Sidan 16 av 17 FörstaFörsta ... 67891011121314151617 SistaSista
Resultat 226 till 240 av 255

Ämne: Samma jävla gnäll!

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Helt otroligt! Kent kommer med nytt, har ändrat inriktning och folk kissar ner sig och börjar gråta.
    Minns ni när de släppte HH, V&A, D&JD samt TH&S? Ett jävla gnäll att de gjorde lite annorlunda och tog ut svängarna åt lite olika håll.
    Samma sak nu, det finns tydligen alltid ett gäng ungjävlar som uppenbart inte är ett dugg intresserade av musiken längre än att de ser till vilken GENRE(vilket de egentligen inte heller har koll på) man skulle kunna passa in musiken i. De skiter totalt i låten och bara gnällergnällergnällergnällergnällergnällergnällerg näller.
    Så här säger jag till ER: Jävla pajaspack!
    Det är en grym jävla låt och jag är sjukt peppad att få höra den i högtalarna ute på klubb - kommer blåsa bort det mesta i sin väg där. Eller varför inte hemma på förfesten på maxad jävla volym?
    Nya hårda och förbannade kent är helt i min smak.
    Den som har svårt att fatta galoppen borde söka upp en hjärna, ett par trumhinnor och ett musiköra. Då kanske nåt kanske går in.
    Varför kommer alla små rädda kryp fram vid dessa stunder?

Det enda som är skönt med detta är att de kanske försvinner från forumet ett bra tag så folk som fattar och diggar det dom hör kan diskutera det utan ett gäng avskum som avbryter med one liner-klagomål.
    Man blir så trött på ert jävla...

(tråden kanske skulle postats i annan del av forumet, men eftersom det är här allt gnäll pågår tyckte jag det ändå passade)
    Du skriver bra, trevligt och roligt vilket i alla fall tyder på ett visst mått utav intelligens, något jag i allra högsta grad respekterar dig för. Sen så har du en bra poäng i det du säger, samtidigt som vi måste acceptera att alla inte tycker om svängningarna som du talar om. Vissa kanske blev besvikna på släppet. Vidare ställer jag mig rätt tveksam till att du kommer få höra "ingenting" ute på klubben, det skulle vara någon utav de 3 remixerna isåfall. Jag ser heller inte att den skulle passa på förfest. Sen att detta skulle vara något nytt och mer "förbannat" ifrån kents sida har jag väldigt svårt att se, men jag tycker som sagt fortfarande att ditt inlägg var med adekvat än det mesta som skrivs här. Vi kan ju enas om att det är en grym låt, och att det bådar gott inför skivan.
    Mvh
    Filip Hansen

Standard

Musik non stop skulle kunna ha spelats på melodifestivalen.
    Kärleken väntar skulle kunna ha spelats på melodifestivalen.
    Gravitation skulle kunna ha spelats på melodifestivalen.
    Om du var här skulle kunna ha spelats på melodifestivalen.
    Osv.
    Då har vi klarat av det. Det väsentliga är att detta inte gjorts.

Detta håller jag absolut inte med om. Det är inte överhuvudtaget väsentligt om kent spelar sina låtar på melodifestivalen eller inte, enligt min mening. Det som däremot är väsentligt är att kents låtar vanligtvis är bättre än bajskastarmusiken som spelas på eurovision.

Standard

Det finns band jag har blivit besviken på vid nya släpp och jag då har tappat peppet på dem, då släpper jag ju bara inte dem och går in och ältar skiten på deras forum! Jag inser bara att de inte gör det jag tycker är bra längre, sedan letar jag vidare bland alla andra miljoner artister.
    Det är det jag menar.
    Jag skulle förstå: "Näe, det här är inget för mig, tack och adjö till bandet" eller "Jag håller mig till de andra skivorna och bryr mig inte om det här nya jag inte gillar".
    Men som det är bland folk här verkar vissa så upphakade på det att de inte kan släppa bandet och måste ha nåt slags terapeutiskt arbete runt det.
    Gå vidare!!!
    Ofta visst bara gnäll som aldrig slutar eller i bästa fall övergår till att de faktiskt inser att låten är ganska bra(vilket var lite av min poäng med tråden från början - Ta det lugnt tills ni hunnit smälta låten och släng inte ur er massa skit innan ni haft möjlighet att fatta grejen!
    Något som händer varenda jävla gång Kent släpper något nytt.
    Och vad är poängen att solka ned forumet, som ändå är till för de som gillar det Kent gör, med så jävla mycket skit?
    Det känns lite som att man tappar poängen med att forum(förk. diskussionsforum) om man går efter din modell. Jag ser framför mig trådar som
    "fan vad den nya skivan är bra" och svar som
    "ja, den är verkligen jättebra", "ja, gud vad bra den är", "ja, den nya skivan är verkligen otrolig", "vilken känsla", "skitbra", "5/5". Då hade det väl inte blivit mycket till forum, eller?
    puss

Standard

Citat Ursprungligen postat av filipicious Visa inlägg
    Vidare ställer jag mig rätt tveksam till att du kommer få höra "ingenting" ute på klubben, det skulle vara någon utav de 3 remixerna isåfall.
    Det beror ju på hur grym dj'n är. VinterNoll2 är underbar att dansa till.

Jag ser heller inte att den skulle passa på förfest.
    Håll dej borta från mina förfester isf.
    I'm feeling kinda basic today.

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard icke

Jag köpte i min ungdomliga enfald Placeboplatta nr 1 och 2 på resp releasedag.
    Sedan såg jag genom allt, det är sådant skämt. De har typ en låt, som de gör i olika versioner om och om igen(lite av en överdift men ungefär så låter de).
    De är parodi på det de är mening att föreställa. Varenda kliché känns som ett skämt. De känns lite som sonen i familjen man är på besök hos i Wedding Crashers. Lite den delen av musikvärldens svar på markoolio. Jag gör jämförelsen för att de är precis lika stora pajasar(åtminstone Brain Molko).

ZZZZZZzzzzzzzzzzzzzz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    hur kan du tycka att albumet "Meds" är dåligt t.ex. riktigt bra är de!
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Musik non stop skulle kunna ha spelats på melodifestivalen.
    Kärleken väntar skulle kunna ha spelats på melodifestivalen.
    Gravitation skulle kunna ha spelats på melodifestivalen.
    Om du var här skulle kunna ha spelats på melodifestivalen.
    Osv.
    Då har vi klarat av det. Det väsentliga är att detta inte gjorts.

Detta håller jag absolut inte med om. Det är inte överhuvudtaget väsentligt om kent spelar sina låtar på melodifestivalen eller inte, enligt min mening. Det som däremot är väsentligt är att kents låtar vanligtvis är bättre än bajskastarmusiken som spelas på eurovision.
    Men du, det har jag väl inte varit inne på?
    Att de ens skulle vara i närheten av att spela på melodifestivalen?
    Det jag skriver att det är så pass kommersiellt gångbara låtar att de skulle kunnat kvalificera sig dit("skulle kunna ha spelats") av vilken horartist som helst.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Reg.datum
    May 2002

Standard

Det känns lite som att man tappar poängen med att forum(förk. diskussionsforum) om man går efter din modell. Jag ser framför mig trådar som
    "fan vad den nya skivan är bra" och svar som
    "ja, den är verkligen jättebra", "ja, gud vad bra den är", "ja, den nya skivan är verkligen otrolig", "vilken känsla", "skitbra", "5/5". Då hade det väl inte blivit mycket till forum, eller?
    puss
    Vart nånstans framgår att jag tycker att folk ska sitta och enbart hålla med varandra?
    Det jag vill är att folk ska tänka efter, ge låtarna en chans, vara öppna inför nya grepp(vid det här laget borde man lärt sig att i fallet med kent kommer det svänga gällande stil och form) etc etc, innan de går lös som idioter och värdelösförklarar musiken.

---John G. Bennett

Smygare
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Placebo kommer behandlas som en gigantisk parantes när indieuppslagsverket skall produceras om en sisådär 10 år. Känns ungefär lika betydelsefulla som the monkees för 60-tals popen. Har inte större respekt för dem än låt oss ta...Shed Seven som också håller på fortfarande såg jag.

Grymt tjafs om texter i denna tråd, nästan så det bryts ner på ordnivå. Var det inte Jocke Berg som tyckte de hade mindre betydelse inom popmuskien överlag i senaste cafe ( eller kommer jag ihåg fel), Så rätt egentligen, har blivit pinsamt varse om hur djup rotade texterna egentligen är när det är dax att riva sina evergreens på kräftskive kareoken.

It all about a feeling.....!

Standard

Vart nånstans framgår att jag tycker att folk ska sitta och enbart hålla med varandra?
    Det jag vill är att folk ska tänka efter, ge låtarna en chans, vara öppna inför nya grepp(vid det här laget borde man lärt sig att i fallet med kent kommer det svänga gällande stil och form) etc etc, innan de går lös som idioter och värdelösförklarar musiken.
    Det köper jag

Standard

Men du, det har jag väl inte varit inne på?
    Att de ens skulle vara i närheten av att spela på melodifestivalen?
    Det jag skriver att det är så pass kommersiellt gångbara låtar att de skulle kunnat kvalificera sig dit("skulle kunna ha spelats") av vilken horartist som helst.
    Nu missförstod du mig. Jag sa inte heller att de varit i närheten utav att spela på melodifestivalen, och jag se inte att du hade sagt det. Du hävdade att "kents låtar skulle kunna spelas på melodifestivalen, det som är relevant är att detta inte har hänt". Min respons var då följande: Jag tycker inte alls att det är relevant att det inte har hänt, hade kent valt att spela sina låtar där hade jag inte haft några problem med det. Jag tycker heller inte att kents musik hade platsat där. I det du skrev i det inlägget tycker jag alltså ungefär motsatt mot vad du tycker.ciao
    Senast redigerat av filipicious den 2007-10-03 klockan 22:27.

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Toulange Visa inlägg
    Placebo kommer behandlas som en gigantisk parantes när indieuppslagsverket skall produceras om en sisådär 10 år. Känns ungefär lika betydelsefulla som the monkees för 60-tals popen. Har inte större respekt för dem än låt oss ta...Shed Seven som också håller på fortfarande såg jag.

Grymt tjafs om texter i denna tråd, nästan så det bryts ner på ordnivå. Var det inte Jocke Berg som tyckte de hade mindre betydelse inom popmuskien överlag i senaste cafe ( eller kommer jag ihåg fel), Så rätt egentligen, har blivit pinsamt varse om hur djup rotade texterna egentligen är när det är dax att riva sina evergreens på kräftskive kareoken.

It all about a feeling.....!
    Placebo har ju ändå riktigt starka låtar som "Teenage Angst",
    "Pure Morning" och framförallt "Slave To The Wage".
    Shed Seven har åtminstone två riktiga klassiker i
    "Going For Gold" och "Chasing Rainbows".
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Reg.datum
    May 2002

Standard

Nu missförstod du mig. Jag sa inte heller att de varit i närheten utav att spela på melodifestivalen, och jag se inte att du hade sagt det. Du hävdade att "kents låtar skulle kunna spelas på melodifestivalen, det som är relevant är att detta inte har hänt". Min respons var då följande: Jag tycker inte alls att det är relevant att det inte har hänt, hade kent valt att spela sina låtar där hade jag inte haft några problem med det. Jag tycker heller inte att kents musik hade platsat där. I det du skrev i det inlägget tycker jag alltså ungefär motsatt mot vad du tycker.ciao
    Ok, för att understryka/klargöra en sista gång...
    Du hade tyckt det var helt okej("hade inte haft några problem med det") om de valt att spela på melodifestivalen, MEN deras låtar skulle inte ha platsat där(varit tillräckligt slagkraftiga, eller vad nu låtar ska vara för att fungera i dom sammanhangen)?
    Jag tycker däremot att de har låtar som lätt skulle mätt sig med den direkthet i låtarna som artisterna där framför, men tycker det är helt fel forum för kent.
    Korrekt?
    (ja, jag vet ju att det jag själv menar är korrekt, men i förhållande till vad du tycker?)

---John G. Bennett

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Placebo har ju ändå riktigt starka låtar som "Teenage Angst",
    "Pure Morning" och framförallt "Slave To The Wage".
    Shed Seven har åtminstone två riktiga klassiker i
    "Going For Gold" och "Chasing Rainbows".
    sleeping with ghosts är fan ett mästerverk trots små misstag som something rotten och second sight. att bjuda på jävligt bra dolda spår på de tre första skivorna såsom black market blood och evil dildo (visst kanske man kunde varit utan aphex twin-lånet på den men den är så jävla skönt brutal och hård men samtidigt enkel och monoton, ett mästerverk). placebo är sjukt bra, speciellt när de gör hårda gitarrlåtar som nancy boy (sex mix) eller bulletproof cupid. och duetter med david bowie, robert smith och michael stipe säger väl något om bandets storhet

och ja, teenage angst är fanimej ett jävla mästerverk det också...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Standard

Ok, för att understryka/klargöra en sista gång...
    Du hade tyckt det var helt okej("hade inte haft några problem med det") om de valt att spela på melodifestivalen, MEN deras låtar skulle inte ha platsat där(varit tillräckligt slagkraftiga, eller vad nu låtar ska vara för att fungera i dom sammanhangen)?
    Jag tycker däremot att de har låtar som lätt skulle mätt sig med den direkthet i låtarna som artisterna där framför, men tycker det är helt fel forum för kent.
    Korrekt?
    (ja, jag vet ju att det jag själv menar är korrekt, men i förhållande till vad du tycker?)
    Ja, det stämmer ju någorlunda. Jag tycker också att är fel forum för kent, eftersom jag inte tycker att deras musik passar där, du verkar tycka att det är fel forum för kent av andra anledningar, eftersom du tycker att deras låtar skulle passa där..? end of discussion? jag tycker om dig
    Senast redigerat av filipicious den 2007-10-04 klockan 10:14.

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    sleeping with ghosts är fan ett mästerverk trots små misstag som something rotten och second sight. att bjuda på jävligt bra dolda spår på de tre första skivorna såsom black market blood och evil dildo (visst kanske man kunde varit utan aphex twin-lånet på den men den är så jävla skönt brutal och hård men samtidigt enkel och monoton, ett mästerverk). placebo är sjukt bra, speciellt när de gör hårda gitarrlåtar som nancy boy (sex mix) eller bulletproof cupid. och duetter med david bowie, robert smith och michael stipe säger väl något om bandets storhet

och ja, teenage angst är fanimej ett jävla mästerverk det också...
    "Since I was born I started to decay Now nothing ever ever goes my way"
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Sidan 16 av 17 FörstaFörsta ... 67891011121314151617 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •