Sidan 3 av 37 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 554

Ämne: Månadens skräptråd - Röda maj, värmen erövrar stan

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Lilla Skruttan har det så skönt nu, hon ligger i solen på ett fårskinn och bara njuter. Hon har fått den bästa tid hon kan få och de sex veckor hon fick extra när hon piggnade till inför den första tiden som var bokad har hon bara fått njuta och mysa och ha det bra ❤️
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Hårfärgningsdags. Har precis slängt i blondering i flickvännens hår och smort in panna nacke och öron på mig själv för att hon ska sätta i min svarta färg nu. Vi försöker sysselsätta oss för att skingra tankarna och inte fokusera på det jobbiga som väntar imorgon. Trots att man haft sex veckor på sig att förbereda sig (sex bonusveckor med tanke på att tid var bokad redan i början på mars men det vände och hon fick lite extra tid) gör det fortfarande ont och är jobbigt. Kommer ändå kännas skönt imorgon när det är över och hon får vara tillmammans med Zammy igen. Älskade lilla Zaffy ❤️
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Måste säga att det känns lite creepy att jag lyckades förutspå temat på singlarna från kents sista skiva redan för fyra år sedan... image-2254626123.jpg

image-3045774765.jpg
    robert smith

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Undrar förresten varför alla hatar Simmaren eller tycker att den är svagaste låten. Det vara samma sak på Mörkret, min favorit på den skivan, Tänd på, rankas av nån anledning av de flesta som den skivans sämsta/svagaste låt. Märkligt sammanträffande faktiskt
    Jag har ingen koll på hur andra rankar låtarna, men själv gillar jag de två väldigt mycket.

Dåligt jobbår i år btw. 1 maj infaller på en söndag och julen i år är extremt dålig. Extra många vidriga avskyvärda arbetsdagar. Usch
    Eftersom vi har dygnet runt jour årets alla dagar, och på helgerna jobbar en person själv hela dygnet, tycker jag det är underbart. Färre ångestframkallande jourdagar att dela på för mig och mina kollegor...

Citat Ursprungligen postat av Laila Mari-Gigi Andersen Visa inlägg
    Kaffepaus mitt i flyttande vid mammas och pappas gamla soffbord, räddade det från källaren.
    Bifogad fil 10424

Våren är här nu, värmen känns i luften och kroppan.
    1.maj och mitt röda hippie hjärta slår för en tid som inte längre finns... ❤
    Fint bord!!!
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Zaffy ligger i sängen nu och ska sova. Hon har fått en riktigt fin sista dag, legat i solen på "balkongen" på ett fårskinn och bara njutit. Usch vad det kommer bli jobbigt imorgon
    robert smith

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

Jag har inte flyttat med mitt kabel-tv. Orkar inte alla de intetsägande kanaler... Jag kan streama/se Danmarks Radios tv kanaler online, den enda andra kanalen som jag skulle vilja ha är BBC Brit. Men av någon anledning som övergår mitt förstånd, kan vi inte fritt välja TV-kanaler.

Har inte tänkt mig sätta upp gamla tv'et heller . . . - får se hur länge M kommer stå ut
    - om jag får lite pengar tillbaka från min insättning (?) i lägenheten, tänker jag köpa en en projektor (m. Wifi) och en skärm som automatiskt rullar ner från innertaket. - Jag är beredd att gå mycket långt för att undvika att en stor, ful svart fyrkant i mitt vardagsrum.

(innertaket?)

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

Citat Ursprungligen postat av kmb Visa inlägg
    Snyggt bord.
    Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Fint bord!!!
    Tack.
    Det har funnits så länge jag minns, jag kommer ihåg det från när vi bodde i CPH. De har inte använt det i flera år, men lyckligtvis är mina föräldrar från generation där ingenting får kastas bort om det fortfarande fungerar.
    Så jag fick mig ett gratis teak-soffbord och jag räddade också en gammal teak schäslong, som visserligen behöver en ny madrass och ny klädsel, men det går att fixa - så jag fick "nya" trendiga möbler gratis - like that!

Och jag gillar att de har en historia. Jag lärde mig att gå medan jag höll fast vid bordet ...och jag har tillbringat många timmar i sommarstugan på dagbädden med att läsa Jumbo* böcker och äta godis

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

image-2366616885.jpg Låg och klappade en lång stund på henne i sängen och kelade med lilla skruttan. Det blir bara jobbigare och jobbigare nu ju mer det närmar sig. Kommer förhoppningsvis kännas lättare när det är över imorgon eftermiddag. Hon får det bra lilla bebisen ❤️
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

2 maj 2016 är inget roligt datum
    robert smith

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laila Mari-Gigi Andersen Visa inlägg
    Men vilket fint hus det är! Är det ett trähus?
    8 veckor? Stackars dig!

Kommer ni skulle göra mycket i det nya huset?
    Tack! Ja, det är av trä med plåttak, byggt kring 1850 Det är mitt drömhus verkligen och får nypa mig i armen varje dag typ för att fatta att vi fick det, och dessutom ganska billigt.

Haha ja, det känns som en väldigt lång tid just nu även om det kommer gå fort. Var på besök i trädgården igår men vi får vänta ända tills den 27 maj innan vi får gå in Håller du på att flytta u?
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Erfaren medlem kmbs avatar
    Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av förgätmigej Visa inlägg
    Tack! Ja, det är av trä med plåttak, byggt kring 1850 Det är mitt drömhus verkligen och får nypa mig i armen varje dag typ för att fatta att vi fick det, och dessutom ganska billigt. Haha ja, det känns som en väldigt lång tid just nu även om det kommer gå fort. Var på besök i trädgården igår men vi får vänta ända tills den 27 maj innan vi får gå in Håller du på att flytta u?
    Ser så himla mysigt ut på de bilder jag sett.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd
    det rår jag inte för...

Reg.datum
    Sep 2004

Standard

2 maj 2016 är inget roligt datum
    Tråkigt.
    det rår jag inte för...

Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Jag har ingen koll på hur andra rankar låtarna, men själv gillar jag de två väldigt mycket. Eftersom vi har dygnet runt jour årets alla dagar, och på helgerna jobbar en person själv hela dygnet, tycker jag det är underbart. Färre ångestframkallande jourdagar att dela på för mig och mina kollegor... Fint bord!!!
    Simmaren och Den andra sidan är bäst på Tigerdrottningen.
    det rår jag inte för...

Standard

Undrar förresten varför alla hatar Simmaren eller tycker att den är svagaste låten. Det vara samma sak på Mörkret, min favorit på den skivan, Tänd på, rankas av nån anledning av de flesta som den skivans sämsta/svagaste låt. Märkligt sammanträffande faktiskt
    Får snarare intrycket att folk tycker Hänsyn är svagast på JÄIRFM? Tänd på skulle jag definitivt inte räkna till de svagaste.
    Vad gäller Simmaren så var det nog den låt jag var minst imponerad av vid första lyssningen, kanske för att refrängen är så återhållsam, men den växer till sig något otroligt. Idag skulle jag iaf säga att Innan himlen faller ner och Din enda vän båda är sämre. Men TD har också Kents absolut högsta lägstanivå, så den "sämsta" låten på skivan är fortfarande en låt jag älskar.
    som flugorna på socker betyder ingenting

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Två timmar ungefär kvar tills vi ska åka. Zaffy fick slicka i sig mjukost med hummer och kräftor när hon låg i solen och njöt. Nu ska vi passa på och mysa och gosa med henne och försöka hålla oss lugna så hon inte blir orolig
    robert smith

Sidan 3 av 37 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •