Sidan 16 av 22 FörstaFörsta ... 678910111213141516171819202122 SistaSista
Resultat 226 till 240 av 325

Ämne: Månadens skräptråd - december (har du några hjältar kvar)

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

"We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Jag ska alltså jobba min enda ytterligare dag i år på Thors dag.
    Och jag vet, IK antecknar...
    ÷ Den kränkta lilla grisen ÷

Erfaren medlem Trivselgrodans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag å föräldrarna ska snart ut på jullunch
    Härligt vinterlandskap här uppe
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda

Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Ibland får jag för mig att personer som tenderar att värdera andra personer utifrån deras personligheter och sedan "dissa" i deras mening dåliga personligheter i själva verket har ett rätt osympatiskt drag, nämligen att de dömer andra för lätt. Men det kan ju vara en feltolkning av mig.

Själv tror jag mig inte vara perfekt på något sätt och därför dömer jag sällan andra. Däremot kan jag irritera mig på generella dåliga sidor hos mänskligheten och folk i allmänhet, att medierna tar upp vissa frågor på bekostnad av andra viktigare frågor, och dylikt.

Eller visst kan jag störa mig på enskilda individer, mest nog faktiskt på medarbetare som inte gör sitt jobb (hemskare personer än så känner jag inte), men sådant gör mig bara tillfälligt otrevlig.

Ok, ursäkta försöket att ta upp ett seriöst menat ämne.

Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av J. Bergtagen Visa inlägg
    Ibland får jag för mig att personer som tenderar att värdera andra personer utifrån deras personligheter och sedan "dissa" i deras mening dåliga personligheter i själva verket har ett rätt osympatiskt drag, nämligen att de dömer andra för lätt. Men det kan ju vara en feltolkning av mig.

Själv tror jag mig inte vara perfekt på något sätt och därför dömer jag sällan andra. Däremot kan jag irritera mig på generella dåliga sidor hos mänskligheten och folk i allmänhet, att medierna tar upp vissa frågor på bekostnad av andra viktigare frågor, och dylikt.

Eller visst kan jag störa mig på enskilda individer, mest nog faktiskt på medarbetare som inte gör sitt jobb (hemskare personer än så känner jag inte), men sådant gör mig bara tillfälligt otrevlig.

Ok, ursäkta försöket att ta upp ett seriöst menat ämne.
    Vad är du har varit med om nu?
    Senast redigerat av Astronaut: den 2017-12-21 klockan 14:53.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?

Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Citat Ursprungligen postat av Astronaut: Visa inlägg
    Vad är du har varit med om nu?
    Inte så mycket egentligen. Det är bara den sortens frågor jag funderar på, hur folk fungerar och hur de förhåller sig till andra, inklusive mig själv. Jag skulle nog säga att jag har upplevt relativt lite av störiga personer, senast jag störde mig var just på en medarbetare i projektet som gör privata grejer 50% av arbetstiden vilket gör mig otroligt irriterad av ngn anledning. :/

Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Inte så mycket egentligen. Det är bara den sortens frågor jag funderar på, hur folk fungerar och hur de förhåller sig till andra, inklusive mig själv. Jag skulle nog säga att jag har upplevt relativt lite av störiga personer, senast jag störde mig var just på en medarbetare i projektet som gör privata grejer 50% av arbetstiden vilket gör mig otroligt irriterad av ngn anledning. :/
    Då förstår jag vad du menar. Jag har en kollega som annars är rätt så okej i dom flesta fallen. Fast då och då händer det att jag blir irriterad på att att han inte är observant nog för att inse att en hjälpande hand vore nödvändigt. En gång skulle jag skulle slipa en betonggrej och hade på mig en del utrustning som var bökig. Dessutom släpade jag på en stor dammsugare och bar slipmaskinen i den andra handen. Då tänker jag liksom att min kollega ska komma och hjälpa till att lyfta över dammsugaren över ett hinder. Eftersom det här är en dammsugare för 25000 :- är den rätt bökig och tung, det var rätt uppenbart att jag skulle behöva hjälp.. Men jag får inte någon hjälp. Tro fan att jag får se kollegan stå med mobilen i näven när jag vänder mig om för att se om han ens är kvar bakom mig. Då brast det för mig och jag slängde över dammsugaren och slipmaskinen. Efter det här lilla utbrottet gick jag bara ut för att ta lite frisk luft. Eftersom dammsugaren var sprillans ny oroade jag mig lite lätt för att den kanske hade gått sönder, men till min lättnad var den hel. Hade varit pinsamt att förklara det för sin chef, hehe.

Jag tycker du ska be din kollega att hjälpa till när det är som värst.
    Senast redigerat av Astronaut: den 2017-12-21 klockan 16:38.

Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Citat Ursprungligen postat av Astronaut: Visa inlägg
    Då förstår jag vad du menar. Jag har en kollega som annars är rätt så okej i dom flesta fallen. Fast då och då händer det att jag blir irriterad på att att han inte är observant nog för att inse att en hjälpande hand vore nödvändigt. En gång skulle jag skulle slipa en betonggrej och hade på mig en del utrustning som var bökig. Dessutom släpade jag på en stor dammsugare och bar slipmaskinen i den andra handen. Då tänker jag liksom att min kollega ska komma och hjälpa till att lyfta över dammsugaren över ett hinder. Eftersom det här är en dammsugare för 25000 :- är den rätt bökig och tung, det var rätt uppenbart att jag skulle behöva hjälp.. Men jag får inte någon hjälp. Tro fan att jag får se kollegan stå med mobilen i näven när jag vänder mig om för att se om han ens är kvar bakom mig. Då brast det för mig och jag slängde över dammsugaren och slipmaskinen. Efter det här lilla utbrottet gick jag bara ut för att ta lite frisk luft. Eftersom dammsugaren var sprillans ny oroade jag mig lite lätt för att den kanske hade gått sönder, men till min lättnad var den hel. Hade varit pinsamt att förklara det för sin chef, hehe.

Jag tycker du ska be din kollega att hjälpa till när det är som värst.
    Jag förstår din frustration. Och att detta problem med passiva/lata medarbetare kan drabba en på olika sätt. I ditt fall kan ju din hälsa i värsta fall bli lidande. I mitt fall är det inte ens så att vi jobbar med samma uppgift. Han är nyanställd och ska ta över den uppgift jag hade i projektet tidigare (själv har jag bytt till andra projekt men finns fortfarande tillgänglig). Det är bara det att projektet kan bli lidande och att jag har lite svårt för "låg arbetsmoral" oavsett om den drabbar mig eller inte.

Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Jag förstår din frustration. Och att detta problem med passiva/lata medarbetare kan drabba en på olika sätt. I ditt fall kan ju din hälsa i värsta fall bli lidande. I mitt fall är det inte ens så att vi jobbar med samma uppgift. Han är nyanställd och ska ta över den uppgift jag hade i projektet tidigare (själv har jag bytt till andra projekt men finns fortfarande tillgänglig). Det är bara det att projektet kan bli lidande och att jag har lite svårt för "låg arbetsmoral" oavsett om den drabbar mig eller inte.
    Ja, det är klart jag förstår dig. Nyanställda som inte ens vill visa framfötterna borde ha det tuffare.
    Hoppas att någon chef kan se till att få ordning på det där.

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Idag var det frustrerande att köra hem. Kommer ut på E22 vid Råby och så är det i princip stopp vid Lund Södra och det såg ut att stå helt stilla så jag gick av motorvägen och funderade på huruvida jag skulle köra till Staffanstorp och sen väg 11 till Malmö eller ta gamla Lundavägen genom Hjärup och Åkarp. Det blev gamla Lundavägen som går parallellt med E22 men det visade sig att köerna löste upp sig ganska mycket efter Lund Södra. Men sen var det ett jäkla meck att ta sig ut på Yttre ringvägen därifrån och när jag väl kommer ut och sen in på Inre ringvägen då är det extremt mycket trafik där och kryper fram på flera ställen så jag får köra väldigt ojämnt, bromsa in för att sen gasa på upp i motorvägsfart (eller den är special för det är bara 90 på Inre) och sen samma sak ett par gånger till. Men jag kom äntligen fram och körde in och tankade och tyckte det var hysteriskt kul att bensinen gick på 13.37 idag

Sen hade jag bestämt mig för att passa på att tvätta bilen också i en sån gör-det-själv högtryckstvätt men självklart är det tre bilar före mig och en tvätthall av fyra som är ur funktion. Frustrerande att sitta och vänta men det gick hyfsat snabbt för de två före mig att komma till. Men självklart är det en anal nitisk gubbe som jag får stå och vänta på och bli ännu mer frustrerad, det slutade med att den bil som stod först i kön när jag kom till tvätten hann bli klar så att jag tog den platsen istället. Tålamodsprövande men jag fick tvättat av bilen så den är ren nu när jag inte ska köra mer på typ två tre veckor. Och positivt att när jag räknade ut hur mycket bilen dragit sen jag tankade sist var jag nere på 0.59 istället för 0.64 men då har jag i princip bara kört motorväg till och från jobbet, hade nog kunnat komma ner runt 0.5 om det inte vore för att det går så ojämnt på Inre ringvägen i rusningstid, bromsa ner flera gånger och sen acca upp igen

Imorgon åker jag iaf till Västervik direkt efter jobbet, tog med resväskan dit i morse när jag hade bil så jag slipper släpa den på stads- och regionbuss imorgon bitti. Funderar på huruvida jag ska ta buss till stationen eller unna mig en taxi från jobbet, finns ett bolag som kör för 59:- fastpris inom Lund, kan ju vara värt det. Väskan är rejält tung, har med en Ektorp-klädsel till min flickvän som jag hittade på Köp och sälj Facebook för några veckor sedan för typ 200 spänn eller nåt

Och nu blev det väldigt mycket information för intresseklubben att skriva ner haha. Sorry...
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Kort sagt, fredag imorgon, två dagar till julafton och jag går på julledigt imorgon eftermiddag och åker till Västervik. Ska bli riktigt skönt med "jullov"
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Äntligen fredag och sista dagen innan julledigheten. I eftermiddag åker jag till Västervik. Och nu ska jag snart upp och käka frukost i cafeterian här...
    robert smith

Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Äntligen fredag och sista dagen innan julledigheten. I eftermiddag åker jag till Västervik. Och nu ska jag snart upp och käka frukost i cafeterian här...
    Ja, äntligen fredag.
    Själva julstämningen tycker jag inte infinner sig nånstans. Fast idag har många tagit ledigt från jobbet märker jag.
    Själv ska jag jobba på onsdag och torsdag. Fast det blir ju inte direkt att jag jobbar.. åker mest bara dit för att prata bort tiden.

Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Konstigt nog fick jag lite julkänsla av denna

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Nån som lyssnat på Defekt Blå? bandet har beskrivits som kentiskt i sitt sound.
    Sláinte Mhath!

Sidan 16 av 22 FörstaFörsta ... 678910111213141516171819202122 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •