jag inte använda nån musiktjänst. Den dagen fildelning släpps fri kan jag överväga det men nu så länge äckelindustrin fuskar genom att lagstifta bort sin konkurrens, NJET!
    robert smith

Standard

I början av april bestämde jag mig att ha bättra koll på vad jag köper och började göra en lista om alla saker som jag köpte, utom mat och städartiklar. Nu efter tre månader har jag gjort en bokslut. I de 3 månaderna, har jag införskaffat 41 artiklar. Jag fick 4 stycken i present (2 böcker, en Hoptimist figur och ett läppstift). Av de 37 artiklar, 8 var saker som jag köpt för att det var redan slut på dem hemma, t ex tvål. Så det blev 29 nya saker i total: kläder, böcker, skivor, smink osv, varav 3 köpte jag i onödan för att jag egentligen inte behövde dem, bara ville ha. Dyraste köpet var några kentskivor som jag köpte här på forumet, billigaste en ny tandborste. Jag är ganska nöjd, men jag måste slute impulsköpa saker som jag inte behöver alls. Nu blev det bara nagellack och en bok (som inte var bra, tyvärr) så ingen större summa gick åt onödiga saker, men det handlar inte om pengar, det är en principsak för mig.
    Samtidigt har jag börjat skriva en lista med saker jag vill ha. Jag daterar allt jag skriver upp på listan och om jag efter en månad fortfarande vill ha den, får jag köpa den. Om jag kan motivera köpet (jag behöver säkert inte en till mugg när jag har redan 12). Det är bara kentprylar och böcker som är undantag, de får jag köpa när än jag vill och hur många av dem jag än vill.
    För de nästa tre månaderna planerar jag att göra en mer detaljerad budget för att se hur mycket jag konsumerar. Mat och städartiklar kommer att vara med denna gång. Fokus blir fortfarande inte på pengar, men jag är nyfiken på hur ofta jag handlar, äter ute osv. Och jag ska givetvis fortsätta att hålla mina inköp av saker minimalt, men jag tänker inte begrensa min konsumtion av kaffe, mat, resor, upplevelser osv så länge jag har råd för dem.
    Japp, jag är så här tråkig.

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Wohoo, jag vann skräpen förra månaden, första gången på jävligt länge känns det som. Fast den här månaden lär det inte bli mycket, åker på semester nästa fredag och det är så drygt att sitta på forumet via iPhonens webläsare
    Varför använder du inte Forum runner?
    Låt dom komma nu

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av jazzpurist Visa inlägg
    I början av april bestämde jag mig att ha bättra koll på vad jag köper och började göra en lista om alla saker som jag köpte, utom mat och städartiklar. Nu efter tre månader har jag gjort en bokslut. I de 3 månaderna, har jag införskaffat 41 artiklar. Jag fick 4 stycken i present (2 böcker, en Hoptimist figur och ett läppstift). Av de 37 artiklar, 8 var saker som jag köpt för att det var redan slut på dem hemma, t ex tvål. Så det blev 29 nya saker i total: kläder, böcker, skivor, smink osv, varav 3 köpte jag i onödan för att jag egentligen inte behövde dem, bara ville ha. Dyraste köpet var några kentskivor som jag köpte här på forumet, billigaste en ny tandborste. Jag är ganska nöjd, men jag måste slute impulsköpa saker som jag inte behöver alls. Nu blev det bara nagellack och en bok (som inte var bra, tyvärr) så ingen större summa gick åt onödiga saker, men det handlar inte om pengar, det är en principsak för mig. Samtidigt har jag börjat skriva en lista med saker jag vill ha. Jag daterar allt jag skriver upp på listan och om jag efter en månad fortfarande vill ha den, får jag köpa den. Om jag kan motivera köpet (jag behöver säkert inte en till mugg när jag har redan 12). Det är bara kentprylar och böcker som är undantag, de får jag köpa när än jag vill och hur många av dem jag än vill. För de nästa tre månaderna planerar jag att göra en mer detaljerad budget för att se hur mycket jag konsumerar. Mat och städartiklar kommer att vara med denna gång. Fokus blir fortfarande inte på pengar, men jag är nyfiken på hur ofta jag handlar, äter ute osv. Och jag ska givetvis fortsätta att hålla mina inköp av saker minimalt, men jag tänker inte begrensa min konsumtion av kaffe, mat, resor, upplevelser osv så länge jag har råd för dem. Japp, jag är så här tråkig.
    Tycker det låter smart, inte tråkigt. I det här slit-och-släng-samhället känns det som att man bara köper och köper utan att tänka efter särskilt mycket. Och utan att först se efter om det man anser sig behöva redan ligger och skräpar i något skåp eller någon låda där hemma.
    Låt dom komma nu

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Varför använder du inte Forum runner?
    Forum runner?

Reg.datum
    Aug 2014