"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Nu är jag äntligen hemma och har kollat så att jobbdatorn jag släpade med mig hem går att ansluta till jobbnätverket med mitt passerkort så att jag kan jobba från hotell eller flygplatser eller liknande
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Just ja. Kaley fyllde 30 igår.
Om jag inte nämnt det tidigare så är Olivia Wilde jääääääääääävligt snygg...
Hm, är alla redan upptagna med julstök? Undrar förresten hur länge Orkestern stannar i studion i NY, planen kanske är att spela in i två tre veckor där nu och sen ta upp arbetet i Bunker nån gång i januari efter alla helger och så...
Hej forum! Hur mår ni?![]()
"Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"
Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda
Känns som dopparedan närmar sig med stormsteg. Dan före dan före dan före dan före dan före dan före dan... Äh, ändå rätt lång tid kvar.
Låt dom komma nu
Japp!
...okej bra, stressad som bara f** och hatar jobbet - men det är ju old news- Och du?
dopparedan ???
Jag undrar hur många jultraditioner vi (S och DK) har gemensamt och hur många är helt främmande för den andra?
Har ni (barnen i S) en kalender med små klaffar som de kan öppna varje dag tills den 24:e?
Æbleskiver?
Sjunger ni julsånger på julafton innan ni öppnar presenterna? Och dansar ni runt granen när ni sjunger?
Så många frågar....![]()
Dopparedan, eller dopparedagen, är julafton. Kallas så eftersom man brukade ha dopp i grytan på julafton förr i tiden. När det är till exempel tre dagar till julafton kan man säga att det är dan före dan före dan före dopparedan.
Japp, kalendrar med 24 luckor har vi, vanligtvis med choklad i.
Äppelskivor? Nä, jag tror inte det? Däremot är kanderade äpplen vanligt på julmarknader.
En del sjunger kanske och dansar kring granen, men jag tror inte det är särskilt vanligt. Vi tittar typ på tv istället... Varje julafton klockan tre visar SVT Kalle Anka och hans vänner. Det är mer eller mindre obligatoriskt att titta på det, trots att man sett det förut.
Låt dom komma nu
Jag kan säga att jag inte är direkt sugen på att jobba över idag och imorgon men med tanke på att jag ska vara ledig i jul så är det väl bra med extrapengar. Kommer bli rejält med övertid nästa vecka i Modena också