Jaha, nån som varit ute och demonstrerat idag?
Jaha, nån som varit ute och demonstrerat idag?
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Själv har jag ju haft en tendens att föra ut mitt politiska budskap varje dag på året i princip
Men varför inte ta tillfället i akt nu när det verkligen är 1 maj
ROPEN SKALLA, BASINKOMST ÅT ALLA
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Fyller i med kravet på 4 dagars arbetsvecka med bibehållen lön, alternativt införande av statlig basinkomst så att folk kan gå ner i arbetstid. Målet är att vi alla ska jobba mindre men få mer pengar. Tycker storkapitalet kan stå för kalaset, lite Robin Hood. Ta från storfinansen och kapitalisterna och ge tillbaka till fotfolket på golvet som byggt upp storkapitalets rikedomar med sitt slit
Och just ja, en sista väldigt viktigt grej
TANDVÅRD = SJUKVÅRD
För mig är det helt obegripligt att det inte kostar som ett vanligt läkarbesök att gå till tandläkaren eftersom det är exakt samma sak. De subventioner som finns nu är ett stort skämt. Ett tandläkarbesök ska aldrig kosta mer än ett vanligt läkarbesök oavsett vad tandläkaren gör. Allt ska ingå oavsett om du ska ta bort tandsten eller få implantat i hela käften ska du inte betala mer än ett vanligt läkarbesök, resten ska staten finansiera genom skatten
Och just ja, en sista grej när jag ändå är inne på skattesubventioner. All kollektivtrafik ska vara avgiftsfri och helt skattefinansierad. Detsamma gäller A-kassan, att betala skatt ska vara detsamma som att vara försäkrad mot inkomstbortfall vid arbetslöshet. Man ska inte betala in till a-kassan själv. Staten ska skattefinansiera a-kassan, främst genom högre straffskatter på företagens stora kapitalvinster. Storkapitalet ska ge tillbaka till fotfolket på golvet
De dissekerade just låten Sverige på "Världens viktigaste kväll" på fyran.
"Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"
Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda
Alltså nu känns det ganska vemodigt! Skräptråden har liksom varit en trygg plats att återvända till under många år!
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
Men precis, minns storhetsdagarna runt 2007-2008 eller när det var när folk kunde skriva tusen inlägg i skräpen på en månad och trådarna blev helt enorma när folk satt och chattade med varandra i skräpen. Den fick sin reviveal i janauri 2017 med all spenat och gremolata men sen har det bara gått utför. 11 dagar kvar nu bara sen är det slut![]()
För övrigt är detta som normalt brukar vara Hump Day arbetsveckans första dag. Puckeln får vi istället imorgon lunch. Och sen nästa vecka blir det Hump Day på tisdag istället. Skönt med två korta veckor nu...
Fast jag insåg precis att nästa vecka blir forumets sista. Usch så sorgligt![]()
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Kommer bli väldigt konstigt att behöva ställa om min internetvana sen när forumet inte längre existerar.. Jag brukar slösurfa in här en hel del för att läsa och titta på gamla trådar.
Efter forumets död kommer jag få hitta något annat att lägga den tiden på. Får börja läsa mer böcker eller kanske börja bli vuxen.
Har varit kul att följa folket här, peppen inför kentfest och allt annat.
Sedan är det väldigt kul att Jocke berg har varit aktiv och besvarat folks frågor och sånt.
Jag hoppas verkligen att de gamla trådarna sparas på något sätt.
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.