Ah, trist att forumet stänger. Hoppas själva databasen sparas på något sätt och inte raderas, alla inlägg och innehåll genom åren som ligger här är ju som ett monument över bandet.
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Sista fredagen i april är kommen. Det här året har gått så sjukt fort, nu är det ju inte mer än två månader till semestern ungefär
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Igår var ingen bra dag... min provanställning avslutades (hade en chef som körde fult spel och som det inte alls funkade mellan oss, och jag har försökt hitta alternativa lösningar på företaget och trodde faktiskt att det skulle lösas på något sätt. Men nu blev det så här. Dock har jag en hel drös fina kollegor som e på min sida å blev helt schockade igår. Den ena ville tom arbetsatrejka) och på det stängs forumet också. Nu är jag arbetsbefriad en månad. Tänkte försöka se det som semester
![]()
"Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"
Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda
Forumets sista skälvande dagar alltså...
Ja, allt har väl sin tid, men jag tycker att det känns ganska vemodigt.
Vad gör ni ikväll?
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
Skönt att slippa söndagsångest idag. Sen är det två korta arbetsveckor som kommer. Ska bli med lite ledigt. Enda smolket i glädjebägaren är att det blir mindre i lön för oss som inte har månadslöns
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Som många andra trodde jag att detta forum skulle varit nedlagt redan.
Någon skrev att det här året har gått fort och då tänker jag när går fyra månader långsamt?
Jo jag har ibland tänkt på 'Maggie's farm' / Placebo, där beskriver de hur hemskt det är att ha ett normalt vanligt jobb.
Någon förklarade vad som menas med Maggie's farm (typ grottekvarn) och antar de underförstått beskrev det fantastiska i att få vara artist och turnera och vara 'fri' .
Men det är väl en grottekvarn om något, med turnéer där så mångas lön/vinst hänger på att du är på topp på scenen varje gång.
Ja det kan vara hemskt att ha ett normalt arbete så tycker jag också till och från.
Men när jag mådde uruselt för över fem år sen och blev sjukskriven så fick jag fantastiskt stöd från min arbetsplats försäkringskassa läkare osv.
Det ironiska är att artister som jobbar med storslagna känslor idéer och drömmar som de flesta artister i någon form gör, de behandlas som produkter inte som människor
Senast redigerat av snö den 2018-04-29 klockan 20:57.
En annan sak som jag tänkt på är kritiker .
De måste alltid racka ner på något (förutom Springsteen kanske) annars är de inte seriösa kritiker.
Tex en kritiker på DN (minns inte namnet Crone ... ?) han skrev minst två gånger att kent är bra om de bara bytte ut sångaren som vad det nu var har en gnällig röst?.
Minns ens inte vad det handlade om mer än att jag i min tur började fundera vad det är med den här skribenten som jag tycker har bra åsikter om helt andra saker .
och så undrar jag vad är det med oss när det ska vara seriöst så måste man racka ner på något eller allt.
Varför skrev ens den här skribenten om sångaren om han verkligen tyckte att det lät så illa,
jag tror att han får cred för att han rackar ner på någon som ju onekligen är så otroligt populär som sångare .
Egentligen är det ju hel-fånigt . Lyssna på någon mansgrotteröst då typ Tom Waits istället .
Nu menar jag inte att man lamt ska hylla allt och alla.
Jo jag tror bergrösten berörde något i skribenten som han inte har kontakt med alls något skört
NU ska jag och alla mina funderingar börja planera för att sova så jag är någorlunda utvilad till några timmars grottekvarn / Maggie's farm imorgon.
(borde förstås ha googlat på maggies farm men det gjorde jag inte )
Är inte Maggies Farm en referens till Dylan också?
För övrigt tog jag mitt helgonnamn Wageslave från låten i fråga. Maggies farm alltså. Och Placebos låt, inte Dylan då
Nu är det liksom pest eller kolera, ligger och skriver på forumet i appen på min gamma 4s eftersom den inte går att uppdatera till senaste iOS men den känns pytteliten i jämförelse med min jobbmobil (8 Plus) och framför allt seg eftersom den är snart sju år gammal. Fast på min 8 Plus funkar inte ForumRunner (eftersom den har iOS 11) och det är jobbigt att skriva på forumet via Chrome i mobilen. Sicka lyxproblem man har typ
#dagensilandsproblem![]()
Känns som att jag försöker med livsuppehållande åtgärder ända in i slutet nu trots att det är kört, 13e maj är det dags att slå av respiratorn. Men nu får vi göra det bästa av de dagar vi har kvar på forumet tycker jag. Sen ska vi leva, leva livet...