Sidan 14 av 22 FörstaFörsta ... 45678910111213141516171819202122 SistaSista
Resultat 196 till 210 av 325

Ämne: Månadens skräptråd - december (har du några hjältar kvar)

Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Ja det kanske var i höstas, tror det var på FB (av alla ställen också) jag såg att de skulle lägga ner men att man kunde spara ner alla sina bilder och texter. Jag vet att jag gjorde det när jag kom hem från semestern i Västervik men jag var osäker på vilket år det var. Allting bara flyter ihop känns det som. 2017 har gått skitfort, efter semestern kändes det riktigt tungt men det är ju typ knappt fyra månader sen är det helt plötsligt jul igen.
    Hehe, ja. Den semestern gick lika fort som vanligt.

På tal om jul, vad blir det för din del? Julfirande tänkte jag dårå.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?

Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Denna hörde jag när musikhjälpen sändes. Gillar den

Detta sound som det här bandet har är skönt för öronen att lyssna på.

Detta sound får mig att tänka på denna:
    Senast redigerat av Astronaut: den 2017-12-19 klockan 19:52.

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

image-3650338834.jpg

Så här i efterhand känns det nästan lite läskigt att jag skrev detta nästan på dagen två år innan min föraning faktiskt slog in...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Astronaut: Visa inlägg
    Hehe, ja. Den semestern gick lika fort som vanligt. På tal om jul, vad blir det för din del? Julfirande tänkte jag dårå.
    Åker till Västervik på fredag. Strax efter tre sitter jag på X2000 från Lund till Linköping och sen vidare åt sydost (det är så sjukt att man åker norr om och sen tillbaka söderut för att komma dit, samma sak på hemvägen, jag åker norrut för att komma till söder igen). Jul och nyår hos flickvännen och sen åker vi ner tillsammans på trettondagen så är hon här nere ett tag. Själv då?
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Åker till Västervik på fredag. Strax efter tre sitter jag på X2000 från Lund till Linköping och sen vidare åt sydost (det är så sjukt att man åker norr om och sen tillbaka söderut för att komma dit, samma sak på hemvägen, jag åker norrut för att komma till söder igen). Jul och nyår hos flickvännen och sen åker vi ner tillsammans på trettondagen så är hon här nere ett tag. Själv då?
    Det där med att åka kollektivt är lite intressant ibland. Efter att vi hade sett Kent i Danmark 2014, åkte jag med tåg hem från Köpenhamn och det gick ju inte genaste vägen direkt. Dessutom avgick tåget 10 minuter försent från Köpenhamn. Vilket såklart påverkade ALLA mina byten och det gjorde att mitt sista tåg inte kom fram till Herrljunga, det kom så långt som till Falköping klockan 20.30. Självklart var det på en söndag och jag skulle jobba dagen efter. Trött som fan efter allting ringde jag farsan som fick åka ett par mil för att hämta mig.

På julafton ska vi till Vänersborg och fira hos syrran och hennes gubbe. Är inte jättepepp på att fira julafton, men det får väl gå. Kan ju alltid vara kul att göra lite ordbyten med folk ändå.
    Och ja du hade ganska rätt där med det du skrev på facebook. Jag väntar fortfarande på att Jocke ska komma med något eget snart, fast det lär väl dröja ett bra tag skulle jag tro.

Erfaren medlem Trivselgrodans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag önskar mig i julklapp att astronaut hittar lite mer ljus å glädje i livet. Å hittar rätt i det sociala livet igen. Jag röstar för att du ska hänga med på den där resan du pratade om och hoppas katten hittar hem.

Har du hittar några roliga mc-kompisar?
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda

Reg.datum
    May 2007

Standard

Idag fick jag ett infall att vilja lyssna på en låt jag inte hört på jättelänge. Påminner mig om våren innan jag strax skulle fylla 18 Cardigans - you're the storm
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Reg.datum
    May 2007

Standard

Imorn sätter jag mig på en buss norrut för att börja förbereda jul hos mamma och pappa

Reg.datum
    May 2007

Standard

En liten fläckig hund kommer bli överlycklig imorn när han märker att jag kommer upp <3 Älskar den hunden

Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Trivselgrodan Visa inlägg
    Jag önskar mig i julklapp att astronaut hittar lite mer ljus å glädje i livet. Å hittar rätt i det sociala livet igen. Jag röstar för att du ska hänga med på den där resan du pratade om och hoppas katten hittar hem.

