Sidan 11 av 19 FörstaFörsta ... 2345678910111213141516171819 SistaSista
Resultat 151 till 165 av 273

Ämne: Den sista skräptråden

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Sorry, kunde inte låta bli. Det kanske är nån form av försvar mot det jobbiga nu, jag vet inte. Känns som att jag kanske är den som tar detta hårdast men sen har jag aldrig varit normal heller liksom, jag har mina problem och issues som jag kommer få leva med resten av livet...
    Vad som anses normalt är mest hur man anses att man ska vara just nu.
    Det var inte bara normalt att slå sina barn för inte så länge sen , det var fullständigt onormalt att inte slå sina barn, man var helt enkelt en dålig förälder om man inte slog dem.
    Finns många liknande exempel .

Tror vi ofta känner ett outtalat ' du ska inte vara som du är' men få säger något om hur man ska göra för att inte vara så.

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Kom på att jag har ju glömt dela med mig av det jag skrev i gruppen på FB så jag får väl passa på att göra det innan det är för sent

Vad har ni för roliga minnen av kent-forumet och vad har forumet betytt för er genom åren? Tänkte att vi kanske kunde ta en tur down the memory lane oavsett om man är en gammal räv som jag eller en nybörjare eller smygare som kanske inte varit aktiv utan bara läst på forumet.
    För mig började allting runt år 2000 nån gång tror jag, jag hade lyssnat på kent sen -96 men hade inte hittat ut på nätet ordentligt förrän jag började gymnasiet -98 och sen i slutet av 90-talet började jag hänga på olika communities som Lunar etc och sen då nånstans våren 2000, minns inte exakt så hittade jag in till kent.nu och började hänga där i Gästboken som fanns då (innan den åkte iväg på ”semester” som varar än idag och sen minns jag inte exakt när det var men det året tror jag det första Snitz-forumet (Snitz är kortfattat en forumplattform, den ser lite annorlunda ut än det som är nu) lanserades då nån gång och jag registrerade mig. Som Tobbe_i_Malmö men redan efter en kort period började jag känna att, njae, det namnet var ju inte riktigt coolt så jag startade en tråd och frågade om jag kunde få byta namn och direkt var det ju någon som högg och la kommentaren ”Du har flyttat?” .
    Men jag fick byta namn iaf och den tråkiga sanningen är att det finns ingen speciell anledning till att det blev tobbe non stop, jag har ingen speciell relation till låten eller så, det lät väl mest snyggt kan jag tänka mig.
    Sen fortsatte jag hänga där men var en riktig n00b (nybörjare för er som inte svänger er med internetslang ) bland alla ”rävar” som varit med i kentcommunityt länge då så som Velvet, Stenbrott, Beskyddaren, Beffe, Anno Superstar, Röd osv (sorry om jag glömt någon men det här är nästan 20 år sen ju) och tyckte att de var skithäftiga och jag minns hur coolt jag tyckte att det var när Velvet gick över 1000 inlägg, kändes skitmycket på den tiden.
    Sen minns jag inte riktigt när det var, 2001 nånstans kanske så kraschade dåvarande forumet, minns inte exakt vad som hände om det var nån servergrej eller om det blev tjall med hela hemsidan men under den perioden flyttade vissa av oss över till forumet på dåvarande Sammansvärjningen (som sedermera blev Timekill.net) som drevs av Velvet och vi hängde där fram tills april 2002 när forumet ”återuppstod” men man fick återregistrera sig (eller om man hade tjing på sitt gamla namn, minns inte det heller). Detta var ungefär samtidigt som V&A släppts och Dom andra snurrade flitigt på radio och kent hade verkligen exploderat så ”communityt” växte mycket på den tiden, det kom en ny våg kentfans till forumet och jag minns att vi ”gamlingar” lite halvtaskigt ibland refererade till vissa som ”V&A-fjortisar” som upptäckt kent först i samband med den skivan (Minns fortfarande hur min bästa kompis lillebror skrev på forumet när han sett kent på Baltiska Hallen och kent öppnade med Längtan skala 3:1 att han hört någon bakom honom säga ”Men vad är detta för konstig låt, varför öppnar de inte med ’visslingslåten’) men jag tror att det uppstår någon form av elitism och snobberi i de flesta communities och ”subkulturer” (om man nu kan kalla oss kentare för en subkultur). Så här i efterhand känns det som att vi borde tagit fasta på Jockes ord, ”Välkommen, välkommen hit. Vem du än är, var du än är” istället.
    I vilket fall, för att göra en lång historia (som kanske redan blivit lite för lång, en hommage till alla som orkat läsa ända hit) så för min del har forumet betytt väldigt mycket genom åren eftersom det gav mig en gemenskap och gjorde att jag ”träffade” och lärde känna väldigt många likasinnade och några personer har jag faktiskt kontakt med än idag, men just gemenskapen är väl det jag förknippar forumet mest med. En nackdel eller fördel beroende på hur man ser det är kanske också anonymiteten man hade att gömma sig bakom, minns själv hur nervös jag var inför Stadionkonserten 2003 att träffa folk som kände igen mig från forumet (Henrik hade ju dessutom fixat "namnlappar" som man kunde skriva ut och ta på sig och skriva sitt forumalias på), redan då hade jag blivit lite av en "kändis" i kentvärlden, minns förresten när jag stod och ropade efter låtlistan i Scandinavium 2002 och hör en röst bakom mig som säger "Du ska väl inte ha mer grejor ikväll eller nåt sånt" och så var det Beffe som stod där och log tillsammans med Röd, då var jag lite starsruck och tyckte det var jävligt coolt men den anonymiteten har väl för min del varit försvunnen sen många år tillbaka nu.
    Forumet har också en annan speciell betydelse för mig eftersom jag träffade min blivande fästmö genom forumet, eller rättare sagt vi lärde känna varandra genom forumet men sen dröjde det till 2012 innan vi träffades IRL första gången och då började dejta eftersom vi båda kommit ur långa förhållanden och sen blev vi såsmåningom ett officiellt par (det är inte officiellt förrän det står på Facebook som någon sa en gång) och sen januari i år är vi även förlovade. En riktig solskenshistoria och det finns säkert många andra ”forumpar”, ni får gärna dela med er här i kommentarerna.
    Några roliga saker jag minns med forumet genom åren är nån period för en tio år sen kanske då det var galet mycket aktivitet och det skrevs tusentals inlägg varje månad i ”skräptrådarna” för folk satt typ och chattade med varandra i den tråden. Jag minns under de första åren när folk gick med i 747-klubben vilket gick ut på att man efter att ha gjort 747 inlägg slutade skriva och startade om med en helt ny användare. Själv gick jag ju aldrig med i den klubben eftersom jag nästan är uppe på 67000 inlägg.
    En annan rolig grej som många uppskattat också är väl alla Joakims roliga inlägg på forumet, när man tänker efter är det verkligen en ynnest att vi fans har kunnat ha en sån interaktion med bandet, dels genom forumet och dels genom fråga kent, de månade verkligen om oss fans. Nu kom vårt samtal inte med i dokumentären men jag och Per Sinding Larsen diskuterade Jockes interaktion med oss fanns framför kameran när teamet var hemma hos mig, minns hur Per berättade att han som ung skrev brev till sin stora idol David Bowie men fick ju så klart inget svar men jag och alla andra kentfans hade liksom kunnat interagera med vår stora idol på ett helt annat sätt.
    Och sen icke att förglömma alla Jockes ironiska skämt, kan man annat än älska det. Jag är väl den som hållit liv i Biltemaskämtet mest genom åren, för er som inte är så insatta var det så att inför något skivsläpp så skrev Jocke antingen på forumet eller i Fråga kent att skivan gick att köpa under disk på Biltema om man gick fram till informationen och sa lösenordet ”Din tupé sitter på snedden gubbjävel!”. Till nästa skiva hade lösenordet ändrats till ”Din mustasch ser lite...påklistrad ut, Rune!” och det var väldigt viktigt med pausen där i mitten också, annars skulle man inte få skivan. Inför Röd tror jag det var kunde man gå till Mekonomen i Gisslaved och efter att ha yttrat nåt obskyrt lösenord få en CD-box med tio skivor råmixar av det kommande albumet. Listan över sjukt roliga inlägg kan göras lång.
    Vill även slå ett slag för en tråd där Jocke en kväll var på väldigt bra humör och delade med sig av (för oss kalenderbitare iaf) intressant information om hur kents första skiva blev till, när låtarna skrevs, när skivan spelades in, när Nytorpsdemon (som cirkulerat i många år på CDr) som de fick kontrakt på spelades in (Slutsats och Kallt kaffe är lyfta direkt från denna demoinspelning). Han har skrivit väldigt många roliga och intressanta inlägg genom åren.
    Nu borde jag nog dock försöka summera och avsluta här, detta inlägg blev lite längre än jag tänkt mig men jag hoppas att några av er orkar läsa allt och att ni framför allt delar med er av egna minnen och upplevelser av forumet genom åren. Avslutningvis, som kentjunkie.com skrev här på Facebook, ett stort tack till Henrik för alla åren han drivit kent.nu och forumet. Eller ett stort ”Tack som fan!” kanske man ska säga.
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Här var det väldans tyst idag. =(
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Jeg har forsøkt å skive noe i mange dager nå, men kommer ikke på noe, egentlig

Det kan ha noe med 0 energi oppi flyttkaos (ikke fått ny leilighet enda, så skal flytte inn hos mamma inntil videre), og alt annet som går skit om dagen. For snart 2 uker siden ble både min og mammas katt avlivet (begge bodde hos henne). Så alt er egentlig bare dumt og tregt om dagen.
    _

Men jeg er glad for at jeg begynte å bruke forumet litt aktivt det siste året Angrer på at jeg ikke gjorde det før - men det har vært fint å titte inn her den tiden jeg har gjort det De som har vært her har i hvertfall vært en fin gjeng å bli litt kjent med

Og mer kom jeg ikke på og skrive nå Men det er jo fortsatt en stund igjen av dagen, så kanskje jeg kommer på mer
    Och jag den svage, jag står ensam kvar
    En sista rest av en utdöd art

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av sundance_danne Visa inlägg
    Här var det väldans tyst idag. =(
    Sorgens dag. Slutet är nära nu
    robert smith

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Eftersom jag är osentimental ( i alla fall som jag tolkar innebörden av ordet sentimental) så tänker jag att forumet stängs , inget konstigt med så få som skriver.
    Dessutom så finns ju FB sidan för dem som vill.
    Stor förändring i mina internetvanor blir det, för jag har kollat in här mycket mycket oftare än vad jag loggat in mig.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

allt försvinner ju om någon timme så litet roligt att skriva och jag har dessutom träningsvärk för jag har rört mycket på mig .. så det passar att sitta .

Det här med vems fel allt möjligt är . . . lyssnade på en gammal 'Sommar' med hon Åsa som skrivit 'Mig äger ingen' och då berättar hon om sin fantastiska pappa som är härdarmästare och blir utsugen av bla Wallenbergarna och tvingas jobba i hettan mm mm väldigt uttömmande om hur fantastisk han är . . .
    Sen berättar hon att han super och aldrig har pengar och att hans mamma (Åsas farmor) dels lagar mat till honom och Åsa varje dag och att farmodern ofta sticker till pengar till pappan
    Det här sägs inom några minuter.
    Då tycker jag att Åsas pappa om inte suger ut farmodern så i alla fall är fruktansvärt oansvarig som super upp alla pengar . . . .

Normalt skulle jag bara ha raderat allt ,men det är ändå snart borta .

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Tänker också mycket på det här me too som väl är en sund reaktion förutom att man hänger ut vissa bara för att hämnas . .
    Dessutom så straffar man kanske kollektivt mest några som bara får bära hundhuvudet ?

På ett av mina tidigare jobb så hade vi en chef som gillade att kramas och ofta la armen över allas axlar och en dag så beklagar sig en kollega över att han gör det , då sa jag som det var att det gör han aldrig mot mig.
    Kollegan frågar förvånat : Hur kommer det sig?
    Jag svarar som det var att jag sa åt honom att låta bli.

Då ändrar min kollega ton och försvarar chefen 'men han är ju sådär kramig'
    Bara ett exempel om hur svårt det är att göra något i verkligheten , det är lättare att skriva på upprop om me too men att säga åt någon direkt .

Erfaren medlem Zockervadds avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Soffläge, som så många andra kvällar. Jag fick utmatningsyndrom i november.. så hos mig hägrar trötthet minnesförlust och dåligt samvete för att jag inte längre är den jag var. Tid för förändring och jag hoppas jag blir "normal" snart. Läste för övrigt en artikel idag om en doktorand som gjort en avhandling på detta ämne. Kvinnorna hon gjorde tester på visade sig alla ha synliga hjärnskador i frontaloben. Läskigt, men ändå bra att någon visar på att sjukdomen är så mycket mer än vad vissa hävdar.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zockervadd Visa inlägg
    Soffläge, som så många andra kvällar. Jag fick utmatningsyndrom i november.. så hos mig hägrar trötthet minnesförlust och dåligt samvete för att jag inte längre är den jag var. Tid för förändring och jag hoppas jag blir "normal" snart. Läste för övrigt en artikel idag om en doktorand som gjort en avhandling på detta ämne. Kvinnorna hon gjorde tester på visade sig alla ha synliga hjärnskador i frontaloben. Läskigt, men ändå bra att någon visar på att sjukdomen är så mycket mer än vad vissa hävdar.
    Men skadorna går väl tillbaka?
    Alltid när jag hör något från forskare så tänker jag att de också äskar pengar , de måste framställa all forskning om banbrytande och framgångsrik och om inte luras så överdriver många betydelsen av sin forskning. Förlåt det kan så klart vara bra och viktig forskning för det .

Hoppas du blir bättre snart.
    Mycket bättre .

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Hej forumet! Jag är på bröllop. Inte mitt dock.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Tror det är absolut roligare och gå på andras bröllop än ens eget
    Hoppas du har det trevligt !

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Är det kul? Jag har fortfarande inte varit på bröllop (förutom mitt eget).
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Nån mer än jag som vakar in slutet?
    robert smith

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Okej, det var visst lite mer folk här än jag trodde, uppdaterade inte innan jag postade. Känns lite dumt men wtf liksom...
    robert smith

Sidan 11 av 19 FörstaFörsta ... 2345678910111213141516171819 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •