Sidan 10 av 21 FörstaFörsta 1234567891011121314151617181920 ... SistaSista
Resultat 136 till 150 av 312

Ämne: Månadens skräptråd - oktober (och jag håller din hand för hårt)

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Trivselgrodan Visa inlägg
    Jaha har du gallsten :/ stackare.
    Hur behandlas du för det? Krya på dig
    Har fått resept på 50 og 100mg voltaren, som egentlig ikke fungerte Så jeg var litt "dum" og selvmedisinerte en dag jeg var lei av å ha vondt, og fant ut at tramadol og voltaren tok en del av smertene, og etter å ha undersøkt med legen om det var ok å ta sammen, noe det var, har det holdt med å ta det 1-2 ganger om dagen Endte jo på vårdcentralen på mandag, fordi et besøk hos fastlegen gjorde det så vondt at jeg ikke klarte å gjøre noen ting uten å ville skrike. Så da fikk jeg en sprøyte med noe som skulle løse opp gallestenen, og en med ketogan (heter det visst i Sverige ), og det gjorde det litt bedre Så nå fungerer jeg litt, i det minste Også venter jeg på time til CT for at de skal se etter stenene, da.

Utfordringen nå er at jeg egentlig ikke vet hva jeg spiser som utløser anfallene Vet jo at det i all hovedsak er fet mat som utløser anfall, og at det at jeg er overvektig ikke gjør det noe bedre for kroppen. Men jeg kan liksom spise de samme matvarene flere ganger, i ca samme mengde, og noen ganger kommer anfall, andre ganger ikke. Har de heldigvis "bare" 2-4 ganger i året da, og er gjerne dårlig dagen med anfallet, og litt "upigg" en dag eller to etterpå, men dette har det jo holdt på i 2 uker Så må bli flinkere til å føre logg når jeg får de

Og takk
    Och jag den svage, jag står ensam kvar
    En sista rest av en utdöd art

Erfaren medlem Trivselgrodans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av wollywella Visa inlägg
    Har fått resept på 50 og 100mg voltaren, som egentlig ikke fungerte Så jeg var litt "dum" og selvmedisinerte en dag jeg var lei av å ha vondt, og fant ut at tramadol og voltaren tok en del av smertene, og etter å ha undersøkt med legen om det var ok å ta sammen, noe det var, har det holdt med å ta det 1-2 ganger om dagen Endte jo på vårdcentralen på mandag, fordi et besøk hos fastlegen gjorde det så vondt at jeg ikke klarte å gjøre noen ting uten å ville skrike. Så da fikk jeg en sprøyte med noe som skulle løse opp gallestenen, og en med ketogan (heter det visst i Sverige ), og det gjorde det litt bedre Så nå fungerer jeg litt, i det minste Også venter jeg på time til CT for at de skal se etter stenene, da.

Utfordringen nå er at jeg egentlig ikke vet hva jeg spiser som utløser anfallene Vet jo at det i all hovedsak er fet mat som utløser anfall, og at det at jeg er overvektig ikke gjør det noe bedre for kroppen. Men jeg kan liksom spise de samme matvarene flere ganger, i ca samme mengde, og noen ganger kommer anfall, andre ganger ikke. Har de heldigvis "bare" 2-4 ganger i året da, og er gjerne dårlig dagen med anfallet, og litt "upigg" en dag eller to etterpå, men dette har det jo holdt på i 2 uker Så må bli flinkere til å føre logg når jeg får de

Og takk
    Aha.. jobbigt att de bara dyker upp sådär. Jag önskar bort stenarna
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda

Reg.datum
    May 2007

Standard

Hur har ni det alla?

Det ösregnar idag å det blev ett spontant biobesök på lilla närbion å jag såg Ballerinan och uppfinnaren jag såg den i vintras i Sydafrika på engelska. Den e en riktig feelgoodfilm. Animerad.En sån där följ dina drömmar du kan bli vad du vill om du följer din passion och är envis-film I ett gammal mysigt Paris. Innan sekelskiftet.
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Her har det vært sol idag Jeg slapper fortsatt av på sofaen, men har vært flink og ryddet litt, og venter på middag - bakt potet og koteletter Også blir det nok noe tv-serier eller film ut over kvelden, alt etter hva vi blir enige om Jeg har ikke alltid tålmodighet til å se på film, mens sambo gjerne kan se flere på rad
    Och jag den svage, jag står ensam kvar
    En sista rest av en utdöd art

Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Tänkte lira lite volbeat och stämde ner gitarrfan i D standard. Tro fan att just dom låtarna som jag är sugen på att lira är i Drop D.
    Jag önskar att jag hade en gitarr till varje typ av musikstil.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Fan vad jag saknar kent
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Fan vad jag saknar kent
    jag meeeeeeeeee!

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Fan vad jag saknar kent
    Jag med. Tänkte precis på att det snart är ett år sedan sista konserten, och hur oförskämt friktionsfritt tiden efter kent ändå flyter på... Lite som när någon dött, och plötsligt är borta för alltid men allt bara fortsätter ändå. Skulle nästan velat att det kändes mer dramatiskt och omtumlande. Samtidigt som det känns lite skönt att slippa biljettstress och turnépusslande så saknar jag skivsläppspeppen och konserteuforin så mycket att jag knappt kan tänka på det.
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Känns konstigt att man aldrig mer får lyssna på nya låtar för första gången. Och i förrgår när jag lyssnade på 747 från första konserten i Linköping i mobilen slog det mig att, fan, jag kommer aldrig mer se dem live igen
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Reg.datum
    May 2007

Standard

Lyssnar på musik i lurarna samtidigt som jag städar och sorterar smutstvätt å bäddar rent nu e det Skyll inte ifrån dig med kent

Reg.datum
    May 2007

Standard

Imorn ska jag på intervju igen... hoppas det snabbas på lite efter det.

Nu ska jag nig äta vaniljglass med vit choklad i

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

image-971782153.jpg

Usch söndag kväll och imorgon ska man upp tidigt igen och vara låst på jobbet. Rejäl ångest. Längtar bara efter helgerna hela tiden. Vill vara ledig jämt
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Måndag igen. Har ingen som helst ork eller motivation för ännu en arbetsvecka. Hur ska man stå ut?
    robert smith

Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag har bokat bussbiljett till mamma pappa å hund i helgen blir ledig på fredag weeeee. Ska bli så mysigt.

Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Fan vad jag saknar kent
    Fan vad jag saknar frågg, m.fl.
    ÷ Den kränkta lilla grisen ÷

Sidan 10 av 21 FörstaFörsta 1234567891011121314151617181920 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen