Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 43

Ämne: Påminnelse om forumreglerna!

  1. #1
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard Påminnelse om forumreglerna!

    Det är INTE tillåtet att på något sätt diskutera piratad musik. Dvs. sådant som man teoretiskt skulle kunna ladda ner via internet.

    Jag har nu raderat en tråd och stängt av en hel hög med användare på livstid. Låt det inte hända er också!
    Lid för konsten eller brinn.

  2. #2
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Bra jobbat! *tummen upp*

  3. #3

    Standard hmmm

    Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Bra jobbat! *tummen upp*
    Låt gå för att det finns regler osv gällande diskussioner om piratad musik, men måste du vara en sådan jävla regelnörd och rövslickare? Allvarligt talat, det är nog bättre att du börjar skriva på Ring P1:s debattforum där resten av dina pensionärsvänner hänger.

  4. #4
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ostkaka Visa inlägg
    Låt gå för att det finns regler osv gällande diskussioner om piratad musik, men måste du vara en sådan jävla regelnörd och rövslickare? Allvarligt talat, det är nog bättre att du börjar skriva på Ring P1:s debattforum där resten av dina pensionärsvänner hänger.
    Vem är du?
    Blev du nyss avstängd eller?
    Var du tvungen att registrera dig på nytt för att gnälla på att vissa efterlever forumreglerna?
    Vissa av dessa tycker jag också är larviga, men jag försöker följa dem (jag har säkert brutit mot någon av misstag).

    Rövslickare är det sista jag är, det ska du ha jävligt klart för dig!

    Sedan vad beträffar mina pensionärsvänner debatterar någonstans har jag ingen aning om, men att du och dina pubertala vänner inte kan följa de enklaste regler är uppenbart.

  5. #5
    Medlem 016s avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    eskilstuna
    Inlägg
    750

    Standard

    o det är alltså inte olagligt (här på forumet) att lägga ut texten?

  6. #6
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 016 Visa inlägg
    o det är alltså inte olagligt (här på forumet) att lägga ut texten?
    Nej!

    Här är reglerna som länk, och nedan finns de om du inte orkar klicka dig vidare:

    http://www.kent.nu/forumet/forumdisplay.php?f=42



    Regler för inlägg i Kentforumet

    Senaste uppdatering: 2007-05-29, 10.10, av Henrik.

    1. När du skapar ett nytt ämne, försök att utforma din ämnesrubrik så tydligt som möjligt. Det underlättar för alla.

    2. Håll er till ämnet i tråden.

    3. Sök innan du postar ett nytt ämne. Chansen är stor att ämnet redan diskuterats och kanske till och eventuellt besvarats tidigare. Sökfunktionen finns i toppmenyn - avancerad sökning finns här.

    4. Spam och otillbörlig reklam är självklart helt förbjudet.

    5. Försäljning (köpes/säljes/bytes) hänvisas till de två avdelningar som finns för detta. Observera de speciella reglerna gällande biljettförsäljning: "Det är FÖRBJUDET att annonsera om BOKNINGSNUMMER. Endast köpta och betalade biljetter får förekomma."
    Köp & sälj - biljetter | Köp & sälj - allt utom biljetter

    6. Frågor om eventuella låsningar, borttagningar etc skickas till någon moderator via profilen. Eller tas upp under vinjetten Frågor till moderatorer.

    7. Du bör hålla en positiv och vänlig ton, och inte i onödan provocera. Uppträd på ett trevligt och civiliserat sätt. Personangrepp, hets mot folkgrupp och liknande är givetvis inte tillåtet. Följ allmän "netikett".

    8. Om du ser en tråd eller ett inlägg i forumet som bryter mot reglerna, anmäl genast detta till en moderator i första hand och till webmaster i andra hand. Inlägg anmäls enklast via denna lilla ikon () som finns i varje inläggs vänsterkant.

    9. Vi kör på nolltolerans mot all diskussion som i någon form rör piratkopiering, oavsett vad lagen säger. Detta gäller då givetvis även nerladdning, bootlegs och liknande. Vi diskutera inte heller Kent-grabbarnas privatliv, det är deras eget önskemål och det respekterar vi alla självklart.

    10. Om du som användare känner dig orättvist behandlad av en moderator kontaktar du webmaster.

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Vem är du?
    Blev du nyss avstängd eller?
    Var du tvungen att registrera dig på nytt för att gnälla på att vissa efterlever forumreglerna?
    Vissa av dessa tycker jag också är larviga, men jag försöker följa dem (jag har säkert brutit mot någon av misstag).

    Rövslickare är det sista jag är, det ska du ha jävligt klart för dig!

    Sedan vad beträffar mina pensionärsvänner debatterar någonstans har jag ingen aning om, men att du och dina pubertala vänner inte kan följa de enklaste regler är uppenbart.
    Nej, jag blev inte avstängd. Var medlem i det gamla forumet och har inte haft anledning att registrera mig på nytt förrän nu (vet inte om användarinfo kopierades över, har hursomhelst glömt min gamla login etc).

    Du missar min poäng; jag har inga problem med att det existerar forumregler, men att göra tummen upp för att folk blir bannade är väl ganska onödigt. Varför heja på liksom?

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henrik Visa inlägg
    Det är INTE tillåtet att på något sätt diskutera piratad musik. Dvs. sådant som man teoretiskt skulle kunna ladda ner via internet.
    Så det är förbjudet att prata om musik på detta forumet?
    För jag trodde att all musik teoretiskt gick att tanka från internet ^^

    Iaf fattar att du stänger av sådana som hjälper sprida piratad musik...
    Men älskling vi var alla en gång små

    Jönköping 15/6-05
    Lund 6/12-07
    Linköping 10/3-10
    Göteborg 14/7-12
    Stockholm 24/8-13
    Göteborg 1/6-14
    Norrköping 27/6-15
    Linköping 23/9-16
    Stockholm 17/12-16

    R.I.P Stefan Liv 1980-2011

  9. #9
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Sep 2007
    Inlägg
    42

    Standard

    Så man får inte ens säga att man har hört låten?

  10. #10
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    det här forumet har sina regler. det finns alternativ till detta forumet om man vill slippa reglerna här. tänk på det
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  11. #11
    Medlem Eliites avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    1 304

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ostkaka Visa inlägg

    Du missar min poäng; jag har inga problem med att det existerar forumregler, men att göra tummen upp för att folk blir bannade är väl ganska onödigt. Varför heja på liksom?
    men OMG;
    varför dissa liksom?

  12. #12
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    jag tänker inte nämna nåt om min åsikt kring vissa regler här men ett förslag iaf. vet inte om det går att ändra i koden utanför mycket jobb men annars borde man kanske fixa så att man måste läsa reglerna först innan man kan registrera ett nytt konto...eller så får det kanske bli som på flashback att det tar tre dagar innan nya användare får skriva...så att nya användare ser de regler som gäller här och inte skapar onödiga trådar eller (o)medvetet bryter mot vissa av reglerna...just nu känns det som ganska mycket oordning i den här avdelningen...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  13. #13
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    tobbe>>
    Strålande idé.
    Jag skulle dessutom vilja göra det omöjligt att kunna ha flera konton på samma IP-adress, om det nu inte redan är så.

    Ett exempel:
    Pelle Plutt blir avstängd på grund av regelbrott, men fixar nytt användarnamn direkt, och fortsätter med ofoget.

  14. #14
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Är det bara jag som stör mig på versaliseringen i topic-namnet?

  15. #15
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    tobbe>>
    Strålande idé.
    Jag skulle dessutom vilja göra det omöjligt att kunna ha flera konton på samma IP-adress, om det nu inte redan är så.

    Ett exempel:
    Pelle Plutt blir avstängd på grund av regelbrott, men fixar nytt användarnamn direkt, och fortsätter med ofoget.
    då måste jag tyvärr säga att då kommer du stänga ute både mig och popdrog eftersom vi delar på ip-nummer eftersom vi sitter på samma router. dessutom finns det många skolor som har gemensamma ip-nummer. jag gjorde en del detektivarbete åt för några år sen medan jag fortfarande var moderator när mats_carlsson var i farten och hittade samma ip-nummer för ett antal tramsanvändare som mc hade

    men som sagt, tänk på oss som delar på uppkoppling via router. vi är två olika användare trots att vi har samma ip...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •