Hej forum. Den här iskaffen drack jag för ett tag sen. Och åt vit chokladmousse. Så ni vet!
image-1314569871.jpg
Hej forum. Den här iskaffen drack jag för ett tag sen. Och åt vit chokladmousse. Så ni vet!
image-1314569871.jpg
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
Og tror mange svensker tror at Norge bare er fjell og fjord (og snø på vinteren)Pappa sin sambo var i Norge med sin datter i november i fjor. Og det er jo ikke så mye fjell her øst
Så hun var SÅ skuffet, for hun ville jo se fjell
Også kunne hun ikke forstå hva nordmenn gjør på søndager, siden de aller fleste butikker er stengt
![]()
Jeg har faktisk ikke vært så mye rundt i Norge selv - har vært mer i Sverige på ferie og slikHar egentlig bare vært i Bergen, Ålesund og Haugesund her, mens i Sverige er det både Åtorp (ved Degerfors/Karlskoga), Skåne, Lidköping, Borås, Vimmerby, Gotland, Öland osv
![]()
Och jag den svage, jag står ensam kvar
En sista rest av en utdöd art
Jag ligger vaken, har så mycket ont att jag inte kan sova. Blir skönt att flyga imorgon om det inte släpper.
Jag har inte heller varit i många av våra grannländer, jag har aldrig besökt Kroatien, Slovenien, Ukraina, Serbien och Rumänien. Det är mindre spännande att åka till ett grannland än att åka någonstans längre bort. Dessutom åker jag ogärna söderut, det är för varmt på somrarna och för lite snö på vintrarna. Inget som lockar mig direkt.
Iskaffe är gott.
Jag har bara varit i Norge två gånger. Efter kentfest i Göteborg åkte vi till Oslo, och förra året såg jag kent i Trondheim. Jag planerar dock att besöka Bergen också.
Jag har inte heller varit i så många städer i Sverige heller, det blev mest Stockholm. Annars var jag i några städer där kent spelade, men bara för att kent spelade där. Kiruna står högst på listan fortfarande, jag har aldrig hunnit åka dit, trots att jag har planerat det i många år nu.
Jag vill åka tillbaka till Finland igen också, det känns att jag inte har sett nog av landet än.
Jag skulle åkt på semester till Island i år, men det blev Malaysia istället, så Island får vänta.
Jag är klar med Danmark dock. Tänker inte åka dit igen, tre besök räckte för mig.
Jag har bara alla mina jävla ord
Alla de där stora tomma orden
image-3698883797.jpg
Klapar snel hest 🐴
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Jag har sån extrem huvudvärk så jag typ vill spy. Tror jag druckit för lite i värmen idag. Har dessutom mensvärk och mår sådär så jag funderar på om jag ska göra chokladbollssmet, bara för att jag tycker synd om mig själv.
so please, please, please won't you join me until the very end?
it's adventure time again
Ja, söndagsstängt av ungefär samma anledning som Life of Brian var förbjuden i Norge.(fast det kanske är en skröna)
Visst är det lite lustigt att man kan råka ha besökt ett annat land mer än sitt eget. Inte alls ovanligt.
Att du valt Borås framför Stockholm är intressant.
Jag har besökt samtliga landskap i Sverige och cyklat i alla utom Bohuslän, Öland, Dalarna och Norrbotten. I Norge har jag besökt Trondheim (ca. 1985), Bodö-Tromsö-Hammerfest-Nordkapp (1992), Oslo-Geiranger-Ålesund-Kristiansund (1993), Årdal-Jotunheimen-Rondane-Röros (1996), Narvik (ca. 1997), Geiranger-Femunden (1999), Svolvaer/Lofoten (2002), Sogndal/Jotunheimen (2004), Galdhöpiggen-Glittertind-Geiranger-Bergen (2007), Å i Lofoten (2010), Harstad-Senja-Lyngen (2011), Harstad (2012 + 2014), Möysalen/Lofoten (2015)
Totalt 14 gånger... I've got a thing for Norway.
Det finns inte många länder jag längtar tillbaka till, men efter den givna ettan Norge är Island en stark kandidat.
Senast redigerat av J. Bergtagen den 2017-08-11 klockan 21:31.
÷ Den kränkta lilla grisen ÷
Det er santDen ble stoppet i 1980, før den til slutt ble tillatt under tvil og fikk 18-års grense. Nå har den 11
Jeg har vel egentlig ikke valgt det selv - ferie som litenHar veldig lyst til å reise til Stockholm, men har ikke råd
Men håper på å få det til om ikke så alt for lenge
Skal ta stockholmstoget til Degerfors i september, men det er liksom ikke helt det samme
![]()
Og du har jo sett mye mer av Norge enn megMen nå er du jo tydeligvis eldre enn meg også, siden jeg er født i 88
![]()
Senast redigerat av wollywella den 2017-08-11 klockan 22:04.
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Det ser jo ut som en veldig fin byOg finnes jo Kent-referanser der også, så det er jo bare en bonus
Hadde familie som bodde i Eskilstuna for 20+ år siden, så har vært der også, men husker ikke helt når, bare at det var skikkelig skitvær med torden (oska) da vi dro derfra i pappas røde 240
![]()