and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Åh, men kolla dessa underbara färgerna, dimman, duggregnet, lukten av jorden och allt är lite oskarpt och hemlighetsfullt. Här kommer förändringen och en ny början.
12187900_913749678660077_5506451782563794043_n1.jpg 1506668_913749915326720_1302315409448291182_n1.jpg 12122613_913750098660035_5482600073522723373_n1.jpg 12189063_913749911993387_956587125046650554_n1.jpg 12191725_913750095326702_3798575285326812438_n.jpg
- Nu är det är dags för varm choklad, levande ljus - och du kan ju inte ha stearinljus under sommaren och jag vet, att du älskar dem (kämpar hård här för att få dig att se den positiva sidan) och gosa under en filt med en trevlig bok och en spinnande katt i knät
![]()
jamen jag vet. Vi behöver alla ljus under vintern, det blir ju så förskräckligt mörkt häruppe. - och det finns ju inget att göra i mörkret....
(Ni får ursäkta det konstiga perspektivet i några av bilderna och den lite suddiga kvaliteten, det beror på att jag tog dem med min mobiltelefon medan jag körde bilen)
Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2015-11-02 klockan 23:23.
Usch vad jag är trött idag. Det är rent plågsamt att behöva gå upp på morgonen, oavsett om jag sover 7 eller 8 timmar är det vedervärdigt att stiga upp. Jag behöver minst 10 timmar sömn och att sova tills jag vaknar av mig själv
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Blev jävligt sugen på hotellfrukost nu när jag kom att tänka på det. Även om italienarna inte kan göra bacon (de värmer det i micro) så går det ner tillsammans med äggröra, stekt korv och någon macka och deras "americano" går ner även om automatkaffet hemma i Sverige som annars är vidrigt är gott i jämförelse. Som tur är finns det numera "riktigt" frukost på hotellen där nere, något de var tvungna att införa. Tidigare var det bara "italiensk frukost", dvs kakor och espresso som fanns att tillgå. Och det finns fortfarande på hotellet jag bott på, femtioelva olika sorters kakor, bakverk och diverse sötsaker dukas fram till frukost? Man blir ju illamående och sur i magen av att äta sötsaker när man är hungrig...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
I somras när jag var i Danmark för att se på Kent så bodde vi på hotell. Hotellfrukostarna hade också ett väldigt stort utbud av sötsaker, speciellt wienerbröd... Jag åt dock aldrig något sånt till frukost. Det känns väldigt osunt och trycka i sig det första man gör på morgonen. Inte bra för blodsockret heller.
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
Hennes röst är så imponerande. I det här klippet märks det verkligen (tycker för övrigt att hela klippet är gaska magiskt):
https://www.youtube.com/watch?v=RPEhIoKeTg0
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
Jag har precis köpt en ny dator för första gången på åtta år och provar att använda den. Saker som jag hängt upp mig på hittills är att ctrl+c och ctrl+v inte funkar samt att jag inte vet hur man gör klamrar (alltså parentestecken fast kantiga)??? Annars går den bra haha!
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
Har ni inte påläggschoklad i Sverige??? Men det är ju SÅÅÅ GOTT
Men det måste vara den bästa! Den goda, mörka, tjocka chokoladen från Løgismose pålægschokolade 1.jpg
Om du inte är bekant med de konstiga danska vanor med att lägga choklad på bröd, så gör vi såhär: Du rostar en bit bröd - riktigt krispigt. Och medan det fortfarande är varmt sprider du lite smör (riktigt smör!) och sen lägger du på två skivor "påläggschoklad" - och vips: Har du en bit krispigt toast med lite varm, smält choklad på toppen. - Inte "låt-oss-låtsas-det är-gjort-av-nötter" Nutella, men riktig, läckert choklad och om du vill 'go all out', kan du lägga ett par tunna skivor banan på den varma påläggschokladen - mums!![]()
pålægschokolade.jpg
Jag bakade havremjöl cookies idag medan M gjorde sina läxor i köket och vi åt clementiner och kombinationen av dofter fick oss att tänka på julen, så vi bestämde oss för att lyssna på några jullåter.
Och jag gick rakt mot den ultimata klassikern - Wham "Last Christmas" https://www.youtube.com/watch?v=E8gmARGvPlI (Japp!! jag erkänner gärna att jag älskar den låten, precis som jag äääääälskar "Careless Whisper"!) Och jag tyckte det var ett rätt bra val.
Men M valde nästa låten och hon valde utan minste tvekan "God Rest Ye Merry Gentlemen" (Annie Lennox versionen https://www.youtube.com/watch?v=ZlsJD8RlhbI ) . . . . . . .![]()
- Jag är inte säker på att jag är alldeles väl till mods med hur det får mig att framstå![]()
Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2015-11-03 klockan 22:05.
Och när jag tänker efter så har jag för mig att min mormor (som var född 1920) brukade ha socker på mackan när hon var ung. Det känns mest lite udda. Men norrmännen har väl nån slags bananpålägg om jag inte missminner mig, det var därför det stod i media för några år sen om alla svenskar som jobbar i Norge med att skala bananer till nämnda bananpålägg.