Sidan 12 av 21 FörstaFörsta ... 23456789101112131415161718192021 SistaSista
Resultat 166 till 180 av 315

Ämne: Månadens skräptråd - i januri stod allt still

Erfaren medlem Trivselgrodans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av J. Bergtagen Visa inlägg
    Fan vad surt. Hoppas det blir kortvarigt.

Jag har åkt ett maratonlopp på is idag.
    Oj 4,2 mil? Bra jobbat
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda

Reg.datum
    May 2007

Standard

Första dagen på nya jobbet idag. Men jag ligger hemma i feber. Men det är som det e.
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Usch, måndag igen och jag är så sjukt trött
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Citat Ursprungligen postat av Trivselgrodan Visa inlägg
    Oj 4,2 mil? Bra jobbat
    Japp, uppskattade det något så när utifrån isplanketsiffror.

Första dagen på nya jobbet idag. Men jag ligger hemma i feber. Men det är som det e.
    Ja, inte mycket att göra.

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Usch, måndag igen och jag är så sjukt trött

Då är vi två. Sällan jag är så här trööööööt.
    ÷ Den kränkta lilla grisen ÷

Reg.datum
    May 2007

Standard

Japp, uppskattade det något så när utifrån isplanketsiffror.

Ja, inte mycket att göra.

Då är vi två. Sällan jag är så här trööööööt.
    Hur var isen? Var det tunga mil eller gled du fram som en dans på rosor?

Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag streamar Mandelmans och får vårkänslor

Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Hur var isen? Var det tunga mil eller gled du fram som en dans på rosor?
    Det var riktigt fin blankis utan snö på det stora hela så jag skulle verkligen rekommendera Orlången innan snön kommer om ett par dagar. Skön känsla att glida fram på blankis i medvind framförallt.

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Bara fyra dagar kvar nu iaf. Alltid något
    robert smith

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2011

Standard

Reaktionerna på Jerringpriset skrämmer mig varje år. Hur kan vuxna människor vara så vidriga och missunnsamma?

Anyway. Hoppas ni har det bra här. Jag läser ofta men tycker sällan att jag har något att tillföra.
    so please, please, please won't you join me until the very end?
    it's adventure time again

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Tisdag igen. Hemska tisdag, känns som att man bara står och stampar och inte kommer nånstans överhuvudtaget på arbetsveckan. Nästan en värre dag än måndag faktiskt...
    robert smith

Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Citat Ursprungligen postat av kitteh Visa inlägg
    Reaktionerna på Jerringpriset skrämmer mig varje år. Hur kan vuxna människor vara så vidriga och missunnsamma?

Anyway. Hoppas ni har det bra här. Jag läser ofta men tycker sällan att jag har något att tillföra.
    Vissa verkar tycka att Sarah Sjöström har gjort något oslagbart och då kanske de tycker det är lite typiskt att hästkrafterna vinner oavsett, men det hindrar inte att de kan se att hästen och dennes man har gjort en stor prestation.

Välkommen tillbaka nu när du äntligen hade något att tillföra.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2011

Standard

Vissa verkar tycka att Sarah Sjöström har gjort något oslagbart och då kanske de tycker det är lite typiskt att hästkrafterna vinner oavsett, men det hindrar inte att de kan se att hästen och dennes man har gjort en stor prestation.

Välkommen tillbaka nu när du äntligen hade något att tillföra.
    Jag kan ju ändå se att Sarah är fantastisk, även om jag självklart hejade lite mer på min egen sport. Särskilt efter att ha sett hela Peders EM på plats, det var något av det häftigaste jag sett. Men inte skulle jag grina om att alla kan simma om Sarah hade vunnit? Fattar verkligen inte vad det är som provocerar så extremt med ridsport att man måste sitta och spy galla över ett pris.

Idrottsmännen verkar ha en mycket trevligare inställning till varandras prestation än fansen.

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Nu har ju ridsport äntligen blivit klassat som friskvård (fast moderatbandy kunde de behållit utanför systemet). Nu rider jag inte själv men från källor nära mig har jag fått höra att det inte bara är att sitta på hästen och slappna av, det är fysiskt krävande att rida.

Och btw blev det väl lika mycket gnällande när Peder eller RGB fick bragdguldet
    robert smith

Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Citat Ursprungligen postat av kitteh Visa inlägg
    Jag kan ju ändå se att Sarah är fantastisk, även om jag självklart hejade lite mer på min egen sport. Särskilt efter att ha sett hela Peders EM på plats, det var något av det häftigaste jag sett. Men inte skulle jag grina om att alla kan simma om Sarah hade vunnit? Fattar verkligen inte vad det är som provocerar så extremt med ridsport att man måste sitta och spy galla över ett pris.

Idrottsmännen verkar ha en mycket trevligare inställning till varandras prestation än fansen.
    Nej, jag kan tycka att folk tar det där priset och galan på för stort allvar. Man får väl ta priset för vad det är. En sorts populäritetspris. Om jag minns rätt fick Magdalena Forsberg detta pris 4 gånger medan Anja Pärson fick det noll gånger. Där kan man prata om att det var populäritet snarare än prestation som avgjorde. Löjligt, eftersom en persons trevlighet inte borde avgöra dessa pris. Dessutom var Anja sympatisk på sitt sätt.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Nu har ju ridsport äntligen blivit klassat som friskvård (fast moderatbandy kunde de behållit utanför systemet). Nu rider jag inte själv men från källor nära mig har jag fått höra att det inte bara är att sitta på hästen och slappna av, det är fysiskt krävande att rida.

Och btw blev det väl lika mycket gnällande när Peder eller RGB fick bragdguldet
    Gårdagen var en stor dag för ridsporten. Såg just att det även gäller privata träningar. COOLT.

Jerringpriset har ju gått till ryttare 3 gånger på typ 10 år eller något, känns som folk kan lägga ner attityden nu.

Nej, jag kan tycka att folk tar det där priset och galan på för stort allvar. Man får väl ta priset för vad det är. En sorts populäritetspris. Om jag minns rätt fick Magdalena Forsberg detta pris 4 gånger medan Anja Pärson fick det noll gånger. Där kan man prata om att det var populäritet snarare än prestation som avgjorde. Löjligt, eftersom en persons trevlighet inte borde avgöra dessa pris. Dessutom var Anja sympatisk på sitt sätt.
    Ja det verkar så. Priset går ju till den som fått flest röster och så är det med det. Hade ju inte blivit något snack om mobilisering och kupper om det var någon annan som vann.
    Gnället om antal medaljer är ju inte heller helt rättvist iom att Peder bara kan ta en individuell (och en lag) medalj per mästerskap. Inte för att Sarah inte var värd priset, men går inte att jämföra på det sättet.

Men tycker ändå att det är något mer nedtonat i år än tidigare. Säkert delvis tack vare att ridsporten nu fått mer utrymme i media, särskilt under 2017!

Sidan 12 av 21 FörstaFörsta ... 23456789101112131415161718192021 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •