Det är inte så många som har sett varg men de finns här i skogen och kommer ut ibland. De vi köpte huset av sa att de hade hört dem yla. Vi har väldigt bra utsikt från vårt sovrumsfönster över fält och skogsbrynet så jag hoppas kunna få se en någon gång!
En läskig sak var att igår kväll hördes världens skrik utanför fönstret, flera gånger med någon minuts mellanrum. Som en blandning av ett djur och en människa som gallskrek av ångest. Tror det var en hare eller något som blev tagen av ett rovdjur, kanske en varg...
Men kram! Kan bara tänka mig hur du måste känna. Mina snart 90-åriga morföräldrar har blivit så dåliga att de ska flytta från sitt hus som de bott i sen 50-talet till ett äldreboende nästa vecka. Tycker det är hjärtskärande på nåt vis och är lite orolig för min mamma som har slitit väldigt hårt med att hjälpa dem under några års tid nu, och hon har i princip fått tvinga dem till att tacka ja till boendet, vet att hon tycker det är väldigt jobbigt och så känner jag att jag inte kan hjälpa. Skulle bara vilja göra allt bra och smärtfritt. Min morfar har älskat sin trädgård och nu kan han inte ens ta sig ut i den, och jag tror det är ett stort och avgörande steg för honom att lämna huset. Det är ju egentligen bara såhär livet är, mina morföräldrar har dessutom levt långa liv och varit friska in i det sista, men ibland önskar man ändå att livet kunde göra lite mindre ont...