Ursprungligen postat av
wollywella
Jeg trenger en kent-låt som kan hjelpe meg gjennom hverdagen og mine egne tanker...
Vi må flytte fra leiligheten vi bor i, innen 2. juni.
Her vi bor, kan en leilighet på 39 kvadratmeter koste 6500, og da må man også betale tv, internett og strøm i tillegg. Og vi trenger større leilighet enn det, og har ikke så mye penger å bruke. Jeg er feg, og tør ikke flytte langt. Men samtidig har jeg lyst til å bo i byen sambo er fra, som ligger +/- 50 mil øst for her vi bor idag. Og sambo har sett en leilighet vi kan ha råd til, han har kontaktet den som hyr den ut, og de virker veldig klar for at vi skal hyra, selv om ingen har sett annet enn bilder fra leiligheten enda (sambos foreldre skal titte på leiligheten om jeg klarer å bestemme meg).
Men flytter vi dit, flytter jeg fra mamma, morfar som nettopp har mistet sin fru, farmor som egentlig er helt frisk, men samtidig ikke klarer å ta hand om seg selv, og jeg flytter enda lenger vekk fra pappa, som allerede bor 43 mil bort fra her vi bor.
Og jeg vil ikke fly, men jeg vet ikke hvorfor. Men her får vi bare negativ respons på alt vi tar kontakt på, så på en måte er det jo den eneste sjansen nå, selv om vi har 1,5 måned til på oss. Og jeg vil jo egentlig flytte dit. Det tar bare 1,5 time fra Bergen til København, og 1-2 timer fra København til pappa. Men så kommer alt det andre - jeg tør ikke fordi jeg er feg, og det er så mye praktiske ting som må ordnes, også er det igjen det å flytte i fra familien, selv om vi ikke har så godt kontakt, og jeg trivs ikke så bra i byen her vi bor...
Oktober, och jag håller din hand för hårt
har du nåra goda råd
innan klockan byter år