Jag har en liten nyårsplan ändå. Ska göra och äta middag med en kompis som också e utmattad. Kravlöst. Inga krav på att va kvar till midnatt ens. Orkar man inte så orkar man intenyårsslag har man sett förut.
Jag har en liten nyårsplan ändå. Ska göra och äta middag med en kompis som också e utmattad. Kravlöst. Inga krav på att va kvar till midnatt ens. Orkar man inte så orkar man intenyårsslag har man sett förut.
Senast redigerat av Trivselgrodan den 2017-12-30 klockan 08:52.
"Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"
Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda
Trabajo no es la vida. Feliz nuevo año!
Nej, men seriöst så läste jag också något om att deprimerade personer mår som sämst under jul/nyår när andra verkar ha så mysigt tillsammans och ensamheten känns som värst. Nyårsdagen skulle tydligen lätt bli droppen som får bägaren att rinna över, ett tungt nytt år som man inte orkar med. Vanligaste dagen som folk tar sitt liv.
Märkligt ändå, att vi tar dessa matematiska/kulturella ordningar på så stort allvar. Det är ju bara en dag, vilken som helst egentligen. Nej, att som Trivselfråggen sänka ambitionerna och förväntningarna är nog vettigt. Nyår blir ju sällan så fantastiskt som man inbillar sig.
Idag är det ovanligt fint väder och jag hoppas vi hinner utnyttja det innan molnen är tillbaka. Nu dags för frukost!
÷ Den kränkta lilla grisen ÷
Høres perfekt ut!Vi fikk spørsmål om vi skulle feire nyttår med mamma, mormor og morfar, men vi hadde EGENTLIG ikke lyst, og et håp om å bli invitert til de vi var hos i fjor. Og mamma hadde absolutt ikke lyst da hun skal jobbe sent idag (søndag er jo butikker stengt i Norge uansett
). Så vi og mamma ble enig om å si til mormor og morfar at vi ble invitert bort. Jeg er ikke noe glad i raketter, og kunne fint klart meg uten hele dagen, så ser liksom ikke på det som noe problem - da er det mye bedre å slappe av hjemme med god mat og film eller noe
![]()
Och jag den svage, jag står ensam kvar
En sista rest av en utdöd art
Om man är såpass nere är det nog svårt att inse att själva nyårs-hypen inte är på riktigt. Det är nog lätt att glömma bort sånt när man helt inne i sina egna tankar hela tiden.
Senast jag firade ett riktigt trevligt nyår var då det skulle bli 2014 tror jag. Resten av gångerna har jag knappt gjort något särskilt egentligen. I år ska jag ju ut på grejer, men det är mest för att försöka ta vara på dom få (vettiga) vänner jag har kvar. Träffar dom inte så ofta numera.
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
Det var väl själva fan att man glömde att köpa en brödkavel när man var och handlade förut...
Brukar ha svårt för den här låten när det är den riktiga versionen men den här är bra
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
image-3283396472.jpg
Det känns som att mina mest likeade bilder på IG 2017 följer ett visst tema![]()
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Undra hur många gånger Rick har fått sjunga denna på scenen. Denna version var dock ball.
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"