Sidan 5 av 17 FörstaFörsta 123456789101112131415 ... SistaSista
Resultat 61 till 75 av 255

Ämne: Samma jävla gnäll!

Erfaren medlem elegimelodis avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Rasken; Tack broder.

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Ju mer som skrivs, desto mer blir jag skitsugen på att höra låten

Ska bli riktigt intressant.. Hoppas den är så elektronisk som jag tror
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg

ja verkligen, inte dåligt vad bra folk e på att förutspå framtiden..de e ingen brist på fantasi
    Senast redigerat av Saaarah den 2007-09-16 klockan 19:23.

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Hoppas den är så elektronisk som jag tror
    Jovars, den får betraktas som ganska elektronisk,
    I alla fall om man se till kent. Även om allt är relativt.

Om du inte finner den så elektronisk som du önskar,
    så är säkert någon av mixarna det. Ej hört dem, dock.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Helt otroligt! Kent kommer med nytt, har ändrat inriktning och folk kissar ner sig och börjar gråta.
    Minns ni när de släppte HH, V&A, D&JD samt TH&S? Ett jävla gnäll att de gjorde lite annorlunda och tog ut svängarna åt lite olika håll.
    Samma sak nu, det finns tydligen alltid ett gäng ungjävlar som uppenbart inte är ett dugg intresserade av musiken längre än att de ser till vilken GENRE(vilket de egentligen inte heller har koll på) man skulle kunna passa in musiken i. De skiter totalt i låten och bara gnällergnällergnällergnällergnällergnällergnällerg näller.
    Så här säger jag till ER: Jävla pajaspack!
    Det är en grym jävla låt och jag är sjukt peppad att få höra den i högtalarna ute på klubb - kommer blåsa bort det mesta i sin väg där. Eller varför inte hemma på förfesten på maxad jävla volym?
    Nya hårda och förbannade kent är helt i min smak.
    Den som har svårt att fatta galoppen borde söka upp en hjärna, ett par trumhinnor och ett musiköra. Då kanske nåt kanske går in.
    Varför kommer alla små rädda kryp fram vid dessa stunder?

Det enda som är skönt med detta är att de kanske försvinner från forumet ett bra tag så folk som fattar och diggar det dom hör kan diskutera det utan ett gäng avskum som avbryter med one liner-klagomål.
    Man blir så trött på ert jävla...

(tråden kanske skulle postats i annan del av forumet, men eftersom det är här allt gnäll pågår tyckte jag det ändå passade)
    Jag kan inte göra annat än att hålla med dig
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Japp. En riktig hit. Sitter som klister. Klockren 1a singel. Men tror tyvärr man kommer bli trött på låten rätt snabbt. Speciellt med tanke på hur toksönderspelad den kommer att bli (!).

En bra låt, bra groove. Hör ett Kent som jag inte hört tidigare.
    Sen är det en annan fråga vad man tycker om den saken.

Jag låter min bedömning ligga på is tills hela albumet är ute.
    Men den här dängan gör mig onekligen mycket, mycket nyfiken...
    \"Vaan itseni tähden minä tämän kirjoitan\"
    - Sinuhe

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    The Plaque>>
    Du har gjort det igen.
    Du har överträffat dig själv, med helgens bästa tråd!
    Jag vet.

...
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Ville bara nämna - de som i sina svar visar att de så totalt har missat poängen med mitt inlägg och svarar med ungefär "man får väl tycka vad man vill", "man är ju här för att diskutera vad man tycker" etc etc etc tänker jag inte ens besvara eller försöka förtydliga för ytterligare då det antagligen är meningslöst och de ändå aldrig kommer att förstå.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Medlem estetflums avatar
    Reg.datum
    Mar 2005

Standard

Jag gillar låten. Blir sugen på att dansa o festa...
    De kunde dock skippat blipp-ljuden och klapparna.
    Annars, goood. Texten är väl inte jätte bra.
    Refrängen är jävlit bra, sätter sig på huvet.
    http://myspace.com/theluxeband - släppte 4 låtars EP, fick singelkontrakt med warners efter en månad

Medlem Jajjas avatar
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Klart "The Plague" har rätt!
    Är mkt aktiv på andra gruppers forum och där är det sällan sånt här gnäll på ditt och datt.

Där hör man inte ord som "hädelse" om någon gör en cover på en låt eller "gud vad besviken jag blir" om det släpps en mobiltelefon med några låtar och bilder i, Varför?

När Depeche släppte en låt till spelet The Sims så hörde man typ "fan vad coolt", det skulle vara kent det (vill inte tänka på vad som skulle ske här då).
    Man kan tycka att en låt är dålig antingen text eller melodi eller båda.
    Här verkar det handla om ngt helt annat.
    Det är ju roligare med ett positivt forum än ett negativt.

Kent är Sveriges största band men alla kanske inte har förstått det ännu.
    Senast redigerat av Jajja den 2007-09-16 klockan 20:26.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Det löjliga är ju inte att somliga inte gillar låten, utan anledningen till att de inte gör det. Att automatiskt avfärda all musik som har potential att spelas i radio är bara bortskämt, även en hitlåt kan faktiskt vara sjukt bra. Det är ju - kors i taket - ofta därför de blir hitlåtar.

Standard

Citat Ursprungligen postat av cjvhb Visa inlägg
    Hur kan du ens säga det, vem avgör vad en bra låt är!? Är det Bert Karlsson som sitter o pumpar ut till popmassorna? är det radion?
    Du är tragisk Hillbilly! ABBA hade en del "bra" låtar men alla var långt ifrån bra.
    Det är helt upp til den enskilde lyssnare att avgöra vad som är bra eller inte!
    Det är visserligen skillnad på att erkänna att en låt är bra och att gilla den personligen. Det är något som många inte har förstått.
    Senast redigerat av moppler den 2007-09-16 klockan 21:32.

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard men du har inte tänkt på

Helt otroligt! Kent kommer med nytt, har ändrat inriktning och folk kissar ner sig och börjar gråta.
    Minns ni när de släppte HH, V&A, D&JD samt TH&S? Ett jävla gnäll att de gjorde lite annorlunda och tog ut svängarna åt lite olika håll.
    Samma sak nu, det finns tydligen alltid ett gäng ungjävlar som uppenbart inte är ett dugg intresserade av musiken längre än att de ser till vilken GENRE(vilket de egentligen inte heller har koll på) man skulle kunna passa in musiken i. De skiter totalt i låten och bara gnällergnällergnällergnällergnällergnällergnällerg näller.
    Det är en grym jävla låt och jag är sjukt peppad att få höra den i högtalarna ute på klubb - kommer blåsa bort det mesta i sin väg där. Eller varför inte hemma på förfesten på maxad jävla volym?
    Nya hårda och förbannade kent är helt i min smak.
    Den som har svårt att fatta galoppen borde söka upp en hjärna, ett par trumhinnor och ett musiköra. Då kanske nåt kanske går in.
    Varför kommer alla små rädda kryp fram vid dessa stunder?

Det enda som är skönt med detta är att de kanske försvinner från forumet ett bra tag så folk som fattar och diggar det dom hör kan diskutera det utan ett gäng avskum som avbryter med one liner-klagomål.
    Man blir så trött på ert jävla...

(tråden kanske skulle postats i annan del av forumet, men eftersom det är här allt gnäll pågår tyckte jag det ändå passade)
    Du kan ju aldrig kritisera någons musiksmak, klart folk kan tycka att låten är skit. Alla är vi olika, glöm inte det
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Medlem halka_pås avatar
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Jag trodde att du kunde hålla dig från att ladda ner den illegalt.
    Eller hålla tyst om det i alla fall.

Edit: Att tycka är ok, i huvudet, men ska det yttras så får det banne mig vara konstruktiv kritik.
    Senast redigerat av halka_på den 2007-09-16 klockan 21:19.

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag håller givetvis med plague. Det gnälls sjukt mycket varje gång släpper nytt och vissa verkar kräva en ursäkt och känner sig förrådda för att de inte gjorde samma skiva som de när de blev kära i kent. Man hade hoppats att kent vid det här laget skakad av sig alla "fans" som Orange som har en förutbestämd bild av hur kent ska låta så han/de kan leta efter sin svärta någon annanstans.
    Orange och övriga som demonifierar Ingenting kontrar med att man är alldeles för hjärntvättad för att inse vad låten egentligen är och sätter därmed sin egen smak och intellekt på piedestal samt nedvärderar andras smak och tycke. Jo det står vem som helst fritt att tycka vad man vill om kent och deras musik men de läskigaste fanatikerna för mig är de som tryckt in kent i ett fack och blir pissura när de gör något annat. För mig har kent fortfarande magin att få det där underbara kentsoundet på alla genrer de tar sig ann och att de skriver en hittig låt är inget de ska behöva be om ursäkt om. Att de gör elektronik är för mig väldigt positivt.

Sidan 5 av 17 FörstaFörsta 123456789101112131415 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •