Sidan 2 av 29 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 430

Ämne: Månadens skräptråd - September (och jag fattar ett svårt beslut)

Erfaren medlem 13_Maj_tjejens avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laila Mari-Gigi Andersen Visa inlägg
    ...för mycket jobb => stress => low tech dagar + bytade mobil- och internetförhandlare => lite krångligt (när är det inte krångligt??) => trött ...har inte hunnit skaffa liv. Jag har hört talas om sånt - liv... borde man skaffa sig ett

Hoppas ni har haft en bra dag. Kram
    Jao, fast det där gällde ju inte dig, du skriver ju här ofta
    Tänkte mer på de som slutat helt.
    "Getting old is not for sissies."

Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Jag tänker så här. Gör inget så oåterkalleligt ännu. Det kan hända att du inte ändrar dig (som jag, jag vill fortfarande inte ha barn) men många gör det faktiskt. Det finns andra bra sätt att skydda sig. Spiral tycker jag är klockrent.
    Hade det vart billigare så hade jag gjort det.
    Jag känner ingen som helst tvekan.
    Men nu finns ju priset där och det finns roligare saker jag kan göra för 15 000.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2011

Standard

Sjukt länge sedan jag var inne här nu.
    Hur mår ni? Vad händer? Vad har jag missat?

Erfaren medlem kmbs avatar
    Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av kitteh Visa inlägg
    Sjukt länge sedan jag var inne här nu. Hur mår ni? Vad händer? Vad har jag missat?
    Oj oj ganska svårt att svara på. Just nu komer jag inte på något direkt.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd
    det rår jag inte för...

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av kmb Visa inlägg
    Oj oj ganska svårt att svara på. Just nu komer jag inte på något direkt.
    Har det inte hänt något alls? Vad tyst det har blivit här.

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Nej, här går det väl sin gilla gång utan dramatik numera.

Jag sitter och hatar min kurs. Försöker plugga men kan inte uppbåda någon självdisciplin. Brukar prestera bäst kvällen innan inlämningar och redovisningar men problemet är att jag numera jobbar den kvällen så jag vet inte riktigt hur det här ska gå. (Är en sån som folk hatar, som håller på och gnäller såhär jämt när jag pluggar och sen får godkänt ändå, vet inte om det är en försvarsmekanism. Men den här gången känns det verkligen som att det kanske INTE GÅR på riktigt, haha). Idag började jag läsa mer om konflikten i Syrien och flyktingströmmarna i Europa i stället för att plugga. Det är så hemskt. Människor måste ju bara få komma hit (och till andra länder). Hur kan frågor kring om det blir sämre i ens eget land vara relevanta öht? Det får det väl i så fall vara värt när det andra alternativet är misär och död för en massa människor.
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av förgätmigej Visa inlägg
    Nej, här går det väl sin gilla gång utan dramatik numera. Jag sitter och hatar min kurs. Försöker plugga men kan inte uppbåda någon självdisciplin. Brukar prestera bäst kvällen innan inlämningar och redovisningar men problemet är att jag numera jobbar den kvällen så jag vet inte riktigt hur det här ska gå. (Är en sån som folk hatar, som håller på och gnäller såhär jämt när jag pluggar och sen får godkänt ändå, vet inte om det är en försvarsmekanism. Men den här gången känns det verkligen som att det kanske INTE GÅR på riktigt, haha). Idag började jag läsa mer om konflikten i Syrien och flyktingströmmarna i Europa i stället för att plugga. Det är så hemskt. Människor måste ju bara få komma hit (och till andra länder). Hur kan frågor kring om det blir sämre i ens eget land vara relevanta öht? Det får det väl i så fall vara värt när det andra alternativet är misär och död för en massa människor.
    Jag är likadan när jag pluggar. Samtidigt som jag älskar det också. Men jag kan aldrig göra uppgifterna i tid. Läsa in går ofta bra men att sedan skriva ner det som ska lämnas in tar emot.

Ja jag tycker utvecklingen är så läskig. När jag ser drunknade småbarn på ständerna. Det är obegripligt. Jag tänker att om så många hade drunknat i en båtolycka med ett passagerarfartyg så hade det varit ett jättetrauma och offren hade fått sympati. Nu får de hat.
    det rår jag inte för...

Reg.datum
    May 2005

Standard

Sjukt länge sedan jag var inne här nu.
    Hur mår ni? Vad händer? Vad har jag missat?
    Åh... Jag typ minns dig, lite vagt. Tror jag.
    Du har nog tyvärr inte missat så mycket, är rätt halvdött här numera, vi är några få som håller igång det.

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av förgätmigej Visa inlägg
    Idag började jag läsa mer om konflikten i Syrien och flyktingströmmarna i Europa i stället för att plugga. Det är så hemskt. Människor måste ju bara få komma hit (och till andra länder). Hur kan frågor kring om det blir sämre i ens eget land vara relevanta öht? Det får det väl i så fall vara värt när det andra alternativet är misär och död för en massa människor.
    Håller med. Det känns småaktigt att sitta och räkna kronor och ören och kvadratmeter i en sådan här situation. Såg just en tv-debatt mellan Lööf och Åkesson. Den sistnämnde var lika tröttsamt monoton i sitt malande om att "hjälpa flyktingar på plats" som vanligt. Som om han vill hjälpa över huvud taget. Undanflykt deluxe.

I morgon sänder SVT fyra extrainsatta program om flyktingkrisen. Radiohjälpen samlar in pengar. Gillar dessa initiativ.
    http://www.svt.se/radiohjalpen/insam...iskor-pa-flykt
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2011

Standard

Jag är likadan när jag pluggar. Samtidigt som jag älskar det också. Men jag kan aldrig göra uppgifterna i tid. Läsa in går ofta bra men att sedan skriva ner det som ska lämnas in tar emot.
    Så gör jag med. Fast sen när jag väl gör vad jag ska går det hur bra som helst, bara att det alltid kommer in sista dagen. Varje gång.

Citat Ursprungligen postat av 13_Maj_tjejen Visa inlägg
    Åh... Jag typ minns dig, lite vagt. Tror jag.
    Du har nog tyvärr inte missat så mycket, är rätt halvdött här numera, vi är några få som håller igång det.
    Ja det verkar dött, det är ju synd. Vart har alla tagit vägen? Själv har jag liksom bara glömt bort kentforumet lite. Ska försöka hålla mig kvar den här gången.
    När det var mer aktivitet var det ju typ världens bästa tidsfördriv.

Reg.datum
    May 2005

Standard

Jadu.. Det finns många teorier men inte många svar.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2011

Standard

Var folks liv tråkigare för något år sedan?
    Alltså hur går man på konsert ensam? Eller jag förstår ju att det är fullt möjligt men ja. Jag har aldrig gjort det. Fick inget sällskap med mig den här gången men vill inte missa heller så har inget val. Jag är ju en sån där som vill stå långt fram men känns tråkigt att köa utan någon att prata med?

Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Så gör jag med. Fast sen när jag väl gör vad jag ska går det hur bra som helst, bara att det alltid kommer in sista dagen. Varje gång. Ja det verkar dött, det är ju synd. Vart har alla tagit vägen? Själv har jag liksom bara glömt bort kentforumet lite. Ska försöka hålla mig kvar den här gången. När det var mer aktivitet var det ju typ världens bästa tidsfördriv.
    Ett tidsfördriv att dö för.

Hur går det med hästen?
    det rår jag inte för...

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2011

Standard

Ett tidsfördriv att dö för.

Hur går det med hästen?
    Precis så ja
    Hästen mår super, går och blir mysigt sommartjock på bete sen ett par månader tillbaka.
    Konstigt nog har jag inte hittat tillbaka hit förrän nu fast jag fått så mycket ledig tid iom det. Men men. I'm back!
    Hur mår du?

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Var folks liv tråkigare för något år sedan?
    Alltså hur går man på konsert ensam? Eller jag förstår ju att det är fullt möjligt men ja. Jag har aldrig gjort det. Fick inget sällskap med mig den här gången men vill inte missa heller så har inget val. Jag är ju en sån där som vill stå långt fram men känns tråkigt att köa utan någon att prata med?
    Man går ungefär som vanligt, sätter ett ben framför det andra etc. Före och kanske efteråt kan det ju kännas lite trist att vara ensam, men under själva konserten tänker man oftast inte på det. Sedan kan det ju hända att man gör nya bekantskaper där i kön eller på konserten.
    Låt dom komma nu

Sidan 2 av 29 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •