Ingen dödslängtan men inte heller nån livslust.
"Getting old is not for sissies."
Samma sak när jag var liten, fram tills jag var fem hade vi bara två kanaler i Sverige men vi i Skåne fick även in dansk tv
För övrigt gillade jag ett danskt barnprogram som brukade gå i Sverige när jag var liten, man såg en man (eller egentligen bara händerna på honom rakt uppifrån) och så pysslade han, klippte och klistrade och vek osv men man såg alltid bara händerna på honom och bordet ovanifrån. Tror det var danskt iaf
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Klarblå himmel och strålande väder här på morgonen utanför Modena så vi var tvungna att stanna till på vägen från hotellet till jobbet för att ta foto när man ser ända upp i bergen och de högsta snöklädda topparna i Apenninerna
![]()
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Hmm... nej, pojken var yngre - cirka 6-8 år och han hade blont hår ...som jag minns det. Men det är inte osannolikt att jag minns fel!
Jag såg det när jag var runt 6-7 år.
Titellåten var en Same Joik.
- jag kommer faktisk fortfarande ihåg den - den gjorde stort intryck! Men det kanske är en "normal" joik eller en joik som används mycket?!? (Heter det så? Joik? ...och är det korrekt av mig att säga 'Same'?)
Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2016-03-02 klockan 09:25.
Det var Jørgen Clevin ... rösten från min generations barndom.
https://www.youtube.com/watch?v=NGIoJ2DEsg4
- 01:34 där börjar Clevin.
https://www.youtube.com/watch?v=3R5iTZpZ8yA
Det är nog a la det här du kommer ihåg. Där han alltid börjar gnola medan han pysslar![]()
Många favoritpersoner också.
Härligt. Här snöar det...
Herregud! Allt! Utom de där bil-spelkorten. Och vi fick se när stenmark åkte. På lektionstid till och med.
Stackare.
Jag använder faktiskt fortfarande blyertspenna ibland.
Hoppas livslusten kommer tillbaka när ljuset och värmen kommer så smått.
Var det inte -93 vi fick tv 4? det året fyllde jag tjugo... Innan dess var det bara rika folk som hade parabol som hade mer än 2 kanaler. Eller folk i stan där bostadsrättsföreningen hade gemensam parabol typ.
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2016-03-02 klockan 14:44.
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
BASF... de brukade hålla på länge - just saying!#35yearstoolate
Jag brukade reparera brutna band med små bitar av Tesa film(tape?)
- man fick tänka lite kreativt, likom när man tyngade ner pickup'en med en mynt så att den inte skulle fastna i de små repor i skivorna...
är glad att jag inte är den enda... ...*viskar* kanske James Bay har hört låten eller han lyssnar på Kent?
Magen verkar må lite bättre nu klarade att käka pizza igår utan att få allt för mycket problem och herregud vad dejlig den var. Tomat, mozzarella, färsk svamp och vitlök. Visst, jag älskar svensk "juggepizza" men den italienska är i en klass för sig...
Nu har jag äntligen fått käka världens godaste kebab igen. Finns ett ställe här nere i Modena som har sjukt god kebab, koleldad eller gaseldad kebabgrill (sån där spettet snurrar), extremt lövtunnt skivat kött, skitgod kryddning på köttet, jävligt god kålblandning, fantastisk sås, gott bröd och perfekt packad så att det inte rinner ut och sprutar och har sig. Vi brukar äta den varje gång här nere men eftersom min mage ballade ur i söndags natt var det säkrast att vänta till idag med kebaben. Men den som väntar på något gott...