Sidan 1 av 21 1234567891011 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 311

Ämne: Månadens skräptråd - November (är en mur av våt betong)

Erfaren medlem 13_Maj_tjejens avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard Månadens skräptråd - November (är en mur av våt betong)

Spam, OT och chattande är tillåtet i skräptråden.
    Däremot gäller alla andra regler precis som vanligt.
    Det är helt upp till er användare att hålla en nivå som ni tycker är acceptabel här.
    När månaden är över stängs tråden och en ny öppnas

__________________________________________________ ____________________________________________

Jag mår bra av radbrytningar.
    "Getting old is not for sissies."

Reg.datum
    May 2005

Standard

November.. Fy fan, en av de värsta vanligtvis men jag ska kämpa mig igenom även denna månad.

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Jag har en tjänsteresa till Modena om två veckor att se fram emot. Dock ser jag inte fram emot långpass torsdag-fredag kommande vecka, folk kommer behöva jobba helg också men det orkar jag inte med en jävla luftrörsinfektion i kroppen. Hostat gult slem i över en vecka nu eller nåt...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Och nu börjar även kampen för att vinna även november månads skräp. Som Barney skulle ha sagt, "Challenge accepted!"
    robert smith

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Första gången jag var nere körde vi ut till Maranello och jag fick se fabriken, Formel-bilen som sitter monterad i en stålbur utanför Ferrarimuseet som för övrigt är svindyrt. Samt fler Ferarris än jag antagligen någonsin kommer se i mitt liv eftersom det var provkörning, man fick ta en fem eller tiominutersrunda. Och jag såg all idiotisk merch som det står Ferarri på, tvålar, ciggtändare, parfymer, skor, babystrumpor, babykorgar, allt möjligt. Och i en annan butik sålde de delar från skrotade Formel-bilar, man kunde köpa en vevstake som suttit i en Formelbil för 4k euro eller nåt sånt sjukt. Men bäst av allt var att på vägen ut stannade vi till precis vid Fabrikens testbana och jag fick se en superFerarri ute på banan komma brännade i närmare 300 ett par varv, ljudet när han saktade ner inför en kurva och man hörde varenda nedväxling smälla till. Eller när han sen gav full gas igen på raksträckan. Ljuv musik...
    Det låter som det närmsta jag kommer komma sann gudomlighet. Hahah men även om jag ser Ferrari som mästerverk med symfonier som dånar ur rören så skulle jag fan aldrig köpa vrakdelar.

Oavsett, låter som en otroligt fin tjänsteresa att göra. Italien är grymt fint.
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Den här månaden borde jag gå över 56k poster. Fast hade jag skrivit lika mycket som jag gjorde förr borde jag varit uppåt 70-75k nu känns det som
    robert smith

Reg.datum
    May 2005

Standard

Jag har andra mål i livet.

Reg.datum
    May 2005

Standard

Fast livslusten känns ofta väldigt låg i just november.

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Måste försöka fixa en proxy eller VPN till jobbdatorn jag ska få så att jag kan se Bron och Allt för Sverige i SVT Play även när jag är i Italien. Jävla trams med landsbegränsningar och skit. Upphovsrätt är djävulens påfund och ren idioti som bara förstör för folk
    robert smith

Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Måste försöka fixa en proxy eller VPN till jobbdatorn jag ska få så att jag kan se Bron och Allt för Sverige i SVT Play även när jag är i Italien. Jävla trams med landsbegränsningar och skit. Upphovsrätt är djävulens påfund och ren idioti som bara förstör för folk
    Fast nej. Du får gärna motivera detta uttalande. Det är varken påfundet av en påhittad antagonist, 100% idiotiskt eller 100% destruktivt. Det är säkert inte 100% bra i alla fall, saker är sällan det.

VPN är dock väldigt smidigt så länge man inte bryter mot lagar med det. Kommer man åt amerikanska netflix kan man ju se saker Sverige är för sega med att köpa in.

Reg.datum
    May 2005

Standard

Minns att det var väldigt irriterande att jag inte kunde kolla tv4play och svtplay när jag var på Island i 3 veckor.

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Jag avskyr fyrans jävla reklam och jag vägrar betala för TV4 play så därför ser jag Solsidan på annat sätt. Överhuvudtaget är fyran vedervärdiga med sin reklam, det hinner knappt vara något program förrän det är evighetslånga reklampauser och sen ska det dessutom vara en minut före och efter reklampauserna med bla bla presenteras av. de gånger jag ser på fyran är jag blixtsnabb med att slå över inför reklamen för att slippa skiten. Sen händer det väl att jag kanske missar de första trettio sekunderna av exempelvis Kockarnas kamp efter reklamen men hellre det. Övriga kanaler har åtminstone lite kortare reklampauser även om det är minst lika vedervärdigt. Ad-blocker till Mozilla som tar bort all reklam, banners etc och dessutom hindrar reklamuppspelning innan youtubeklipp är helt underbart, önskar att det fanns ett sånt filter till TV också eller en funktion som gör att det plingar till i rutan när reklamen är över så att man kan byta tillbaka i tid
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

För övrigt håller jag på att göra hemmagjord pizza nu. Gör numera alltid en italienskinspirerad pizza med hemmagjord tomatsås, ost, mozarella, Salame Ventrecina Picante från Garants sortiment (finns säkert nån annan god italiensk salamiliknande korv också men denna har god kryddning), skogschampinjoner, soltorkade tomater och urkärnade kalamataoliver. Dessutom kavlar jag degen extremt extremt tunn och förgräddar den innan jag lägger på fyllningen, blir inte som äkta stenungsbakad italiensk pizza (den här tunn som hårt tunnbröd ungefär) men det funkar ganska bra för att få tunn deg iaf
    robert smith

Reg.datum
    Oct 2005

Standard

För övrigt håller jag på att göra hemmagjord pizza nu. Gör numera alltid en italienskinspirerad pizza med hemmagjord tomatsås, ost, mozarella, Salame Ventrecina Picante från Garants sortiment (finns säkert nån annan god italiensk salamiliknande korv också men denna har god kryddning), skogschampinjoner, soltorkade tomater och urkärnade kalamataoliver. Dessutom kavlar jag degen extremt extremt tunn och förgräddar den innan jag lägger på fyllningen, blir inte som äkta stenungsbakad italiensk pizza (den här tunn som hårt tunnbröd ungefär) men det funkar ganska bra för att få tunn deg iaf
    Låter gött! Du får lägga upp bild på resultat!

Reg.datum
    May 2005

Standard

Vi var trötta idag efter träningen så blev korv och makaroner, latmat.
    Men åh andra sidan gjorde vi porterstek för nån vecka sen.
    Ibland är det skönt med latmat.

Sidan 1 av 21 1234567891011 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •