Sidan 1 av 14 1234567891011 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 205

Ämne: Månadens skräptråd - det är Mars jag fyller år (3 × 16 = 48)

Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016

Standard Månadens skräptråd - det är Mars jag fyller år (3 × 16 = 48)

Spam, OT och chattande är tillåtet i skräptråden. Däremot gäller alla andra regler precis som vanligt. Det är helt upp till er användare att hålla en nivå som ni tycker är acceptabel här. När månaden är över stängs tråden och en ny öppnas

1971: Begreppet stad ersätts i Sverige av kommun i formell mening. Almstriden i Kungsträdgården, som numera är historisk ur ett trädkramarperspektiv. Intel 4004, den första mikroprocessorn tillverkas. Få Kentkopplingar detta år, förutom födseln av Laila Mari Gigi Andersen, Ett öde värre än döden och undertecknad.
    ÷ Den kränkta lilla grisen ÷

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Hei i natten, forum! Et innlegg for interessklubben, for jeg trenger å skrive noe, ett eller annet sted, før jeg blir koko.

Selv om Peter Stormare sa i et intervju på norsk tv for en liten tid tilbake at
    «Man måste va lite koko för at klara sig bra i den här världen».

_

Allerede har 2 måneder gått i året som jeg håpet ville fortsette som i fjor - det startet bra, og avsluttet ok - jeg begynte å få litt orden på livet, og klarte blant annet å gå ned 13 kg fra januar til november ) Men på slutten av året begynte ryggen å bli vond igjen, og gallesteiner skapte en del problemer.

I januar ble ryggen verre, og galleproblemene fortsatte - samt at nå er NAV (de som betaler ut penger når man ikke har jobb - vet ikke hva det heter i Sverige ) dumme i tillegg. De er sure fordi jeg ikke klarer å trene når ryggen er så vond at jeg nesten ikke klarer å gå, for å nevne et av problemene jeg har med dem.
    I tillegg hater jeg vinter, og har nå vært kald siden slutten av november - så derfor kommer det enda mer snø og det blir enda kaldere både ute og inne. Jeg vet det er en konsekvens av å bo i Norge, men allikevel Så var det en uke der alle var glade, fordi mamma skulle endelig få reise på semester - hun har ikke vært på en siden 2011, og nå tok hun seg råd til en 2-ukers tur til den dominikanske republikk. Hun reise 12 februar. Natt til 16 februar våknet jeg av at hun ringte. Min mormor var innlagt på sykehus med kraftig hjerneslag (google sier stroke/slaganfall), og mamma visste ikke om hun skulle reise hjem eller fortsette semestern. Dagene gikk og selv om jeg ikke besøkte mormor, fikk jeg oppdateringer fra familien. Hun bare lå der, og var umulig å få kontakt med. Lørdag skrudde de av respiratoren, det var ikke mer å gjøre, og mandagen etter døde hun. Mamma fant ut at hun skulle gjøre det beste ut av semestern - hun fikk uansett ikke gjort noe her.
    Så neste torsdag er det begravelse…

Det var liksom ikke nok med at oldemor (farmors mor) døde for 3,5 år siden, farfar for 2,5 år siden, min kusines katt for 2 år siden, sambos moster for litt over 1 år siden og pappas hund i oktober.

Og jeg hverken orker noe, eller klarer å se lyst på noe, egentlig. Dagene går med til sofaen og playstation, både fordi ryggen er vond, jeg blir stresset av NAV og alt annet går jo bare dritt. Og jeg savner å være så positiv jeg vanligvis er…

Enn så lenge, får dette være mottoet mitt - det kan jo være det blir bedre...

Andas in och andas ut
    Orkar jag så orkar du

Och jag den svage, jag står ensam kvar
    En sista rest av en utdöd art

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Mars mitt i natten!

Roligt med årsinläggen, J.Bergtagen! 1971, känns som 30 år sen men det är ju närmare 50. Tick, tack!
    When you can live forever, what do you live for?

Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Jobbigt med gallsten, wollywella.

Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Mars mitt i natten!

Roligt med årsinläggen, J.Bergtagen! 1971, känns som 30 år sen men det är ju närmare 50. Tick, tack!
    Tiden går även i Helsingfors!
    Tack, kul att skriva årslägg, kul att det uppskattas.

1972: Borrning efter Petroleum, en Kentlåt, inleds på Gotland men det enda man hittar är döda koraller. Filmen Gudfadern har premiär. Björn Borg blir den yngste någonsin att spela Davis cup (en tävling som kommer att läggas ned knappt 50 år senare). Ceylon får namnet Sri Lanka. Richard Nixon tar ett första steg mot avspänning från det kalla kriget (nedrustningsavtal mot Sovjet). Abba släpper sin debutsingel People need love. FN:s första miljökonferens, som historiskt ses som starten för världens miljötänkande. Motsättningarna i Nordirland accentueras med olika attentat på de brittiska öarna. Terroristattentat under OS i München. Ölandsbron invigs. Sverige avskaffar dödsstraff även i krigstid. För sjuttioelfte året i rad fördömer Olof Palme USAs agerande i Vietnam, men samtliga fem riksdagspartier enas även om ett gemensamt fördömande. GB Sandwich lanseras.

Kentkopplingen: Sofia Helin föds, mest känd som Saga i TV-serien som forumkungen Tobias bor bredvid. Likaså Martin Stenmarck, som J. Berg senare ska håna på en konsert för att hans skitlåt Las Vegas så väntat gick dåligt i ESC (ett tungt hån för Stenmarck månne med tanke på att Kent verkar vara hans musikgudar). Man skulle kunna tro att Per Sinding Larsen, känd på Kentforumet för sina dokumentärer och sitt babyface, vore född detta år men han föddes redan 1965.
    ÷ Den kränkta lilla grisen ÷

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Vaknade till 00.39 och tänkte starta skräpen så var den redan startad.
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Nu börjar kampen på nytt för att vinna skräpen även denna månaden
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Hoppsan, nu blev det visst fel här
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Nu börjar kampen på nytt för att vinna skräpen även denna månaden
    Den här månaden ska det ju så klart vara
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Den här månaden ska det ju så klart vara
    Alternativt denna månad
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Det är svårt det där med grammatiken ibland alltså
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Tur att jag rättar mig själv iaf...
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

För övrigt en jävla skitdag idag, hatar att det kommit en massa jävla lappmögel som ställer till det i trafiken så jag får ta bussen för säkerhets skull. Hela veckan går jag och längtar efter torsdag och fredag när jag slipper bussen, gå upp tidigt och ställa sig och frysa i väntan på att stadsbussen ska dyka upp och sen frysa ännu mer på Södervärn innan bussen till Lund behagar dyka upp och sen ska man behöva vara bland en massa andra människor på vägen till Malmö på eftermiddagen och förmodligen behöva stå upp för att det inte finns några lediga dubbelsäten och svära över hur oändligt lång tid det tar med stadsbussen (10 minuter från Lund till Malmö och sen uppåt en halvtimme från Värnhem hem till mig). Så mycket skönare att bara gå ner och sätta sig i bilen och vara framme på 25 minuter-ish på morgonen och sen lite längre på eftermiddagen för då är det mycket trafik, särskilt på Inre ringvägen
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Och sen inte behöva gå så långt från bussen när man kommit fram, brukar alltid köra tidigare och sitta och vänta en stund i bilen för att mitt kort inte börjar gälla förrän 06.30 men man behöver vara tidig för att få bra P-plats (dvs så nära grinden som möjligt)
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Och nu imorse höll jag på att få ett nervsammanbrott och raserianfall när bussen som ska gå 05.48 inte dök upp (den turen kommer direkt från bussdepån), även om det inte blåste lika jävligt som igår så bet kylan nåt så överjävligt och jag svor inombords över att bussjäveln inte kom, satans väder alltså...
    robert smith

Sidan 1 av 14 1234567891011 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •