Rasken; Tack broder.
Rasken; Tack broder.
vilken färg har själen älskling?
Ju mer som skrivs, desto mer blir jag skitsugen på att höra låten
Ska bli riktigt intressant.. Hoppas den är så elektronisk som jag tror![]()
Senast redigerat av Saaarah den 2007-09-16 klockan 19:23.
Japp. En riktig hit. Sitter som klister. Klockren 1a singel. Men tror tyvärr man kommer bli trött på låten rätt snabbt. Speciellt med tanke på hur toksönderspelad den kommer att bli (!).
En bra låt, bra groove. Hör ett Kent som jag inte hört tidigare.
Sen är det en annan fråga vad man tycker om den saken.
Jag låter min bedömning ligga på is tills hela albumet är ute.
Men den här dängan gör mig onekligen mycket, mycket nyfiken...
\"Vaan itseni tähden minä tämän kirjoitan\"
- Sinuhe
Ville bara nämna - de som i sina svar visar att de så totalt har missat poängen med mitt inlägg och svarar med ungefär "man får väl tycka vad man vill", "man är ju här för att diskutera vad man tycker" etc etc etc tänker jag inte ens besvara eller försöka förtydliga för ytterligare då det antagligen är meningslöst och de ändå aldrig kommer att förstå.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Jag gillar låten. Blir sugen på att dansa o festa...
De kunde dock skippat blipp-ljuden och klapparna.
Annars, goood. Texten är väl inte jätte bra.
Refrängen är jävlit bra, sätter sig på huvet.
http://myspace.com/theluxeband - släppte 4 låtars EP, fick singelkontrakt med warners efter en månad
Klart "The Plague" har rätt!
Är mkt aktiv på andra gruppers forum och där är det sällan sånt här gnäll på ditt och datt.
Där hör man inte ord som "hädelse" om någon gör en cover på en låt eller "gud vad besviken jag blir" om det släpps en mobiltelefon med några låtar och bilder i, Varför?
När Depeche släppte en låt till spelet The Sims så hörde man typ "fan vad coolt", det skulle vara kent det (vill inte tänka på vad som skulle ske här då).
Man kan tycka att en låt är dålig antingen text eller melodi eller båda.
Här verkar det handla om ngt helt annat.
Det är ju roligare med ett positivt forum än ett negativt.
Kent är Sveriges största band men alla kanske inte har förstått det ännu.
Senast redigerat av Jajja den 2007-09-16 klockan 20:26.
Det löjliga är ju inte att somliga inte gillar låten, utan anledningen till att de inte gör det. Att automatiskt avfärda all musik som har potential att spelas i radio är bara bortskämt, även en hitlåt kan faktiskt vara sjukt bra. Det är ju - kors i taket - ofta därför de blir hitlåtar.
http://foto.stilren.se - portfolio
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Senast redigerat av halka_på den 2007-09-16 klockan 21:19.
Jag håller givetvis med plague. Det gnälls sjukt mycket varje gång släpper nytt och vissa verkar kräva en ursäkt och känner sig förrådda för att de inte gjorde samma skiva som de när de blev kära i kent. Man hade hoppats att kent vid det här laget skakad av sig alla "fans" som Orange som har en förutbestämd bild av hur kent ska låta så han/de kan leta efter sin svärta någon annanstans.
Orange och övriga som demonifierar Ingenting kontrar med att man är alldeles för hjärntvättad för att inse vad låten egentligen är och sätter därmed sin egen smak och intellekt på piedestal samt nedvärderar andras smak och tycke. Jo det står vem som helst fritt att tycka vad man vill om kent och deras musik men de läskigaste fanatikerna för mig är de som tryckt in kent i ett fack och blir pissura när de gör något annat. För mig har kent fortfarande magin att få det där underbara kentsoundet på alla genrer de tar sig ann och att de skriver en hittig låt är inget de ska behöva be om ursäkt om. Att de gör elektronik är för mig väldigt positivt.