"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Hehe, nä.
Jag hann att ändra inlägget lite innan du svarade.
Jag tycker också att man jobbar för mycket. På mitt ställe hade man tydligen gått en hel del plus i år och det var knappt att vi fick en ynka jultallrik. Vad fan ska man jobba för ett företag som inte bryr sig om sina anställa, tänker jag. Senaste året har dom dessutom satsat på att anställa arbetskraft från utlandet.
Snåla skitföretag som inte vill satsa på att anställa svenskar som dessutom betalar mer i skatt här i sverige. Sedan vill dom att kvaliteten ska bli bättre, men det är ju lite svårt när man hela tiden ska försöka kommunicera med folk som inte ens kan engelska..
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
Klarade Daily Event i Jewel Academy nu fast bara med två stjärnor. Får göra ett försök till så jag kan få tre stjärnor istället
Spotify är så bra egentligen. Har haft det i 10 eller 11 år nu och man hittar ny musik hela tiden.
Har börjat med Netflix och HBO nu det senaste men jag är rätt besviken på utbudet och hur dom hur allt är uppbyggt. På HBO finns det inte ens välja om man bara vill få upp filmer som resultat, det är skitstörande.
Just nu ser jag på The Office och den serien finns på HBO. Efter att jag sett klart den serien så vet jag inte om jag vill fortsätta att vara kund där. Finns ingen logik när man ska försöka leta i deras arkiv.
Det är fel på hela det ekonomiska systemet i västvärlden. Allt fokus är på tillväxt och att investerare ska få avkastning och då snackar vi inte småsparare utan storkapitalet som redan har extremt mycket. Klyftorna blir större och större och de som äger mest äger bara mer och mer
Det är ett stort problem med olika tjänster, det finns ingen som har allt utan man måste ha flera olika och det är nästan som att de dealat och kartellat om det där för att maximera vinsten, samma sak med TV-paket, man får skitkanaler man inte vill ha och måste ta det största dyraste paketet för att få vad man vill ha istället för att man får köpa kanaler styckvis
Har sportintresserade kollegor på jobbet som irriterar sig på att PL, La Liga, Bundesliga etc inte sänds av samma bolag som har CL-rättigheterna eller hockey eller annan sport man vill ha. Lösningen då blir ju att folk fulstreamar eller delar på abonnemang
Det har ju blivit mer uppmärksammat i TV om hur stora företag kommer undan med att betala skatt. Det är sorgligt när det finns företag som väl bestämt sig för att ha sitt företag i Sverige att dom smiter undan med det.
Dom skattepengarna hade kommit till väl användning iaf.
Det känns som att skattemoralen sjunker mer och mer och fler människor röstar höger och ser bidragstagare som parasiter och min teori är att folk får det bättre ställt pga de ökade klyftorna och folk som har det bra ekonomiskt ställt nu vet helt enkelt inte hur det är att ha det ekonomiskt kämpigt. De har inte upplevt hur det är på botten, hur svårt det är.
Att jag är så pass vänster som jag är och brinner så mycket för de svaga i samhället tror jag beror på att jag själv haft det svårt och upplevt hur det är. Mina föräldrar tjänade inte bra när jag var liten, vi bodde i hyresrätt och åkte aldrig på utlandssemestrar, vi kanske hyrde en stuga på Öland, hyrde husvagn, åkte på en tredagars tur till Stockholm, åkte upp till Liseberg över dagen eller en tredagars Oslokryssning. Än värre blev det i mitten på 90-talet när jag var 12-13 och min mamma blev sjukskriven pga sin fibromyalgi och min pappa arbetslös, då hade vi det kämpigt. Och jag har själv haft ekonomiska bekymmer när jag blev av med studiemedlet när min depression bröt ut och jag inte presterade CSNs jävla poängkrav och gick på soc under typ ett år, en period fick jag och mitt ex klara oss på ett halvt socialbidrag för att hon pluggade på komvux och fick 1000:- i månaden i studiebidrag. Tror det är därför jag brinner så mycket för BI också för att slippa allt tjafs med myndigheter och krav för att få pengar. Nu klarar jag mig och har det bättre ekonomiskt ställt (även om jag inte tjänar jättebra) men jag minns fortfarande hur jävligt jag haft det och VET hur det är, därför brinner jag för minskade klyftor och ökade solidaritet och ett bättre socialt skyddsnät, har man inte upplevt hur det är på botten förstår man inte hur jävligt det är
Själv har båda mina av mina föräldrar blivit sjuka det sista och haft det lite tufft. Att få pengar från försäkringskassan har ju inte varit det enklaste, har jag förstått. Det som är mest ironiskt är att en av mina föräldrar jobbar på försäkringskassan. Försäkringskassan är ganska underbemannat så som det är idag och en del som jobbar där blir även utbrända.
Allt känns bara dumt... Dom sjuka ska inte behöva bli tvingade till att jobba mera än vad dom kan och dom som har svårt med att få lönen att räcka till ska inte heller bli tvingade till att ha flera jobb. Det är så jävla dåligt med det där.
Längesen jag såg den här. Tänker rätt ofta på hur allt slutade för honom. Jag minns att min polare tyckte att han mest var puckad och självisk som bara gav sig av.
Om han skrev det där i boken vet jag inte. Men det finns nog en helt annan innebörd av det än vad folk tror.
Usch.. Hörde när han sa det sista och drog det sista andetaget. Blir ledsen av sånt.
Senast redigerat av Astronaut: den 2018-01-02 klockan 00:49.
Fint i slutet
Btw, så är väl ändå Eddie Vedder en av dom sista grunge-gudarna. Hoppas att han har många år kvar att leva och inte slutar som Layne Staley, Curt Cobain, Chris Cornelll och Scott Weiland. Ingen av dessa dog av ålder, om man säger så.
Senast redigerat av Astronaut: den 2018-01-02 klockan 01:52.