"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Timekill forum tror jag har lagt ner, folk började ju hänga där när den allra första inkarnationen av forumet kraschade nån gång runt 2001 eller så och sen drog det andra snitzforumet igång i april 2002 (tydligen är allt det bara en enda "databasröra" som Henke uttryckte det när någon efterfrågade det och det enda som behölls var postcounten). Eller om David hade bytt namn till Timekill redan då eller om det fortfarande hette Sammansvärjningen, jag minns faktiskt inte...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
En FB-grupp blir liksom inte samma sak heller, man kan ju inte gömma sig bakom ett användarnamn heller liksom (även om jag är en av få som "outat" mig i gruppen men de flesta vet nog vid det här laget vem jag är genom kentgrupperna på FB (där jag startade en egen som nu ändå har 3.6k medlemmar). Men man kommer sakna forumet även om det är långt ifrån lika mycket aktivitet som förr. Vi får kanske hittat nåt forum som är på väg att dö och göra en hostile take-over och gör det det till vårt![]()
![]()
![]()
På tal om Jockes inlägg så älskar jag verkligen tråden där han var på ovanligt bra humör och delade med sig av en massa om inspelningen av första skivan och när låtarna skrevs, demades etc. Riktigt intressant och kul läsning för oss kalenderbitare
1.5 vecka kvar nu bara, jag får lägga på ett kol så jag hinner göra mitt 67000e inlägg iaf och sen sluta på nån siffra strax där ovanför. Känns lite trist att jag aldrig hann upp till 70k men hade det fortsatt i samma tempo som för tio år sen eller nåt hade jag nog varit långt över 100k vid det här laget :P
Känns för övrigt som att janauriskräpen 2017 var dödsrycket, en sista reviveal och sen har det bara gått snabbare och snabbare utför. But we'll always have spenat & gremolata![]()
![]()
![]()
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
On the platform you are waiting
Your arms are bare
There's a warning in your eyes
And the cold earth waits for me there
As I hurry past the railings
You brush your dress
And with the mourning in your eyes
And that look of hungriness
And who knows what we've begun
We are thrown together
From the moment we are young
The fur and the feathers, the fox and the geese
The thrill of the chase
It’s the thrill of the chase
Låt dom komma nu
Skönt att helgen kommer snabbt den här veckan, bara idag och sen är det äntligen fredag igen
Nåt som däremot är mindre kul är att slutet närmar sig med stormsteg känns det som. Bara tio dagar kvar nu![]()
BESTEFAR! BESTEFAR!