Mmmmm... doftan av kaffe
CAM09607~2.jpg
Mmmmm... doftan av kaffe
CAM09607~2.jpg
Vi letar. Det går... långsamtTycker det sällan kommer upp något intressant, men det gäller väl att ha tålamod
Gillar egentligen ganska bra att bo där jag bor just nu i övrigt, förutom att kvarteret inte är så mysigt och att det är långt till min familj (jobbigt tycker jag, skulle iaf inte vilja ha det så i det långa loppet!). Trivs väldigt bra på mitt jobb också och det är ju värt ganska mycket.
Igår var jag inne i en lakritsaffär! Det fanns en massa olika roliga lakritsgodis och även matvaror med lakrits i. Köpte isländskt lakrits och lakrits-mumsmums. Allt var så gott.
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
Jag håller på att bli förkyld.......... Vafan e det här. Jag som aldrig var förkyld under skoltiden(då man helst ville slippa skolan så ofta som möjligt). Men nu har jag varit förkyld två gånger på ett halvår..
Ska masa mig ut och köpa en kebabtallrik i alla fall. Det är det enda som jag tror behagar nu när jag knappt känner nån smak.
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
Gott!!!
Det är rätt värdelöst att leta hus om man trivs där man bor. Inget duger då... Har ungefär samma problem.
Du är verkligen värd en kebabtallrik då. Hoppas den var god, ochatt du kryar på dig fort!
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
När låtar bara knockar en. Vissa dagar går musiken bara rakt in.
"Det kanske kommer en förändring" jo tack det hade varit fint men mer än förhoppning än något jag känner. *gråtemoji*
Jag har blivit äldre, saknar glöd
det rår jag inte för...
Men om du gillar din nuvarande lägenhet/hus och ditt jobb, varför då flytta?
Är det att komma närmare din familj? Bor de långt borta? Ibland glömmer jag de avstånd som ni har i Sverige och att 10 mil kanske inte verkar som så mycket medan 10 mil här i Danmark är tvärs över hela landet ...eller nästan.
...Förra året var jag förkylad från september fram till juni - även om ...jag tycks att minnas en vecka runt mars där jag var förkylningsfri.
#Närlärarenbytararbetsplats
Krya på dig !! Jag hoppas kebab'en fick dig må lite bättre iaf.![]()
När jag gjorde min månadsrapportering på jobbet igår (jävla redovisningssystem med låtsaspengar, timmar vi lägger ska debiteras olika projekt som vi ska hålla reda på) upptäckte jag att jag jobbat 192 timmar den här månaden, dvs motsvarande två hela extra arbetsdagar. Kommer rinna till lite i lönekuvertet för november eftersom jag dessutom får min sista Manpowerlön och därmed ca 16 dagars semesterersättning i pengar.
Och om två veckor (eller imorgon är det två veckor) åker jag till Modena igen på tjänsteresa, ska eventuellt dit igen v.49 och hade dessutom redan en resa dit v.50 inplanerad. Blir en hektiskt avslutning på det här året...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
in vino veritas.
November?! Hallå? Var är du?!![]()
"Getting old is not for sissies."
Första gången jag var nere körde vi ut till Maranello och jag fick se fabriken, Formel-bilen som sitter monterad i en stålbur utanför Ferrarimuseet som för övrigt är svindyrt. Samt fler Ferarris än jag antagligen någonsin kommer se i mitt liv eftersom det var provkörning, man fick ta en fem eller tiominutersrunda. Och jag såg all idiotisk merch som det står Ferarri på, tvålar, ciggtändare, parfymer, skor, babystrumpor, babykorgar, allt möjligt. Och i en annan butik sålde de delar från skrotade Formel-bilar, man kunde köpa en vevstake som suttit i en Formelbil för 4k euro eller nåt sånt sjukt. Men bäst av allt var att på vägen ut stannade vi till precis vid Fabrikens testbana och jag fick se en superFerarri ute på banan komma brännade i närmare 300 ett par varv, ljudet när han saktade ner inför en kurva och man hörde varenda nedväxling smälla till. Eller när han sen gav full gas igen på raksträckan. Ljuv musik...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Verkar som att jag vann skräpen i oktober. Woohoo. Får se om jag lyckas få sista inlägget också. Sen får jag börja kämpa för att vinna november-skräpen också