Har du hittar några roliga mc-kompisar?
    Får väl se om det blir något med resan iallafall. Nu är det en grupp på 9 personer och försöka komma överens om något datum är inte det lättaste, haha..
    Resten löser sig väl, som vanligt. Man får bita ihop.

Mja, jag har inga vänner som har mc-kort, men som kör ändå. Dom åker jag dock inte med, tycker det där är rätt pantat och skulle det hända något så vill inte jag vara med. SMC har ju annars en del träffar och resor som kan vara kul att hänga med på.

Men jag har faktiskt haft tankar på att köpa en egen hoj.
    Honda VFR 800 från 2014:

Fast ska jag åka ut och resa nästa år har jag definitivt inte råd att köpa och äga en sån just då.

Reg.datum
    Sep 2010

Standard

En liten fläckig hund kommer bli överlycklig imorn när han märker att jag kommer upp <3 Älskar den hunden
    Det är riktig kärlek det där.
    Idag fick jag ett infall att vilja lyssna på en låt jag inte hört på jättelänge. Påminner mig om våren innan jag strax skulle fylla 18 Cardigans - you're the storm
    Oh its healing, bang bang bang
    i can hear your cannons call
    Senast redigerat av Astronaut: den 2017-12-19 klockan 20:09.

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Jag får också jättemycket känslor av den låten. Älskar det albumet!

Imorn sätter jag mig på en buss norrut för att börja förbereda jul hos mamma och pappa
    Mysigt! Hoppas det är bättre med din pappa?

Jag jobbar två dagar till och sen ska vi till huldas hemtrakter över jul (dock inte till hulda ^^)
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Reg.datum
    May 2007

Standard

Det är riktig kärlek det där.

Oh its healing, bang bang bang
    i can hear your cannons call
    Jaaa det är det

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av förgätmigej Visa inlägg
    Jag får också jättemycket känslor av den låten. Älskar det albumet!

Mysigt! Hoppas det är bättre med din pappa?

Jag jobbar två dagar till och sen ska vi till huldas hemtrakter över jul (dock inte till hulda ^^)
    Jaaa jättebra album!

Det går lite upp och ner... han blev mycket bättre efter en operation för njursten i höstas. Av nån anledning blev han även mycket bättre i huvet av det när han slapp ha ont. Men nu har han en dipp igen. Får se hur det känns å komma upp. För å inte bli för besviken så stålsätter jag mig lite å har inte för höga förväntningar. Ser mest fram emot å se mamma och hund å de andra. Men e pappa glad och sig själv blir det en bonus.

Efter att sjukhuset tabbade sig senast så har jag gett upp det där med att pappa ska få hjälp för detta
    Senast redigerat av Trivselgrodan den 2017-12-19 klockan 20:38.

Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Detta med små forum är väl generellt sett inte populära längre när det är enklare att ha ett forum på Facebook(som dom flesta har idag). Själv är jag uppväxt med internetforum och tycker oftast att det är en trevligare grej. Facebook förknippar jag med väldigt mycket saker som irriterar jämfört med ett vanligt forum på nätet.

Visst är det trist när folk som man lärt "känna" här på forumet inte längre har intresset att logga in för att skriva och det rinner ut i sanden på det viset. Jag förstår vad du menar med att grejen med ett forum är ju att ge och ta och att samtidigt mena det. Att folk ledsnar på mig och tycker att jag är tråkig kan jag förstå, det händer hela tiden.

Jag antar att det ska bli skönt att komma hem till ditt hem sen. Att kunna sova hemma och i sin egna säng efter en resa är svårslaget.

Jag funderar på att fixa klart golvet på vinden till garaget hemma hos farsan nån dag framöver. Skulle vara rätt skönt att koncentrera sig och lägga energin på sånt. Började med det projektet för 4 år sedan, men farmor blev dålig och gick och dog. Efter hennes död så glömdes det där bort.
    Du och jag är knappast ensamma om att störa oss på FB, men man hör det förvånansvärt sällan.

Det är väl inga som stör sig på dig mer än möjligen kitteh men hon gjorde det inte så allvarligt menat. Hon har bara försvunnit av något annat skäl, stallrelaterat kanske.

Ligger här med feber hemma isolerad från "tjejerna" men onekligen skönt.

Visst är det kul att fixa hemmavid.

Att jag t.ex. inte kommenterar ditt MC-span har nog mest med intresse att göra, men visst ser det läckert ut med sån hoj, lite som att rida på hästkrafter skulle kanske kitteh säga.
    ÷ Den kränkta lilla grisen ÷

Sidan 14 av 22 FörstaFörsta ... 45678910111213141516171819202122 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •