Sidan 15 av 22 FörstaFörsta ... 5678910111213141516171819202122 SistaSista
Resultat 211 till 225 av 325

Ämne: Månadens skräptråd - december (har du några hjältar kvar)

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Astronaut: Visa inlägg
    Det där med att åka kollektivt är lite intressant ibland. Efter att vi hade sett Kent i Danmark 2014, åkte jag med tåg hem från Köpenhamn och det gick ju inte genaste vägen direkt. Dessutom avgick tåget 10 minuter försent från Köpenhamn. Vilket såklart påverkade ALLA mina byten och det gjorde att mitt sista tåg inte kom fram till Herrljunga, det kom så långt som till Falköping klockan 20.30. Självklart var det på en söndag och jag skulle jobba dagen efter. Trött som fan efter allting ringde jag farsan som fick åka ett par mil för att hämta mig.

På julafton ska vi till Vänersborg och fira hos syrran och hennes gubbe. Är inte jättepepp på att fira julafton, men det får väl gå. Kan ju alltid vara kul att göra lite ordbyten med folk ändå.
    Och ja du hade ganska rätt där med det du skrev på facebook. Jag väntar fortfarande på att Jocke ska komma med något eget snart, fast det lär väl dröja ett bra tag skulle jag tro.
    Inte undra på att folk kör bil och har bil när kollektivtrafiken ibland är usel. Skulle jag jobba till 19-20 kanske det tar 1.5-2 timmar för mig att komma hem, dels kanske jag måste vänta 20-30 minuter på bussen till Malmö eller buss till stationen och sen kanske väntetid på tåget och sen kanske 20 minuters väntan på stadsbussen i Malmö, alternativt en halvtimme om jag tar buss från Lund. Men bil är jag hemma på 20-25 minuter. Samma sak helger, då är det ett jävla meck. Normalt sett är det väl lite hugget som stucket, på eftermiddagen tar det kanske runt en timme att komma hem, största delen av detta beror på att stadsbussen ska genom hela centrum hem till mig, bussen till Malmö hoppar jag på vid en motorvägsavfart så det tar tio minuter in till busstationen där jag byter. Med bil om jag kör runt 15.30 ca en halvtimme, beroende på hur mycket trafik det är på E22 och Inre ringvägen (kan nästan köra motorväg hela vägen hem, ringleden går definitivt snabbare än att snigla sig genom stan).

Men sen till på köpet ett järnvägsnät från 1800-talet som knappt uppgraderats eller underhållits korrekt de senaste 20-30 åren som bidrar till förseningar. Det behöver definitivt satsas på kollektivtrafiken. Dock kan all biltrafik inte ersättas med kollektivtrafik men en bättre och mer fungerande kollektivtrafik behövs definitivt
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Det där med att åka kollektivt är lite intressant ibland. Efter att vi hade sett Kent i Danmark 2014, åkte jag med tåg hem från Köpenhamn och det gick ju inte genaste vägen direkt. Dessutom avgick tåget 10 minuter försent från Köpenhamn. Vilket såklart påverkade ALLA mina byten och det gjorde att mitt sista tåg inte kom fram till Herrljunga, det kom så långt som till Falköping klockan 20.30. Självklart var det på en söndag och jag skulle jobba dagen efter. Trött som fan efter allting ringde jag farsan som fick åka ett par mil för att hämta mig.

På julafton ska vi till Vänersborg och fira hos syrran och hennes gubbe. Är inte jättepepp på att fira julafton, men det får väl gå. Kan ju alltid vara kul att göra lite ordbyten med folk ändå.
    Och ja du hade ganska rätt där med det du skrev på facebook. Jag väntar fortfarande på att Jocke ska komma med något eget snart, fast det lär väl dröja ett bra tag skulle jag tro.
    Btw, på tal om att Jocke skulle släppa nåt solo tror jag tyvärr inte det kommer hända, hur gärna vi än vill. Det framgick ju ganska tydligt av dokumentären att han är trött på att stå i rampljuset så vi får väl klara oss på att andra framför hans musik och att han kanske producerar lite och så, det känns som att han vill kliva tillbaka in i skuggorna och hålla sig i bakgrunden. Sorgligt men sant :/
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Trivselgrodan Visa inlägg
    Idag fick jag ett infall att vilja lyssna på en låt jag inte hört på jättelänge. Påminner mig om våren innan jag strax skulle fylla 18 Cardigans - you're the storm
    Just ja, den kom väl nån gång 03 typ? Samma skiva som For what it's worth. När Peter Svensson började sporta 70-tals hårdrockslook med långt hår och truckermustasch...
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Får väl se om det blir något med resan iallafall. Nu är det en grupp på 9 personer och försöka komma överens om något datum är inte det lättaste, haha..
    Resten löser sig väl, som vanligt. Man får bita ihop.

Mja, jag har inga vänner som har mc-kort, men som kör ändå. Dom åker jag dock inte med, tycker det där är rätt pantat och skulle det hända något så vill inte jag vara med. SMC har ju annars en del träffar och resor som kan vara kul att hänga med på.

Men jag har faktiskt haft tankar på att köpa en egen hoj.
    Honda VFR 800 från 2014:

Fast ska jag åka ut och resa nästa år har jag definitivt inte råd att köpa och äga en sån just då.
    När jag var 15-16 och körde mycket moped (hade en gammal Puch Dakota som tyvärr blev stulen några år senare) var jag sugen på att ta MC-kort men det vart aldrig något. Dessutom skulle jag inte vilja ha en sån sporthoj, skulle nog hellre köra en där man sitter åt andra håller, glidare som man åker mer bakåtlutat på
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Btw, sista puckeln innan jul nu. Det börjar verkligen närma sig nu känns det som...
    robert smith

Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    När jag var 15-16 och körde mycket moped (hade en gammal Puch Dakota som tyvärr blev stulen några år senare) var jag sugen på att ta MC-kort men det vart aldrig något. Dessutom skulle jag inte vilja ha en sån sporthoj, skulle nog hellre köra en där man sitter åt andra håller, glidare som man åker mer bakåtlutat på
    Jag håller med. Tänker mig också dig mer som en glidare.
    Jag har en sån här Kawasaki 125.
    Äh, glöm det! Det är en HD-klubb.
    Oj, är det så stingsligt...
    ÷ Den kränkta lilla grisen ÷

Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Inte undra på att folk kör bil och har bil när kollektivtrafiken ibland är usel. Skulle jag jobba till 19-20 kanske det tar 1.5-2 timmar för mig att komma hem, dels kanske jag måste vänta 20-30 minuter på bussen till Malmö eller buss till stationen och sen kanske väntetid på tåget och sen kanske 20 minuters väntan på stadsbussen i Malmö, alternativt en halvtimme om jag tar buss från Lund. Men bil är jag hemma på 20-25 minuter. Samma sak helger, då är det ett jävla meck. Normalt sett är det väl lite hugget som stucket, på eftermiddagen tar det kanske runt en timme att komma hem, största delen av detta beror på att stadsbussen ska genom hela centrum hem till mig, bussen till Malmö hoppar jag på vid en motorvägsavfart så det tar tio minuter in till busstationen där jag byter. Med bil om jag kör runt 15.30 ca en halvtimme, beroende på hur mycket trafik det är på E22 och Inre ringvägen (kan nästan köra motorväg hela vägen hem, ringleden går definitivt snabbare än att snigla sig genom stan).

Men sen till på köpet ett järnvägsnät från 1800-talet som knappt uppgraderats eller underhållits korrekt de senaste 20-30 åren som bidrar till förseningar. Det behöver definitivt satsas på kollektivtrafiken. Dock kan all biltrafik inte ersättas med kollektivtrafik men en bättre och mer fungerande kollektivtrafik behövs definitivt
    Hur långt är det att cykla?

Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Btw, sista puckeln innan jul nu. Det börjar verkligen närma sig nu känns det som...
    Jag gläder mig åt den positiva känslan du måste befinna dig i nu. Så gött att få sova ut och fira lite.

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av J. Bergtagen Visa inlägg
    Hur långt är det att cykla?
    För att svara på din fråga

image-1148830583.jpg
    robert smith

Reg.datum
    Jan 2016

Standard

För att svara på din fråga
    Schysst svar där!
    Jag hade nog cyklat sommartid om jag hade haft en bra cykel för då skulle det ha tagit ca. 45 min. Risk för cykelstöld är tråkig dock.

Själv har jag nyligen fått 9 km till jobbet vilket är perfekt, sommar som vinter.

image-1148830583.jpg
    Ah, miss av mig, se ditt citat.

Erfaren medlem Trivselgrodans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Just ja, den kom väl nån gång 03 typ? Samma skiva som For what it's worth. När Peter Svensson började sporta 70-tals hårdrockslook med långt hår och truckermustasch...
    Ja våren 03

Minns det som en speciell vår. Det var varmt och soligt å det var året jag skulle fylla 18 början av juni Mycket kändes så spännande. Jag såg jättemycket fram imorn att se Kent på stadion den vita konserten. Och det skulle bli första gången jag stod långt fram på en konsert borträknat från gröna Lund-konserter. Så jag minns att jag tom började springa i skogen då för jag skulle va i bra form å orka stå så länge å stå imot knuffarna i publikhavet så jag var i bra form
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Ja våren 03

Minns det som en speciell vår. Det var varmt och soligt å det var året jag skulle fylla 18 början av juni Mycket kändes så spännande. Jag såg jättemycket fram imorn att se Kent på stadion den vita konserten. Och det skulle bli första gången jag stod långt fram på en konsert borträknat från gröna Lund-konserter. Så jag minns att jag tom började springa i skogen då för jag skulle va i bra form å orka stå så länge å stå imot knuffarna i publikhavet så jag var i bra form
    Jo det var minst sagt mäktigt att stå där längst fram med 30000 vitklädda personer bakom och runt om sig. Fast sen hade ju den konserten världens största scen tydligen för "alla" hävdar att de stod längst fram
    robert smith

Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Somnar om och vaknar igen

Har ni gjort något sköj idag eller?
    Jag har aningen tråkigt atm. Behöver någon som kan underhålla mig i en timma till.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?

Erfaren medlem Trivselgrodans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jo det var minst sagt mäktigt att stå där längst fram med 30000 vitklädda personer bakom och runt om sig. Fast sen hade ju den konserten världens största scen tydligen för "alla" hävdar att de stod längst fram
    Nu e ju dock inte långt fram å längst fram samma sak
    1-3 meter från kravallen (man svajade runt där ett tag när det knuffades en del)

Jag tycker dock förväntningarna innan å köandet innan var häftigare än vad själva konserten blev. I dokumentären beskrev kentarna själv konserten ungefär så som jag kände det. Som att vi i publiken gav mer än vad de gjorde de var som i en bubbla.
    Senast redigerat av Trivselgrodan den 2017-12-20 klockan 21:35.
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Nu e ju dock inte långt fram å längst fram samma sak
    1-3 meter från kravallen (man svajade runt där ett tag när det knuffades en del)

Jag tycker dock förväntningarna innan å köandet innan var häftigare än vad själva konserten blev. I dokumentären beskrev kentarna själv konserten ungefär så som jag kände det. Som att vi i publiken gav mer än vad de gjorde de var som i en bubbla.
    Henke hade väl fixat namnskyltar som man kunde skriva ut här från sidan och skriva sitt forumnamn eller gästboksnamn (minns inte om gästboken "åkt på semester" redan då) så att det skulle bli som en stor forumträff också i kön. Minns själv att jag var nervös och nojig inför köandet att folk skulle känna igen mig, dittills hade jag ju kunnat gömma mig bakom datorskärmen på forumet, IRL är det ju en helt annan sak
    robert smith

Sidan 15 av 22 FörstaFörsta ... 5678910111213141516171819202122 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •