Sidan 21 av 22 FörstaFörsta ... 111213141516171819202122 SistaSista
Resultat 301 till 315 av 325

Ämne: Månadens skräptråd - december (har du några hjältar kvar)

Erfaren medlem Trivselgrodans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag har en liten nyårsplan ändå. Ska göra och äta middag med en kompis som också e utmattad. Kravlöst. Inga krav på att va kvar till midnatt ens. Orkar man inte så orkar man inte nyårsslag har man sett förut.
    Senast redigerat av Trivselgrodan den 2017-12-30 klockan 08:52.
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda

Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Citat Ursprungligen postat av Astronaut: Visa inlägg
    Si seniorita! Det är precis vad det betyder.
    Vi är förlorare
    du och jag
    sen vi var 17 åååår

Gårdagens DN hade en rätt bra text om ensamhet om årets (kanske) värsta helg. https://s18.postimg.org/nlb2o15jt/96...D5744_B109.jpg
    Jag hade ju planerat att jobba nu i mellandagarna men det har inte blivit av. Inte fan blir man lyckligare för det tänker jag.
    Trabajo no es la vida. Feliz nuevo año!

Nej, men seriöst så läste jag också något om att deprimerade personer mår som sämst under jul/nyår när andra verkar ha så mysigt tillsammans och ensamheten känns som värst. Nyårsdagen skulle tydligen lätt bli droppen som får bägaren att rinna över, ett tungt nytt år som man inte orkar med. Vanligaste dagen som folk tar sitt liv.

Märkligt ändå, att vi tar dessa matematiska/kulturella ordningar på så stort allvar. Det är ju bara en dag, vilken som helst egentligen. Nej, att som Trivselfråggen sänka ambitionerna och förväntningarna är nog vettigt. Nyår blir ju sällan så fantastiskt som man inbillar sig.

Idag är det ovanligt fint väder och jag hoppas vi hinner utnyttja det innan molnen är tillbaka. Nu dags för frukost!
    ÷ Den kränkta lilla grisen ÷

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Trivselgrodan Visa inlägg
    Jag har en liten nyårsplan ändå. Ska göra och äta middag med en kompis som också e utmattad. Kravlöst. Inga krav på att va kvar till midnatt ens. Orkar man inte så orkar man inte nyårsslag har man sett förut.
    Høres perfekt ut! Vi fikk spørsmål om vi skulle feire nyttår med mamma, mormor og morfar, men vi hadde EGENTLIG ikke lyst, og et håp om å bli invitert til de vi var hos i fjor. Og mamma hadde absolutt ikke lyst da hun skal jobbe sent idag (søndag er jo butikker stengt i Norge uansett ). Så vi og mamma ble enig om å si til mormor og morfar at vi ble invitert bort. Jeg er ikke noe glad i raketter, og kunne fint klart meg uten hele dagen, så ser liksom ikke på det som noe problem - da er det mye bedre å slappe av hjemme med god mat og film eller noe
    Och jag den svage, jag står ensam kvar
    En sista rest av en utdöd art

Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av J. Bergtagen Visa inlägg
    Trabajo no es la vida. Feliz nuevo año!

Nej, men seriöst så läste jag också något om att deprimerade personer mår som sämst under jul/nyår när andra verkar ha så mysigt tillsammans och ensamheten känns som värst. Nyårsdagen skulle tydligen lätt bli droppen som får bägaren att rinna över, ett tungt nytt år som man inte orkar med. Vanligaste dagen som folk tar sitt liv.

Märkligt ändå, att vi tar dessa matematiska/kulturella ordningar på så stort allvar. Det är ju bara en dag, vilken som helst egentligen. Nej, att som Trivselfråggen sänka ambitionerna och förväntningarna är nog vettigt. Nyår blir ju sällan så fantastiskt som man inbillar sig.

Idag är det ovanligt fint väder och jag hoppas vi hinner utnyttja det innan molnen är tillbaka. Nu dags för frukost!
    Om man är såpass nere är det nog svårt att inse att själva nyårs-hypen inte är på riktigt. Det är nog lätt att glömma bort sånt när man helt inne i sina egna tankar hela tiden.
    Senast jag firade ett riktigt trevligt nyår var då det skulle bli 2014 tror jag. Resten av gångerna har jag knappt gjort något särskilt egentligen. I år ska jag ju ut på grejer, men det är mest för att försöka ta vara på dom få (vettiga) vänner jag har kvar. Träffar dom inte så ofta numera.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?

Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Det var väl själva fan att man glömde att köpa en brödkavel när man var och handlade förut...

Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Brukar ha svårt för den här låten när det är den riktiga versionen men den här är bra

Standard

Det var väl själva fan att man glömde att köpa en brödkavel när man var och handlade förut...

Prova det beprövade studenttricket - diska en tom vinflaska på utsidan, lägg den på sidan och vips! En kavel!
    De viskar du är tidlös
    men de menar omodern

Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av K@ttis Visa inlägg
    Prova det beprövade studenttricket - diska en tom vinflaska på utsidan, lägg den på sidan och vips! En kavel!
    Har använt olika cylinderformade föremål som substitut tidigare. Visst fungerar det, men det blir mycket jobbigare och kladdigare. Gick iallafall och köpte en brödkavel förut och det får man väl se som en investering, gick ju mycket fortare med en sån.

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Har använt olika cylinderformade föremål som substitut tidigare. Visst fungerar det, men det blir mycket jobbigare och kladdigare. Gick iallafall och köpte en brödkavel förut och det får man väl se som en investering, gick ju mycket fortare med en sån.
    Jag brukade använda en rulle plastfolie förut! Då var det bara att dra bort det yttersta lagret folie efteråt. Ett lifehack jag är riktigt stolt över.

Vad ska du baka?
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av förgätmigej Visa inlägg
    Jag brukade använda en rulle plastfolie förut! Då var det bara att dra bort det yttersta lagret folie efteråt. Ett lifehack jag är riktigt stolt över.

Vad ska du baka?
    Det var ju ett bra knep ändå. Har gjort pizzabullar till imorgon eftersom det var någon form av knytis till festen som jag ska till imorgon.

Hur ska du fira?

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

image-3283396472.jpg

Det känns som att mina mest likeade bilder på IG 2017 följer ett visst tema
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    image-3283396472.jpg

Det känns som att mina mest likeade bilder på IG 2017 följer ett visst tema
    Själv har jag laddat upp så mycket i år att det nästan är omöjligt att föra någon vettig statistik på det där med likes.

Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Undra hur många gånger Rick har fått sjunga denna på scenen. Denna version var dock ball.

Erfaren medlem Trivselgrodans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av wollywella Visa inlägg
    Høres perfekt ut! Vi fikk spørsmål om vi skulle feire nyttår med mamma, mormor og morfar, men vi hadde EGENTLIG ikke lyst, og et håp om å bli invitert til de vi var hos i fjor. Og mamma hadde absolutt ikke lyst da hun skal jobbe sent idag (søndag er jo butikker stengt i Norge uansett ). Så vi og mamma ble enig om å si til mormor og morfar at vi ble invitert bort. Jeg er ikke noe glad i raketter, og kunne fint klart meg uten hele dagen, så ser liksom ikke på det som noe problem - da er det mye bedre å slappe av hjemme med god mat og film eller noe
    Ja bara va hemma å ta de lugnt kan vara riktigt skönt ibland
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Själv har jag laddat upp så mycket i år att det nästan är omöjligt att föra någon vettig statistik på det där med likes.
    Räknas ut automatisk via best nine på nätet, du skriver in din IG i en ruta och får en färdig bild
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Sidan 21 av 22 FörstaFörsta ... 111213141516171819202122 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •