Sidan 2 av 31 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 464

Ämne: Månadens skräptråd - oktober (och jag hatar allt som böjs och går av)

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    I natt syns månen, och igår natt och så vidare. Inte natten till måndag, sss.
    Nix. Månen syns inte alls ikväll. I måndags däremot...även om den gömde sig halvt bakom träden...

Citat Ursprungligen postat av Laila Mari-Gigi Andersen Visa inlägg
    Jag har haft fullt upp och varit sjuk, fortfarande är, både och. Jag hoppas att ni är alla väl?! Här är en stor höstfärg-fylld-kram för er alla
    Stor stor kram! Inte så mycket höstfärger att hurra över än dock, men det kommer väl.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem Trivselgrodans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Dagens låt är... Det känns perfekt -Joakim Berg

Hörde den engelska versionen på bowling igår så idag har jag lyssnat lite på den svenska versionen
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda

Erfaren medlem Trivselgrodans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laila Mari-Gigi Andersen Visa inlägg
    Jag har haft fullt upp och varit sjuk, fortfarande är, både och. Jag hoppas att ni är alla väl?! Här är en stor höstfärg-fylld-kram för er alla
    Kraam! tio tecken
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda

Erfaren medlem 13_Maj_tjejens avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Det finns så mycket jag vill göra med mitt liv men mycket av det kostar pengar. Pengar som jag inte har.
    25.. Jag trodde jag skulle hunnit med så mycket mer innan jag fyllde 25. Var tog mitt liv vägen?
    Ungdomen är över för länge sen, vet dock inte var jag befinner mig just nu, känns inte som jag är vuxen än.
    Hur vet man när man är vuxen? När åldern säger att man är det?
    "Getting old is not for sissies."

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av 13_Maj_tjejen Visa inlägg
    Det finns så mycket jag vill göra med mitt liv men mycket av det kostar pengar. Pengar som jag inte har.
    25.. Jag trodde jag skulle hunnit med så mycket mer innan jag fyllde 25. Var tog mitt liv vägen?
    Ungdomen är över för länge sen, vet dock inte var jag befinner mig just nu, känns inte som jag är vuxen än.
    Herregud allvarligt talat när man är 25 har man ju knappt börjat. Njut av livet när det händer trevliga saker istället för att noja över att du är gammal FÖR. DET. ÄR. DU. INTE.
    Vad menar du med ungdom egentligen? När tar den slut? Är det egentligen något att eftersträva? När blir man gammal? Om du tror det kommer att hända något radikalt att det säger *pling* och så känner du dig vips vuxen och vet allt så kan du sluta vänta för det kommer inte att hända. Ever. Sorry. Det ända som händer är att du varit med om mer saker så småningom så du blir mindre benägen att tro att jorden går under om inte alla detaljer är rätt. För, det kommer de inte heller att bli. Man får lära sig att vara glad över det som faktiskt ÄR bra.

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Hm, kvällens mest obskyra upplevelse. Testa att sjunga kent på mitt modersmål. Eller ja, min naturliga dialekt. Efter att ha kört en Winnerbäcklåt (jag sjunger alltid på "rikssvenska" eller vad man ska säga) så fick jag en idé från ingenstans, hur skulle det låta om jag sjöng kentlåtar med min egen dialekt (dvs skånska med skorrande r). Det lät...väldigt udda, eller i vart fall annorlunda, nästan som en ny låt. Och då sjöng jag inte grov skånska som Hasse Andersson, Peps Persson eller Kal P Dal, tyckte mer att det lät lite som Jonathan Johansson eller Björn Afzelius när jag testade December eftersom jag artikulerade och använde, väldigt välvårdad skånska, lite åt Batrahållet. Och sen när jag testade Kevlarsjäl, så fort jag sjungit "tårar", nog fan kommer jag att tänka på Nisse Hellberg, antagligen för att jag gjorde associationen till Vem får nu se alla tårar. Även den lät, väldigt annorlunda, känns konstigt att sjunga kent på skånska, borde kanske testa att spela in bara för skojs skull. Frågan är bara vilken låt som skulle passa bra. Och frågan är om man ska testa att tramsa till det lite också och sjunga lite mer "ovårdat" eller vad man ska säga...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Hm, kvällens mest obskyra upplevelse. Testa att sjunga kent på mitt modersmål. Eller ja, min naturliga dialekt. Efter att ha kört en Winnerbäcklåt (jag sjunger alltid på "rikssvenska" eller vad man ska säga) så fick jag en idé från ingenstans, hur skulle det låta om jag sjöng kentlåtar med min egen dialekt (dvs skånska med skorrande r). Det lät...väldigt udda, eller i vart fall annorlunda, nästan som en ny låt. Och då sjöng jag inte grov skånska som Hasse Andersson, Peps Persson eller Kal P Dal, tyckte mer att det lät lite som Jonathan Johansson eller Björn Afzelius när jag testade December eftersom jag artikulerade och använde, väldigt välvårdad skånska, lite åt Batrahållet. Och sen när jag testade Kevlarsjäl, så fort jag sjungit "tårar", nog fan kommer jag att tänka på Nisse Hellberg, antagligen för att jag gjorde associationen till Vem får nu se alla tårar. Även den lät, väldigt annorlunda, känns konstigt att sjunga kent på skånska, borde kanske testa att spela in bara för skojs skull. Frågan är bara vilken låt som skulle passa bra. Och frågan är om man ska testa att tramsa till det lite också och sjunga lite mer "ovårdat" eller vad man ska säga...
    Jag har provat att sjunga kent på halländska. Det känns också väldigt udda...

Erfaren medlem 13_Maj_tjejens avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Ash.. Det är mest vanliga funderingar så här års.
    "Getting old is not for sissies."

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

Citat Ursprungligen postat av kmb Visa inlägg
    Krya på dig!
    Tack!
    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Och idag är det exakt två veckor till jag fyller...huh och fy, 33. Hur fan gick det till? Det känns som att det var inte så längesen jag gick och nojade mig över att fylla 30 liksom
    ...ju äldre man blir desto snabbare rusar tiden förbi du
    Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Nix. Månen syns inte alls ikväll. I måndags däremot...även om den gömde sig halvt bakom träden...
    Stor stor kram! Inte så mycket höstfärger att hurra över än dock, men det kommer väl.
    Tack! Här blir skogen långsamt gul - skärpan i den kalla morgonluften, dimman som hänger över fälten och den djupa höstblå himmel heart, small.gif
    Citat Ursprungligen postat av Trivselgrodan Visa inlägg
    Kraam! tio tecken
    Tack!

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Herregud allvarligt talat när man är 25 har man ju knappt börjat. Njut av livet när det händer trevliga saker istället för att noja över att du är gammal FÖR. DET. ÄR. DU. INTE.
    Vad menar du med ungdom egentligen? När tar den slut? Är det egentligen något att eftersträva? När blir man gammal? Om du tror det kommer att hända något radikalt att det säger *pling* och så känner du dig vips vuxen och vet allt så kan du sluta vänta för det kommer inte att hända. Ever. Sorry. Det ända som händer är att du varit med om mer saker så småningom så du blir mindre benägen att tro att jorden går under om inte alla detaljer är rätt. För, det kommer de inte heller att bli. Man får lära sig att vara glad över det som faktiskt ÄR bra.
    precis!
    Vi har pratat om det här förut - det lugnet som sätter in när du blir äldre och upptäcker att livet inte behöver vara perfekt och inte heller du. Förvänta dig ingenting och du kommer inte bli besviken - vara tacksam över det som är bra, roligt, lugnt och gör dig glad heart, small.gif
    Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2015-10-01 klockan 21:38.

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

det där om att bli vuxen...
    Vissa föds som vuxna.
    Vissa blir aldrig vuxna.
    Och en del växer aldrig upp, men blir ändå ansvarsfulla människor - det handlar om drömmen i fickan, elden i ditt hjärta och oskulden i din själ.

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Jag hoppas att oktober kyler ned norden och tvingar en del att värma upp sina hjärtan vid värmeljus och brasor. Var det någon som såg Hans Roslings tal i globen?

Visste inte mycket om Hans Rosling förrän min vettiga fruga visade mig klipp och citat. Han verkar vara jävligt vettig. Han mötte nån dansk debattör med fakta och avslutade med något i stil med - jag har rätt och du har fel, det är inte svårare än så. Hahah
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Nu är det äntligen fredag. Som jag har längtat efter helg. Synd bara att helgen tar slut alldeles för fort, jag har sagt det förr och jag säger det igen, det borde vara fyra dagar vecka och tre dagar helg istället.
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Ska man förresten försöka ge sig på att vinna skräpen igen månne, det var ett tag sen
    robert smith

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av 13_Maj_tjejen Visa inlägg
    Jag tror ungdom är en livsstil. Om man hela tiden tänker på sin ålder som tid istället för tillgång blir man bara äldre, på samma sätt som att man inte är fattig förrän man räknar pengar istället för vänner och kärlek. Jag beslöt mig för att bli gubbe för tio år sedan eftersom ungdom aldrig passat mig.
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Sidan 2 av 31 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •