Jag tänker också på den där filmen ibland.. så sorglig. Tänker på den ibland när jag reser iväg själv.
"Happiness is only real when sheared" ? Vilken annan innebörd än folk tror tänker du?
Det sorgligaste i filmen tycker jag nog just e att han väljer bort allt annat för han är så säker på att vara själv klara sig helt själv å vara totalt oberoende av andra är den enda sanna å rätta vägen. Sårar andra och sen dör helt ensam å kommer på att livet är faktiskt bättre om man delar det med andra.
Senast redigerat av Trivselgrodan den 2018-01-02 klockan 11:29.
"Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"
Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda
Jag kollar på Rasmus på Luffen. Det är en bra feel good-film det![]()
"Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"
Jag kan tänka mig att folk kan uppfatta det som att Christopher McCandless menade att det inte finns någon sann lycka om man inte delar sitt liv och upplevelser med någon.
Under filmens gång så ser man ju ändå att han njuter av att göra sin resa, vara ute i naturen och stöta på folk på vägen. Vad som gör någon lycklig är ju väldigt personligt och det är väl något som vi alla eftersträvar att känna. En upplevelse blir ju inte mer "verklig" bara för att man delar det med någon, men på ett sätt kanske det blir lättare att definiera och blir mer realistiskt på det sättet.
Han verkade ju trivas rätt bra ända tills det började gå dåligt med hans planering om att ta sig tillbaka hem. Jag tror nog mer att han saknade sin familj det sista och han borde ha löst sina familjeproblem innan han bestämde för att fly från allting.
Människor är ju ändå flockdjur och jag tror inte att någon riktigt kan vänja sig vid att leva ensam under en längre period. Eller ja.. Det går väl, men man blir väl helt jävla galen till slut.
Där finns det ju andra bra filmer som speglar det där om vara ensam på det sättet. Typ: I am legend och Cast away, det är ju också såna filmer man lägger på minnet.
Senast redigerat av Astronaut: den 2018-01-02 klockan 13:18.
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
Railroad Alaska på Discovery är ganska intressant att kolla på
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Redan 95 inlägg i tråden och det är bara 2/1. Inte på långa vägar lika mycket som för ett år sen dock![]()
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
På tal om Discovery så går det ett avsnitt av Mighty Planes just nu som handlar om lufttankning av amerikanska F18 plan från en ombyggd Boeing 707
Sååå trött på å va sjuk..
Hade förhoppningar om att jag skulle hinna klättra och springa mycket under min ledighet att jag skulle hinna bli så bra att jag kom igång ordentligt med träningen. Men jag har mest varit förkyld och sjuk. Har haft feber sen nästan en vecka innan jul. Vid jul hade jag hög feber men nu har jag bara halvfjös-feber som inte läkare kallar feber men som ändå är kännbart precis under 38,,
Jag vill klättra.. jag vill inte va en hängig säck potatis.
Lite orolig för alpernaresan faktiskt
Om du visste vad du ville.
Jag vet att jag vill ha tillbaka Jocke som låtskrivande artist av lika jävla bra låtar som Om du visste vad du ville.
÷ Den kränkta lilla grisen ÷
Redan tredje dagen in på 2018. Det känns skitlångt till nästa årsskifte men med tanke på hur fort 2017 passerade så ett tu tre är det 2019...
image-1230777975.jpg
Nu vet jag inte om hon läser här längre men jag tyckte det här var lite roligt![]()