"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Men vad fan håller Aftonbladet på med nu, ska läsa en artikel om de avstänga skidåkarna (som inte är Plus) men likväl kommer en äcklig popup fram och ber om att stänga av AdBlock och den fortsätter poppa upp hela tiden. Så fan heller att jag stänger av min AdBlock eller köper Plus. Lite omständigare men det är man snabb kan man skriva ut den som PDF och läsa istället. Hoppas det snabbt kommer nånting som tar bort det där tramset, AdBlock är ju inte lika effektivt på att ta bort reklam i videoklipp längre. Dock funkar det fortfarande alldeles utmärkt på youtube och tack och lov för det
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Ja de har börjat med det nu. Aftonbladet verkar inte vilja sluta visa hur vidriga de är. Bara några dagar sedan:
De vet att många av deras läsare är äldre och inte är vana vid hur de ska hantera källkritik på internet så de kör med sånhär skrämseltaktik. "Du kan ha en dödlig sjukdom, köp plus för att ta reda på om du har den".
Sláinte Mhath!
Det är dags att staten går in och förbjuder tidningar att ta betalt för nätupplagan. Och sen behövs det ännu mer sofistikerade annonsblockerare som inte syns alls, då kan annonsörerna luras att köpa annonsplatser som ingen tittar på, tidningarna får in pengar och folk slipper reklam. Optimala lösningen
Du är rolig du med din ologik. Men fine, jag är också sjukt trött på reklam men jag tycker det är upp till mig att välja om jag vill påverkas av reklamen, om jag vill utsätta mig för reklamen, och medge att reklamen fyller sitt syfte i form av att ge mig gratis underhållning. Om jag vill betala för skiten i form av plusartiklar så står det mig fritt att göra det och det är inget jag kan kräva gratis bara för att jag existerar. Visst blir man trött på alla företag som vill tjäna pengar på en men det är bara att ignorera dem så gott det går. Att andra luras av företag kan inte jag ta ansvar för.
÷ Den kränkta lilla grisen ÷
Snart är det ett år sedan man satt här och hade vintersemester. Sjukt vad tiden gått fort utan att man egentligen kommit någon vart med livet.
Min katt har iallafall kommit på att jag odlar kattgräs och stirrar blint på förpackningen som det växer i. Men jag vill nog låta det stå en dag till för att det ska växa till sig lite mer.
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
Btw så var det längesen jag kände lust att gå in på aftonbladet för att få läsa nyheter. Använder mig istället av Omni.se, där får man bra nyheter utan massa clickbait osv.
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
Jag blir bara så jävla frustrerad över att femtioelva gånger om dagen sitta och svära åt och förbanna äckliga Sydsvenskan som lägger alla intressanta artiklar som Premiuminnehåll, det stör mig nåt så enormt. Man klickar upp artiklar som verkar intressanta men nej, premiuminnehåll, premiuminnehåll och åter premiuminnehåll. Det är så förbannat snålt och sniket när tidningen redan är svindyr, prenumerationerna är svindyra, annonser är svindyra, privatannonser är svindyra och de har mage att blada i reklam mitt i tidningen (ibland lägger tidningsbudet den i min brevlåda av misstag eller så kan man sno en när buntarna fortfarande ligger på busshållplatsen eller om man hittar den på jobbet). Det är det som stör mig så otroligt mycket och att det dessutom gick hur bra som helst att ha en fri nätupplaga i många många år, det är först på senare år som äckeltidningarna börjat snåla på det här viset. Räcker det inte med att tidningarnas webupplagor också är fulla av reklam (i mobilen kommer man inte undan reklamen och då ska man dessutom klicka bort en reklamsida innan man kommer in på den). Nej, min lösning är sofistikerade annonsblockerare som inte syns så att annonsköparna luras att betala för reklam som ingen vill titta på så att tidningarna får sina inkomster men man slipper reklamen. Jag får nervsammanbrott av att se på TV och man måste byta kanal fyra gånger i timmen och sen har alla kanaler reklam samtidigt också. Annonsblockerare för TV (som dessutom är osynlig så att annonsköparna blir lurade även där) är ett stort önskemål, annars får man ju tanka eller fulstreama istället för att slippa reklamen
2 veckor kvar tills jag e ledig på obestämd tid
Imorn ska jag å företaget jag e i rekryteringsprocess med sen 4 månader höras igen. Vi har pratat vilkor vid två tillfällen å det e förhandling. Vi e inte helt ense. Får se vad de kommer med imorn. Vill faktiskt inte gå ner mer i lön än det jag föreslog senast.. då gick jag ner halvvägs mot det de tänkt sig å det jag ville ha å då gickjag till och med ner lägre ön det jag har nu. Å de tyckte fortf det var för högt. Men jag vill inte sänka mer.... samtidigt har jag inget annat just nu
Senast redigerat av Trivselgrodan den 2017-11-02 klockan 18:25.
"Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"
Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda
Klart som fan att vi har det bra. så länge man är frisk har man dt fantastiskt i det här landet- även om man blir psykiskt påverkad av det som händer ute i världen. Se kan det ju vara så att man är väldigt orolig och känner sig hjälplös för att nån man älskar är allvarligt sjuk. Och då blir det mesta skit även om man försöker sköta om sig och hålla livskvalitén uppe efter bästa förmåga.
Typ samma här. Minns inte exakt när, men jag köpte en 4S när de funnits ett tag. Så jävla bra.
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
"Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"
Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda