Sidan 2 av 27 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 396

Ämne: Månadens skräptråd - Augusti 1975

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

Citat Ursprungligen postat av kmb Visa inlägg
    Ibland är Google fantastiskt. Det är nästan som tankeläsning. Skrev in fantasyförfattare på C i sök rutan och fick fram boken jag sökte: De utvalda av Kristin Cashore Någon som läst den?
    Nej, tyvärr. Borde man läsa den?
    Tack det samma.

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Både och. Inte speciellt mycket att göra men har fått köra till distriktets alla hörn och inte kunnat ta något "på vägen" så det blir väldigt ineffektivt. Kört 240 km på tre besök... Har väl jobbat aktivt 7 timmar hittills idag. Sen har jag ju ingen aning om hur det blir...
    *meh*... så mycket för så lite. Har du bra musik och lite snacks i bilen? Jag hoppar att du får en lugn kväll och tyst natt!

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Jag minns inte riktigt när jag var på bio. Tror inte jag varit sedan jul.

Specter vet jag inte vad det är. Får kolla upp. Star Wars har jag inte kollat upp. Gillar ju bara de äldsta filmerna. Men har läst någonstans att det ska komma en om Han Solo men det är inte den som kommer nu?

Å jag blir så sur. Har verkligen inget namnminne just nu. Jag kollade på en fantasybok idag i bokaffären. Skulle höra om någon läst den men nu minns jag inte vad den eller författaren hette. Bra där. Får skriva upp allt.
    Den sista filmen jag såg på bio var ju Hobbit, femhärarsslaget- så det var ju ett tag sen... Spectre är den kommande Bond-filmen. JAG ÄR SÅ PEPP!!! Ser fram emot den oerhört mycket. Verkar lika välgjord som vanligt och så himla bra skådisar med

Ibland är Google fantastiskt. Det är nästan som tankeläsning. Skrev in fantasyförfattare på C i sök rutan och fick fram boken jag sökte: De utvalda av Kristin Cashore Någon som läst den?
    Inte hört om, men jag är väldigt dålig på att söka info om författare jag inte känner till. Om jag inte blir tipsad eller gillar utseendet av boken i affären...
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laila Mari-Gigi Andersen Visa inlägg
    *meh*... så mycket för så lite. Har du bra musik och lite snacks i bilen? Jag hoppar att du får en lugn kväll och tyst natt!
    Dåligt med snacks ( inte mycket jag tål som håller i bilen utom äpplen och mandlar typ) och just nu ingen cd-skiva heller utan är hänvisad till radion haha.

Erfaren medlem kmbs avatar
    Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Nej, tyvärr. Borde man läsa den? *
    Jag vet inte? Det är det jag också undrar. Får väl helt enkelt se om jag hittar den på biblioteket. Köper bara böcker undantagsvis, tyvärr.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd
    det rår jag inte för...

Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Den sista filmen jag såg på bio var ju Hobbit, femhärarsslaget- så det var ju ett tag sen... Spectre är den kommande Bond-filmen. JAG ÄR SÅ PEPP!!! Ser fram emot den oerhört mycket. Verkar lika välgjord som vanligt och så himla bra skådisar med Inte hört om, men jag är väldigt dålig på att söka info om författare jag inte känner till. Om jag inte blir tipsad eller gillar utseendet av boken i affären...
    Den har jag inte sett än. Varit och pillat lite på den på dvdhyllan, men jag är inte sugen. Har nog aldrig varit så besviken på någon film som Hobbit. Älskar ju boken. Men filmerna. Nej. Fast vill ju veta hur det slutar ändå.

Ja jag googlade den

Jag har inte läst någon ny fantasy på väldigt länge. Har inte blivit intresserad av någon serie. Gillar inte när det blir för våldsamt.
    det rår jag inte för...

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

Dåligt med snacks ( inte mycket jag tål som håller i bilen utom äpplen och mandlar typ) och just nu ingen cd-skiva heller utan är hänvisad till radion haha.
    men asså... om du åker så mycket i bilen då måste du ha det mysigt! Lite äppleklyftor i en påse och en tupper-grej med mandlar, en termos med kaffe och självklart musik - om du ingen cd'er har, kan du väl använda mobilen? - spotify på mobilen *nickar*
    Jag vet inte? Det är det jag också undrar. Får väl helt enkelt se om jag hittar den på biblioteket. Köper bara böcker undantagsvis, tyvärr.
    ...okej, men berätta om boken när du har läst den?!

Hmm, vad är skillnaden på "åka" och "köra" - när använder man det ena och det annat

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

men asså... om du åker så mycket i bilen då måste du ha det mysigt! Lite äppleklyftor i en påse och en tupper-grej med mandlar, en termos med kaffe och självklart musik - om du ingen cd'er har, kan du väl använda mobilen? - spotify på mobilen *nickar*

...okej, men berätta om boken när du har läst den?!

Hmm, vad är skillnaden på "åka" och "köra" - när använder man det ena och det annat
    Åka är passivt och köra är aktivt. Om man åker så är det egentligen någon annan som kör bilen
    (min bilstereo är lite omodern och går inte att ansluta till mobilen - kan du tänka dig?

Erfaren medlem Trivselgrodans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Idag har jag lekt i lekpark stor del av dan å idag har det faktiskt varit sommar ute!
    Jag har lekt med min brorsdotter som ringde mig imorse. Hon ringde och frågade Vad vi skulle leka å inte Om vi skulle leka så det var ju bara å hitta på nåt! så jag brorsan svägerskan å de 2 brorsdöttrarna åkte till en lekpark vi inte varit på förut. så jag har sprungit å jagat ungar å varit "lektant" min brorsdotter fick en kompis där som bestämde sig för att jag skulle vara en drake som jagade dom. En stund hade jag min brorsdotter över ena axeln å den andra ungen över den andra. "Oj vilken stark mamma" var det en som sa.

Så kikade jag lite i smyg på söta pappor som ev kunde va singel,när jag fick tid över
    Senast redigerat av Trivselgrodan den 2015-08-01 klockan 17:15.
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda

Erfaren medlem Trivselgrodans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Åka är passivt och köra är aktivt. Om man åker så är det egentligen någon annan som kör bilen
    (min bilstereo är lite omodern och går inte att ansluta till mobilen - kan du tänka dig?
    Meh du får la använda hörlurar till mobilen ju... Så ja see lösningarna not the hinder ;D
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Idag har jag:

- Misslyckats med ett surdegsbröd för cirka tionde gången
    - Tittat lite på Pride-paraden
    - Köpt en bok med brödrecept
    - Försökt orientera mig i studieguiden till en kurs jag ska läsa i höst

Saker jag ska göra snart:

- Ta en liten jogg
    - Sätta fler nitar på min nya ryggsäck
    - Läsa på om Berlin
    - Äta goda grejer
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Trivselgrodan Visa inlägg
    Idag har jag lekt i lekpark stor del av dan å idag har det faktiskt varit sommar ute! Jag har lekt med min brorsdotter som ringde mig imorse. Hon ringde och frågade Vad vi skulle leka å inte Om vi skulle leka så det var ju bara å hitta på nåt! så jag brorsan svägerskan å de 2 brorsdöttrarna åkte till en lekpark vi inte varit på förut. så jag har sprungit å jagat ungar å varit "lektant" min brorsdotter fick en kompis där som bestämde sig för att jag skulle vara en drake som jagade dom. En stund hade jag min brorsdotter över ena axeln å den andra ungen över den andra. "Oj vilken stark mamma" var det en som sa. Så kikade jag lite i smyg på söta pappor som ev kunde va singel,när jag fick tid över
    Vad roligt det låter. Jag har ingen längtan efter egna barn, men skulle vilja va tant för något barn. Min bror har barn men vi är inte nära varandra och de är förresten snart vuxna. Har några kompisar med barn men inga jag träffar ofta.
    det rår jag inte för...

Reg.datum
    Sep 2004

Standard

men asså.. ...okej, men berätta om boken när du har läst den?! Hmm, vad är skillnaden på "åka" och "köra" - när använder man det ena och det annat
    Jag hör av mig om jag läser dem.
    det rår jag inte för...

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Idag har jag lekt i lekpark stor del av dan å idag har det faktiskt varit sommar ute!
    Jag har lekt med min brorsdotter som ringde mig imorse. Hon ringde och frågade Vad vi skulle leka å inte Om vi skulle leka så det var ju bara å hitta på nåt! så jag brorsan svägerskan å de 2 brorsdöttrarna åkte till en lekpark vi inte varit på förut. så jag har sprungit å jagat ungar å varit "lektant" min brorsdotter fick en kompis där som bestämde sig för att jag skulle vara en drake som jagade dom. En stund hade jag min brorsdotter över ena axeln å den andra ungen över den andra. "Oj vilken stark mamma" var det en som sa.

Så kikade jag lite i smyg på söta pappor som ev kunde va singel,när jag fick tid över
    låter som en väldans mysig dag (om det är snälla barn men det gissar jag att det är )
    Du bor på östkusten va? För här har som vanligt inte varit över 15 grader även om det varit fint. Som en fin försommar eller september...

Meh du får la använda hörlurar till mobilen ju... Så ja see lösningarna not the hinder ;D
    Eller så får jag tummarna ur och tar ut ett par cd-skivor i bilen. Det är ju trots allt genomförbart
    Citat Ursprungligen postat av förgätmigej Visa inlägg
    Idag har jag:

- Misslyckats med ett surdegsbröd för cirka tionde gången
    - Tittat lite på Pride-paraden
    - Köpt en bok med brödrecept
    - Försökt orientera mig i studieguiden till en kurs jag ska läsa i höst

Saker jag ska göra snart:

- Ta en liten jogg
    - Sätta fler nitar på min nya ryggsäck
    - Läsa på om Berlin
    - Äta goda grejer
    Det låter på det hela taget bra. Speciellt "ska göra"-grejerna.

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Nu har jag varit ute på ett 4-timmars pass till. Om det kan jag bara säga att jag hoppas jag inte får nåt jobb som kräver finmotorik på ett tag för jag är helt slut i armar och händer, plus ett antal våldsamt sexiga blåmärken, och att det var nödvändigt med dusch och gott med mat...

Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Nu har jag varit ute på ett 4-timmars pass till. Om det kan jag bara säga att jag hoppas jag inte får nåt jobb som kräver finmotorik på ett tag för jag är helt slut i armar och händer, plus ett antal våldsamt sexiga blåmärken, och att det var nödvändigt med dusch och gott med mat...
    Låter som du haft en ännu tråkigare kväll än mig. Fy!

Går och läger mig för det finns inget att se eller göra. Inte ens en bra bok har jag.
    det rår jag inte för...

Sidan 2 av 27 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •