Sidan 19 av 19 FörstaFörsta ... 910111213141516171819
Resultat 271 till 280 av 280

Ämne: Månadens skräptråd - Hör du ljudet av juli där utanför?

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laila Mari-Gigi Andersen Visa inlägg
    ...en varg!?! Är det något som är helt normalt där du bor nu?
    Det är inte så många som har sett varg men de finns här i skogen och kommer ut ibland. De vi köpte huset av sa att de hade hört dem yla. Vi har väldigt bra utsikt från vårt sovrumsfönster över fält och skogsbrynet så jag hoppas kunna få se en någon gång!

En läskig sak var att igår kväll hördes världens skrik utanför fönstret, flera gånger med någon minuts mellanrum. Som en blandning av ett djur och en människa som gallskrek av ångest. Tror det var en hare eller något som blev tagen av ett rovdjur, kanske en varg...

Citat Ursprungligen postat av Laila Mari-Gigi Andersen Visa inlägg
    När man öppnar sin mail box och ser en mail från Trivago, med ett fölgande frestande erbjudande: 5 nätter, enkelrum, på Mälerdrottningen, från den 23 till den 28:e oktober... Dkk 2800,- Men jag inte vet om jag kan få ledig den veckan åh, jag ville så gärna göra detta för mig, strossa runt, sitta på kaféer och läsa eller bara titta på livet, gå på konstmuseer och gallerier och bli inspirerad och sedan gå skriva hela natten. Det är väl okej att önska göra lite bara för sig själv ibland? Fast mycket kan hända innan - också med min mor. Det blir långsamt värre, hon börjar hosta mera nu och måste tugga längere tid. Fan i helvete, hur jag HATAR ALS! Åtminstone kan hon tugga själv och fortfarande anda själv, men allt annat funkar inte längre. Bara hennes sinnen är fortfarande "sharp as a knife". Vilket faktiskt bara gör allt annat värre. Visste ni att ALS patienter drunknar i väskan som samlas i lungorna?! Och min stackars far som blir 82 och fortfarande tar hand om min mor. Förlåt, nu ska jag gå sova, ibland tar ...fuck it, sometimes I just can't hold back my anger and sorrow. Sorry.
    Men kram! Kan bara tänka mig hur du måste känna. Mina snart 90-åriga morföräldrar har blivit så dåliga att de ska flytta från sitt hus som de bott i sen 50-talet till ett äldreboende nästa vecka. Tycker det är hjärtskärande på nåt vis och är lite orolig för min mamma som har slitit väldigt hårt med att hjälpa dem under några års tid nu, och hon har i princip fått tvinga dem till att tacka ja till boendet, vet att hon tycker det är väldigt jobbigt och så känner jag att jag inte kan hjälpa. Skulle bara vilja göra allt bra och smärtfritt. Min morfar har älskat sin trädgård och nu kan han inte ens ta sig ut i den, och jag tror det är ett stort och avgörande steg för honom att lämna huset. Det är ju egentligen bara såhär livet är, mina morföräldrar har dessutom levt långa liv och varit friska in i det sista, men ibland önskar man ändå att livet kunde göra lite mindre ont...
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

Citat Ursprungligen postat av förgätmigej Visa inlägg
    Det är inte så många som har sett varg men de finns här i skogen och kommer ut ibland. De vi köpte huset av sa att de hade hört dem yla. Vi har väldigt bra utsikt från vårt sovrumsfönster över fält och skogsbrynet så jag hoppas kunna få se en någon gång!

En läskig sak var att igår kväll hördes världens skrik utanför fönstret, flera gånger med någon minuts mellanrum. Som en blandning av ett djur och en människa som gallskrek av ångest. Tror det var en hare eller något som blev tagen av ett rovdjur, kanske en varg...

Men kram! Kan bara tänka mig hur du måste känna. Mina snart 90-åriga morföräldrar har blivit så dåliga att de ska flytta från sitt hus som de bott i sen 50-talet till ett äldreboende nästa vecka. Tycker det är hjärtskärande på nåt vis och är lite orolig för min mamma som har slitit väldigt hårt med att hjälpa dem under några års tid nu, och hon har i princip fått tvinga dem till att tacka ja till boendet, vet att hon tycker det är väldigt jobbigt och så känner jag att jag inte kan hjälpa. Skulle bara vilja göra allt bra och smärtfritt. Min morfar har älskat sin trädgård och nu kan han inte ens ta sig ut i den, och jag tror det är ett stort och avgörande steg för honom att lämna huset. Det är ju egentligen bara såhär livet är, mina morföräldrar har dessutom levt långa liv och varit friska in i det sista, men ibland önskar man ändå att livet kunde göra lite mindre ont...
    Ja, jag tror att harar skrika som människor när de är i fara/smärta. Läskigt! Utgör vargarna någon fara mot barn? Jag antar inte vargarna utgör ett hot mot vuxna?!

Apropos vargar, när min pappa var en ung man såg han denna film http://www.sfi.se/sv/svensk-filmdata...580&type=MOVIE - och beslutade om han någonsin fick en dotter skulle hon namnges 'Laila' ... ('Mari-Gigi' är från min mamma).

Nej det är inte lätt när rollerna förändras och man måste ta hand om sina föräldrar.
    Jag antar att det måste vara jätte svårt för dina morföräldrar att släppa taget. Det är inte bara deras hus, deras trädgård och minnen de är på väg bort ifrån, de lämnar också deras självständighet - och det måste en sådan monumental sak att göra!
    Inte att bestämma när man ska äta, vad man ska äta, när man ska göra vad ...man blir inskriven i systemet och systemet tar över. Och för några är det ju nödvändigt, eftersom de inte kan ta hand om sig själva längre. Men för dem som fortfarande har sina sinnen, men kanske inte deras kroppar längre - för dem måste det vara svårt.

Jag hoppas att de kommer genom flyttningen och snabbt vänja sig vid deras nya situation.
    Kram.
    Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2016-07-30 klockan 21:10.

Erfaren medlem 13_Maj_tjejens avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Är på kattjakt, nog ska vi väl hitta nån till slut
    "Getting old is not for sissies."

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av 13_Maj_tjejen Visa inlägg
    http://www.djurskyddetvastervik.se/?page_id=25
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

borta bra men hemma bäst... så skönt att äntligen vara hemma nu efter veckan på Åland.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?

Erfaren medlem 13_Maj_tjejens avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Oh, hade helt missat Västervik, tack
    "Getting old is not for sissies."

Erfaren medlem kmbs avatar
    Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Oj två veckor kan gå snabbt. För snabbt. Sista lediga dagen imorgon. Känner mig inte redo att jobba igen. Inte alls.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd
    det rår jag inte för...

Erfaren medlem kmbs avatar
    Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Astronaut: Visa inlägg
    borta bra men hemma bäst... så skönt att äntligen vara hemma nu efter veckan på Åland.
    Hoppas det var lite härligt också. Men håller med. En sover bäst i sin egen säng.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd
    det rår jag inte för...

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

Är det din katt som saknas? Har ni hittat den?
    Citat Ursprungligen postat av Astronaut: Visa inlägg
    Men det är också bra att komma bort från vardagen då och då, andas lite, leva lite?!
    Citat Ursprungligen postat av kmb Visa inlägg
    Oj två veckor kan gå snabbt. För snabbt. Sista lediga dagen imorgon. Känner mig inte redo att jobba igen. Inte alls.
    I hear you! Det är också tillbaka till ekorrhjulet för mig imorn...

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Oh, hade helt missat Västervik, tack
    Eftersom jag är delvis engagerad i Djurskyddet här och har varit med om ett antal jourkatter känns det naturligt att göra lite reklam för "oss"
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Sidan 19 av 19 FörstaFörsta ... 910111213141516171819

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •