Spam, OT och chattande är tillåtet i skräptråden. Däremot gäller alla andra regler precis som vanligt. Det är helt upp till er användare att hålla en nivå som ni tycker är acceptabel här. När månaden är över stängs tråden och en ny öppnas
Spam, OT och chattande är tillåtet i skräptråden. Däremot gäller alla andra regler precis som vanligt. Det är helt upp till er användare att hålla en nivå som ni tycker är acceptabel här. När månaden är över stängs tråden och en ny öppnas
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Nu ska jag fortsätta sova
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Nu hade jag en väldig tur som fick öppna ännu en skräp trots att månaden börjar på en vardag. Vaknade till vid nån gång efter halv 12 och behövde gå på toa och sen insåg jag, visst fan skräpen. Blev lite nervös när jag såg att det fanns ett nytt inlägg men drog en lättnadens suck när jag såg att det var i oktoberskräpen
Behöver jag förresten ens nämna att även novemberskräpen startades i appen. Hade förberett genom att kopiera texten i telefonen igårkväll och med grusiga ögon startade jag novemberskräpen 2017 och upplyste därefter alla om att nu ska jag forsätta sova![]()
Men ja, vi vilket fall. Undertiteln på tråden känns ganska träffande, snart är det bara jag kvar här, förra månaden var det mindre aktivitet än på länge och den bara sjunker. Det är kanske dags att avsluta sagan snart, hur jobbigt det än känns![]()
Men men, ny månad, nya tag. November alltså. Bara två månader kvar av 2017 nu, det känns som att det gått skitfort. Har det verkligen snart gått ett år sen rekordskräpen i januari? Vart tar all tiden vägen liksom?
Och om typ 1.5 månader har det gått ett år sen Orkestern la ner. Känns också sjukt att det gått så lång tid...
Frågan är ju dock nu som togs upp igårkväll huruvida Lädret har nånting med vår kära Orkester att göra. Personligen tror inte jag att J.Berg är involverad men några andra medlemmar kanske, Sami hade ju delat det på sin FB men han kan ju vara med som producent. Kanske är det tre av fyra knetare tillsammans med en annan sångare, på Facebook har jag gissat på Hassle pga hans tidigare arbete med herrarna Berg/Sköld, nån har föreslagit sångaren ifrån Johnossi. Eller så kanske det är en "supergrupp" med folk ur Orkestern och några andra, vem vet. Spännande spekulationer...
Nåväl, idag är det Hump Day igen. Halva arbetsveckan är snart avklarad. Än är det alldeles för långt till helgen men efter onsdag så känns det faktiskt som att den värsta biten är avklarad på nåt sätt. Onsdag. Lill-Lördag. Pig-Lördag. Odens dag. Kärt barn har många namn...
Till helgen har jag tänkt köra runt till kyrkogårdarna i Malmö. Farfar ligger begravd på Limhamns kyrkogård, mormor och morfar ligger i minneslunden på Östra kyrkogården och sen ska jag köra ut till Djurminnesplatsen på Spillepengen (jättefint ställe med både enskilda gravplatser och en minneslund) och ställa ett ljus i minneslunden från mormors hund Pajas och mina båda katter Lotta och Grålle som ligger begravda där ut. Fast det ljuset tänder jag även för de djur jag känt som inte ligger begravda där, det blir ju som en plats att minnas på och hedra sina bortgångna kamrater
Dagens låt...
Den här upptagningen är också bra. Sjukt att de hissar upp två jävla flyglar ur golvet liksom. Men den där rödhårige pajasen lider ju tydligt av megalomani, se bara på den överdådiga UYI-turnén efter att Izzy hoppat av. Och alla fläskiga, vräkiga musikvideos...
November rain, klassisk tryckarfavorit när man gick i mellanstadiet. Det var tider det, klassisk 90-tals euro och sen hårdrocksballader som tryckare.
Här nere i Skåne har vi iaf inget novemberregn. Iaf inte i Malmö eller Lund, däremot mulet och friska vindar. Hösten har verkligen slagit sitt grepp om Sverige nu och det är väl bara en tidsfråga innan det slår om till en jävla köldknäpp och sen har vi lappmöglet runt knuten strax efter det. Vilket innebär att det blir totalt omöjligt att köra tåg på de svenska järnvägar. Speciellt i Skåne och pendeltågen i Stockholmsområdet ifall det faller så mycket som en snöflinga på rälsen, då stannar allt. Patetiskt...
Det är väl novemberlov/höstlov runt om i landet nu (på min tid kallade vi det för novemberlov men då låg det oftast i november). Eller är det som med sportlovet att det ligger på olika veckor beroende på var i landet man befinner sig? I vilket fall vore det jävligt skönt om man införde novemberlov i arbetslivet också. Med bibehållen lön såklart, alternativt en extra semestervecka utöver de fem man redan har. Betalt jullov, sportlov, påsklov och novemberlov borde införas på alla arbetsplatser utöver fem veckors semester. Det vore verkligen något