Sidan 4 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 107

Ämne: Månadens skräptråd - april kom till stan, läget var desperat

Erfaren medlem Trivselgrodans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Astronaut: Visa inlägg
    Vill inte gå in för djupt på vad det handlar om, men det är inom spannmålsindustrin och är ett väldigt seriöst företag. Har bara visstidsanställning i ett halvår, men vafan, jag behövde lite miljöbyte och allt det där.

Har det blivit något mer av The last day of June då?
    Igår åt jag en trevlig middag med en person och jag kom hem för en timma sedan. Känner mig helt slut nu och tänkte lägga mig lite tidigare i kväll.

Varför dröjde det så länge innan du blev aktiv?

Word.

Den här känslan jag har är inte min
    Den blev kvar, är den din
    Kul. Härligt att du fick tummen ur å tog tag i det å fick miljöombyte roliga arbetskamrater?

Nä.. jag fastnade där han åker ut i trädgård med sin rullstol å ser minnen överallt.. visste inte riktigt vad han ska gör när han inte kommer runt överallt.. å så e det lite för sorgligt för mig.. å den "scenen" känns lite skräckfilm över den Spelar spel jag blir glad av ist Just dance!
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

JAG HATAR POGBA!!!
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Astronaut: Visa inlägg
    Varför dröjde det så länge innan du blev aktiv?
    Ingen aning Og syns det er skikkelig dumt, nå som forumet ikke akkurat er så veldig aktivt, mens jeg er blitt større kent-fan enn hva jeg var da.
    Och jag den svage, jag står ensam kvar
    En sista rest av en utdöd art

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Om du visste vad du ville skulle du få det du vile ha, om du visste var du skulle skulle du komma dit en dag *nananananananaanaaanaaa*
    Allt jag vill göra är att låsa upp din dörr, söka skydd i ditt mörker och spela dig som en sång på repeat, det vi har är oändligt mycket större än vanlig jävla kärlek åh spela mig som en sång på repeat...

Alltså. Den är för ögonblicket så jäääääääääävla mycket bättre än allting annat.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Jeg trenger en kent-låt som kan hjelpe meg gjennom hverdagen og mine egne tanker...

Vi må flytte fra leiligheten vi bor i, innen 2. juni.
    Her vi bor, kan en leilighet på 39 kvadratmeter koste 6500, og da må man også betale tv, internett og strøm i tillegg. Og vi trenger større leilighet enn det, og har ikke så mye penger å bruke. Jeg er feg, og tør ikke flytte langt. Men samtidig har jeg lyst til å bo i byen sambo er fra, som ligger +/- 50 mil øst for her vi bor idag. Og sambo har sett en leilighet vi kan ha råd til, han har kontaktet den som hyr den ut, og de virker veldig klar for at vi skal hyra, selv om ingen har sett annet enn bilder fra leiligheten enda (sambos foreldre skal titte på leiligheten om jeg klarer å bestemme meg).

Men flytter vi dit, flytter jeg fra mamma, morfar som nettopp har mistet sin fru, farmor som egentlig er helt frisk, men samtidig ikke klarer å ta hand om seg selv, og jeg flytter enda lenger vekk fra pappa, som allerede bor 43 mil bort fra her vi bor.

Og jeg vil ikke fly, men jeg vet ikke hvorfor. Men her får vi bare negativ respons på alt vi tar kontakt på, så på en måte er det jo den eneste sjansen nå, selv om vi har 1,5 måned til på oss. Og jeg vil jo egentlig flytte dit. Det tar bare 1,5 time fra Bergen til København, og 1-2 timer fra København til pappa. Men så kommer alt det andre - jeg tør ikke fordi jeg er feg, og det er så mye praktiske ting som må ordnes, også er det igjen det å flytte i fra familien, selv om vi ikke har så godt kontakt, og jeg trivs ikke så bra i byen her vi bor...

Oktober, och jag håller din hand för hårt
    har du nåra goda råd
    innan klockan byter år

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Så var det Hump Day igen. 2.5 arbetsveckor kvar nu innan nästa långhelg och två på varandra följande korta veckor...
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Äntligen fredag. Första "vanliga" veckan efter två korta avklarad. Och två vanliga veckor kvar nu tills det blir två tredagarsveckor på varandra. Ska bli riktigt skönt
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Deppigt nu för min flickvän åker hem på söndag, hon skulle åkt förra söndagen men det blev uppskjutet men nu är det dags. Kommer bli sån konstigt omställning efter så här lång tid tillsammans. Å andra sidan är det inte så långt till sommaren nu typ...
    robert smith

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av wollywella Visa inlägg
    Jeg trenger en kent-låt som kan hjelpe meg gjennom hverdagen og mine egne tanker...

Vi må flytte fra leiligheten vi bor i, innen 2. juni.
    Her vi bor, kan en leilighet på 39 kvadratmeter koste 6500, og da må man også betale tv, internett og strøm i tillegg. Og vi trenger større leilighet enn det, og har ikke så mye penger å bruke. Jeg er feg, og tør ikke flytte langt. Men samtidig har jeg lyst til å bo i byen sambo er fra, som ligger +/- 50 mil øst for her vi bor idag. Og sambo har sett en leilighet vi kan ha råd til, han har kontaktet den som hyr den ut, og de virker veldig klar for at vi skal hyra, selv om ingen har sett annet enn bilder fra leiligheten enda (sambos foreldre skal titte på leiligheten om jeg klarer å bestemme meg).

Men flytter vi dit, flytter jeg fra mamma, morfar som nettopp har mistet sin fru, farmor som egentlig er helt frisk, men samtidig ikke klarer å ta hand om seg selv, og jeg flytter enda lenger vekk fra pappa, som allerede bor 43 mil bort fra her vi bor.

Og jeg vil ikke fly, men jeg vet ikke hvorfor. Men her får vi bare negativ respons på alt vi tar kontakt på, så på en måte er det jo den eneste sjansen nå, selv om vi har 1,5 måned til på oss. Og jeg vil jo egentlig flytte dit. Det tar bare 1,5 time fra Bergen til København, og 1-2 timer fra København til pappa. Men så kommer alt det andre - jeg tør ikke fordi jeg er feg, og det er så mye praktiske ting som må ordnes, også er det igjen det å flytte i fra familien, selv om vi ikke har så godt kontakt, og jeg trivs ikke så bra i byen her vi bor...

Oktober, och jag håller din hand för hårt
    har du nåra goda råd
    innan klockan byter år
    Åh så svårt. Kan du få nåt jobb om ni flyttar? I så fall tycker jag att ni skall flytta... Det kan bli en bra vändning. Och så resa hem och hälsa på med jämna mellanrum.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem Trivselgrodans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Oscar Zias nya låt kyss mig i slomo är jätteskön
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Så var det måndag igen. Två veckor (tio arbetsdagar) kvar till nästa långhelg med två tillhörande korta veckor...
    robert smith

Standard

Forumet laddade riktigt segt idag! Nästan inte alls!

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Hej forum!

tiotecken
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Åh så svårt. Kan du få nåt jobb om ni flyttar? I så fall tycker jag att ni skall flytta... Det kan bli en bra vändning. Och så resa hem och hälsa på med jämna mellanrum.
    Det er det som er problemet Min kropp fungerer ikke så godt til å jobbe om dagen, så jeg får penger for å gå i behandling for at jeg skal klare og jobbe igjen.

Vet ikke hva systemet heter i Sverige, men i Norge er det "NAV" som betaler penger til de som søker jobb, de som trenger hjelp til å få jobb, de som ikke kan jobbe pga sykdom og sånne ting. Og da betaler de jo ut akkurat nok penger til at man overlever, så det gjør det ca umulig å reise noe sted - fordelen ved å fortsatt bo her vi bor er at pappa betaler for turene vi har til han, og sambos foreldre hjelper oss med penger når vi skal dit

Men nå kan det se ut til at vi kanskje kan flytte inn i huset der farmor bor, og da kan vi både spare penger og hjelpe henne litt, så håper at det løser seg snart

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Hump Day idag. Näst sista i april och nästa sista innan de två kommande långhelgerna med tillhörande kortveckor...
    robert smith

Sidan 4 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •