Spam, OT och chattande är tillåtet i skräptråden. Däremot gäller alla andra regler precis som vanligt. Det är helt upp till er användare att hålla en nivå som ni tycker är acceptabel här. När månaden är över stängs tråden och en ny öppnas.
Spam, OT och chattande är tillåtet i skräptråden. Däremot gäller alla andra regler precis som vanligt. Det är helt upp till er användare att hålla en nivå som ni tycker är acceptabel här. När månaden är över stängs tråden och en ny öppnas.
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Jaha, så var det februari då. Känns som att årets första månad gick väldigt fort
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Och om jag inte nämnt det redan så hatar jag måndagar. Det var brutalt att ta sig upp imorse, det är en plåga att behöva gå upp tidigt på morgonen
För övrigt börjar det bli lite ljusare nu när man kommer till jobbet på morgonen. Även om det går otroligt långsamt så känns det att dagen börjar tillta nu igen. Härligt...
Fan, det slog mig precis att detta innebär att det närmare sig den avskyvärda idiotiska förbannade sommartidomställningen, det är så förbannat onödigt och avskyvärt. Man ska behöva förlora en timmes sömn och gå upp ännu mer okristligt tidigt på grund av detta idiotiska påhitt. Nej, normaltid året runt för fan, man är ju jetlaggad i två veckor efter den hemska omställningen
Februari innebär för övrigt bara fem månaders avskyvärt jobbande tills det äntligen är semester. Fan vad jag längtar. Lika mycket som jag längtar efter helg igen. Usch...
Nåt positivt mitt i allt negativ måndagsmisär är att jag åker till Modena igen om fyra veckor...
Jävla floodcontrol, jag hatar den![]()
Senast redigerat av tobbe non stop den 2016-02-01 klockan 07:29.
Vintervädret verkar iaf ha gett sig för den här gången, åtminstone här nere i Skåne. Jag hoppas verkligen att vi slipper mer snö nu. Sen får det gärna gå upp någon/några grader. Fast mest av allt ge fan i att blåsa. Blåsten här nere är förädisk, det blir extremt mycket kallare när det blåser och kylan biter verkligen i ansiktet. Usch. En månad till sen får faktiskt börja våras istället...
Jaha, lunch och därmed halva jävla måndag avklarad. 3.5 dagar kvar till fredag
Usch vad jag är trött. Hur fan ska jag orka med en hel jävla vecka...
Första dagen denna vecka avklarad. Så ska bara tre jävla dagar och fyra hemska tidiga morgnar genomlidas innan de äntligen är dags för min älskade helg igen och jag äntligen får sova ut ordentligt. Spelar ingen roll hur tidigt jag än lägger mig, att gå upp tidigt är avskyvärt. Att ha en tid att gå upp är det värsta som finns
Detta är tydligen något som vi skåningar ofta säger fel på, vet inte hur det är i resten av landet. Antingen denna vecka eller den här veckan, substantivet ska tydligen aldrig ha bestämd form om det föregås av ordet denna/detta (finns kanske nån lingvistiker här som kan förklara vad denna regel kallas eller den grammatiska principen). Jag har aldrig tänkt på det förut för det känns så naturligt att säga det.
Å andra sidan har vi skåningar en del grammatiska bekymmer och feluttal, exempelvis triangelen, cykelen etc. Det går helt enkelt inte att uttala ln, det måste in ett e i mitten för att kunna uttala det. Sen kommer jag ofta på mig själv med att säga dammsugat istället för dammsugit, vet inte om även detta är nåt dialektalt.
Och just ja, är det någon som vet ifall det är okej att säga bytat istället för bytt, hörde nånstans att bytat faktiskt är en godtagbar form men det känns som att även det är något vi skåningar säger, det känns helt enkelt så naturligt att man inte tänker på att det kanske är fel. Eller är det nån annanstans i Sverige man också säger bytat eller det är bara vi här nere i södern?