Sidan 2 av 19 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 273

Ämne: Månadens skräptråd - november (vi avslutar sagan snart)

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

På tal om nåt annat så tror jag inte att jag har nämnt det men jag har tagit upp platespotting igen (dvs att man ska se alla nummerplåtar 001, 002, 003...999 i tur och ordning). Började i våras/somras eftersom det står en bil med 002 på parkeringen här. Går sisådär, man hittar aldrig de nummer man letar efter men däremot nummer strax ovanför eller de man redan sett i mängder men aldrig just när man letar efter numret. Hittills är jag uppe på 014 och spanar efter 015. Skriver upp i mobilen när jag sett för att veta vilken jag är på och även statistik vid vilket datum så man får ett hum om hur lång tid det tagit. En fullkomligt meningslös sysselsättning men det är svårt att sluta när man börjat liksom. Men till 999 kommer jag nog aldrig hinna i min livstid, känns som att bilarna kommer vara försvunna innan man nått dit också...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Imorgon är det ärtsoppa i matsalen så jag har redan planerat att skippa matlådan då. Varannan torsdag kör de det men det känns lite ofta och inte värt att betala 80 spänn för ärtsoppa och pannkakor men nån gång då och då är det gott. Typ var 6e - 8e vecka eller nåt. Själv tar jag alltid mycket senap i ärtsoppan så det nästan blir som en gröt, jag tycker att det är gott...
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Nu är klockan snart 07.47...
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Nu är klockan 07.47
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Klockan är fortfarande 07.47
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Nu är klockan inte längre 07.47...
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Kunde inte låta bli

För gamla tiders skull, det är bara minnen för livet nu. Som jag skrev, snart är det bara jag kvar här, en efter en faller forumarna i glömska och jag den spammande jag står ensam kvar. En sista rest av en utdöd art. Eller som jag tidigare skämtsamt skrivit nån gång, som en Agatha Christiedeckare, "...och så var det bara tns kvar"
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Men ja, vi vilket fall. Undertiteln på tråden känns ganska träffande, snart är det bara jag kvar här, förra månaden var det mindre aktivitet än på länge och den bara sjunker. Det är kanske dags att avsluta sagan snart, hur jobbigt det än känns
    Men men, ny månad, nya tag. November alltså. Bara två månader kvar av 2017 nu, det känns som att det gått skitfort. Har det verkligen snart gått ett år sen rekordskräpen i januari? Vart tar all tiden vägen liksom?
    Och om typ 1.5 månader har det gått ett år sen Orkestern la ner. Känns också sjukt att det gått så lång tid...
    Frågan är ju dock nu som togs upp igårkväll huruvida Lädret har nånting med vår kära Orkester att göra. Personligen tror inte jag att J.Berg är involverad men några andra medlemmar kanske, Sami hade ju delat det på sin FB men han kan ju vara med som producent. Kanske är det tre av fyra knetare tillsammans med en annan sångare, på Facebook har jag gissat på Hassle pga hans tidigare arbete med herrarna Berg/Sköld, nån har föreslagit sångaren ifrån Johnossi. Eller så kanske det är en "supergrupp" med folk ur Orkestern och några andra, vem vet. Spännande spekulationer...
    Till helgen har jag tänkt köra runt till kyrkogårdarna i Malmö. Farfar ligger begravd på Limhamns kyrkogård, mormor och morfar ligger i minneslunden på Östra kyrkogården och sen ska jag köra ut till Djurminnesplatsen på Spillepengen (jättefint ställe med både enskilda gravplatser och en minneslund) och ställa ett ljus i minneslunden från mormors hund Pajas och mina båda katter Lotta och Grålle som ligger begravda där ut. Fast det ljuset tänder jag även för de djur jag känt som inte ligger begravda där, det blir ju som en plats att minnas på och hedra sina bortgångna kamrater
    November rain, klassisk tryckarfavorit när man gick i mellanstadiet. Det var tider det, klassisk 90-tals euro och sen hårdrocksballader som tryckare.
    Här nere i Skåne har vi iaf inget novemberregn. Iaf inte i Malmö eller Lund, däremot mulet och friska vindar. Hösten har verkligen slagit sitt grepp om Sverige nu och det är väl bara en tidsfråga innan det slår om till en jävla köldknäpp och sen har vi lappmöglet runt knuten strax efter det. Vilket innebär att det blir totalt omöjligt att köra tåg på de svenska järnvägar. Speciellt i Skåne och pendeltågen i Stockholmsområdet ifall det faller så mycket som en snöflinga på rälsen, då stannar allt. Patetiskt...
    Det är väl novemberlov/höstlov runt om i landet nu (på min tid kallade vi det för novemberlov men då låg det oftast i november). Eller är det som med sportlovet att det ligger på olika veckor beroende på var i landet man befinner sig? I vilket fall vore det jävligt skönt om man införde novemberlov i arbetslivet också. Med bibehållen lön såklart, alternativt en extra semestervecka utöver de fem man redan har. Betalt jullov, sportlov, påsklov och novemberlov borde införas på alla arbetsplatser utöver fem veckors semester. Det vore verkligen något
    På tal om nåt annat så tror jag inte att jag har nämnt det men jag har tagit upp platespotting igen (dvs att man ska se alla nummerplåtar 001, 002, 003...999 i tur och ordning). Började i våras/somras eftersom det står en bil med 002 på parkeringen här. Går sisådär, man hittar aldrig de nummer man letar efter men däremot nummer strax ovanför eller de man redan sett i mängder men aldrig just när man letar efter numret. Hittills är jag uppe på 014 och spanar efter 015. Skriver upp i mobilen när jag sett för att veta vilken jag är på och även statistik vid vilket datum så man får ett hum om hur lång tid det tagit. En fullkomligt meningslös sysselsättning men det är svårt att sluta när man börjat liksom. Men till 999 kommer jag nog aldrig hinna i min livstid, känns som att bilarna kommer vara försvunna innan man nått dit också...
    Imorgon är det ärtsoppa i matsalen så jag har redan planerat att skippa matlådan då. Varannan torsdag kör de det men det känns lite ofta och inte värt att betala 80 spänn för ärtsoppa och pannkakor men nån gång då och då är det gott. Typ var 6e - 8e vecka eller nåt. Själv tar jag alltid mycket senap i ärtsoppan så det nästan blir som en gröt, jag tycker att det är gott...
    Hm, nu blev det många multiciteringar här men det är lätt att trådändarna försvinner här så jag gör ett försök att sammanfatta några ämnen som man kan starta en diskussion kring kanske. En livsuppehållande åtgärd från mig som desperat klänger fast vid forumet och försöker hålla det vid liv, jag vill stänga av respiratorn, jag är den där läkaren som fortsätter defibrillera forumet trots att de andra i teamet redan gett upp. Usch nej, det var en morbid liknelse. Men man kan ju alltid försöka drömma om fornstora dar då forumet var vitalt och levande, som skräpen i januari med all sin spenat och gremolata
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Just ja, vi som är kvar här är ju lite nyfikna på hur det går för Grodan, vi hoppas ju alla att det löser sig med jobbsituationen
    robert smith

Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Hm, nu blev det många multiciteringar här men det är lätt att trådändarna försvinner här så jag gör ett försök att sammanfatta några ämnen som man kan starta en diskussion kring kanske. En livsuppehållande åtgärd från mig som desperat klänger fast vid forumet och försöker hålla det vid liv, jag vill stänga av respiratorn, jag är den där läkaren som fortsätter defibrillera forumet trots att de andra i teamet redan gett upp. Usch nej, det var en morbid liknelse. Men man kan ju alltid försöka drömma om fornstora dar då forumet var vitalt och levande, som skräpen i januari med all sin spenat och gremolata
    Ja, det verkar verkligen som om forumet kommer att dö lagom till ettårsdagen. Åtminstone lär jag göra det.

Hulda skrev:
    "Jag tror inte jag tänkte politiskt där, eller på det här landet. Tycker livet i allmänhet serverar mer jävulstyg och sorg än jag behöver nu för tiden... sen kan det ha varit en liten "kentig" depp-twist på uttalandet också... men det är inte säkert."
    - jag var inte heller så politisk utan menade mest att vi ska vara tacksamma att vi ändå har det rätt bra. Det är så lätt att deppa men bättre att känna sig glad över det som är bra. Nu kanske du har det mycket värre än jag i din lera av föl, vad vet jag, men hoppas vi förstår varandra litegrann iaf. Själv stör jag mig mest på allt elände som händer ute i världen.
    Senast redigerat av J. Bergtagen den 2017-11-01 klockan 07:29.
    ÷ Den kränkta lilla grisen ÷

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av J. Bergtagen Visa inlägg
    Ja, det verkar verkligen som om forumet kommer att dö lagom till ettårsdagen. Åtminstone lär jag göra det.
    Kommer kännas sorgligt den dag det också tar slut. Det är så många år forumet varit en stor del av mitt liv och hur många timmar har jag inte lagt på det. Men man är ju helt klart nostalgisk som hänger kvar
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Kommer kännas sorgligt den dag det också tar slut. Det är så många år forumet varit en stor del av mitt liv och hur många timmar har jag inte lagt på det. Men man är ju helt klart nostalgisk som hänger kvar
    Det känns lite som i den långa WWWW

I was out walking yesterday
    I passed my old school
    and I started to think back
    to when I was a boy there
    and all my classmates
    they've got real jobs now
    but me I walk along
    the same streets where I was born

Känner mig precis så, jag är den enda som hänger kvar här som jag alltid gjort, jag vill liksom inte släppa det och bli vuxen. Precis som man inte vill släppa kent liksom. Man blir riktigt nostalgisk när man tänker på allt som har hänt och varit på forumet och alla man lärt känna här och alla de gamla rävar som hängde här när jag var n00b nån gång runt år 2000, inga av dem hänger kvar här nu. Och heller inga från forumets storhetsperioder känns det som. Men jag hänger kvar och ska sluta hänga läpp, det blir så deppigt då. Man får se på alla glada minnen man haft här istället och hur jävla kul vi hade det en gång i tiden...
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Just ja. I dagarna är det sex år sen jag skaffade min iPhone 4S och blev helsåld på Apple. Inte ångrat mig en sekund sen dess. iPhone är världens bästa telefon
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Och för övrigt är vi ju över puckeln nu. Bara en sån sak...
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Wohoo, såg precis 015 när jag stod och väntade på bussen. Nu är det bara att spana vidare efter 016...
    robert smith

Sidan 2 av 19 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •