Sidan 2 av 56 FörstaFörsta 12345678910111252 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 834

Ämne: Tv-spelstråden (& datorspel)

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av vilowen Visa inlägg
    är det bara jag som är en sucker för Zelda the Windwaker's animation?
    och jag gillade aldrig riktigt ocraina of time, eller, jo, det gjorde jag. Men jag hade såna enorma problem med det spelet.

Sen ska jag investera i twilight princess till GC också, har inte råd med ny konsol direkt. Iofs så lär jag inte ha råd med spelet heller med tanke på att alla sommarens pengar kommer gå till kaffe, bio, vodka och festivalbiljetter.
    animation? menar du att grafiken är cel-shadad (en effekt som läggs på för att det ska se "tecknat" ut) ? =P

animation har med rörelser att göra...

Hur som helst så gillar jag det lite! Dock så är seglandet så *pip* drygt...

a link to the past är nog bäst, det fångade mig mest, men då var jag bara ett barn... OoT är ganska bra det med. TP är skitbra och skitkul, men för kort och för lite mellan de sista banorna och för lite sidomojs!

Shigge FTW! ^^
    En puhu niin hyvää suomea, asun ruotsissa.
    Jag kan inte så bra finska, bor i sverige.
    / Fredrik

Erfaren medlem vilowens avatar
    Reg.datum
    Apr 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av aurinkotanssi_rauharikas Visa inlägg
    animation? menar du att grafiken är cel-shadad (en effekt som läggs på för att det ska se "tecknat" ut) ? =P

animation har med rörelser att göra...

Hur som helst så gillar jag det lite! Dock så är seglandet så *pip* drygt...

a link to the past är nog bäst, det fångade mig mest, men då var jag bara ett barn... OoT är ganska bra det med. TP är skitbra och skitkul, men för kort och för lite mellan de sista banorna och för lite sidomojs!

Shigge FTW! ^^
    ah, grafiken var det ordet jag sökte! hjärnsläpp och hittade fel första gången.

Ja, jo. som jag sagt. seglande kills me.
    Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
    - Jonathan Safran Foer

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Choo Choo Visa inlägg
    Räknas man som spelnörd om man spelat Oblivion non stop sen söndag kväll, sovit totalt typ 6 timmar sen dess, att drygt en timme totalt gått åt till att äta, att ungefär lika lång tid gått åt till dusch och sånt, och resten bara suttit framför datorn? Jag brukar göra så när jag får lägga vantarna på ett nytt spel, eller ett jag inte spelat på väldigt, väldigt länge (eller bara har lust att spela.)
    jodå! själv har jag spelat Oblivion över 500 timmar sen det släpptes: )

Erfaren medlem Meanys avatar
    Reg.datum
    Sep 2003

Standard

ni är ju inte det minsta nördar. hur nörd är zelda på en skala? och sims? eh. om nån här vill ställa upp på en match civ eller TA2 så är jag på, any day. eller kanske halflife påå crossfire. ah, det var tider. närstrid med raketkastaren. fast jag var alltid mer av en crossbow-människa ändå.
    bänkarna blev tronerna när narrarna fick kronorna, så buga dig åt kungarna af stan

Reg.datum
    Jun 2004

Standard

nörd är man beroende på hur mycket man spelar ett spel enligt mig. lirar du inget bf2?

vilowen: det ända som är jobbigt med triforce letandet är att man måste åka runt i den där satans båten överallt: P

Nybörjare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Meany Visa inlägg
    ni är ju inte det minsta nördar. hur nörd är zelda på en skala? och sims? eh. om nån här vill ställa upp på en match civ eller TA2 så är jag på, any day. eller kanske halflife påå crossfire. ah, det var tider. närstrid med raketkastaren. fast jag var alltid mer av en crossbow-människa ändå.
    Civ är kul.
    Vi blöder för dig nu. / JOJOBOO PÅ GAMLA FORUM.

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av vilowen Visa inlägg
    ah, grafiken var det ordet jag sökte! hjärnsläpp och hittade fel första gången.

Ja, jo. som jag sagt. seglande kills me.
    Jo, men i den här kentvärlden där tom statiska (orörliga) omslag på kentskivor är animerade(rörliga) i var och varannans huvud så ...

men jo, seglandet sucks... :|
    / Fredrik

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Cool

Är jag nördigare än dig om jag varit med och gjort *räkna efter* ett tiotal spel samt varit inblandad i designen till ytterligare 3 (varav 2 är under produktion)?
    / Fredrik

Reg.datum
    Sep 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av aurinkotanssi_rauharikas Visa inlägg
    Är jag nördigare än dig om jag varit med och gjort *räkna efter* ett tiotal spel samt varit inblandad i designen till ytterligare 3 (varav 2 är under produktion)?
    man blir inte nörd för att man gör saker, man blir nörd pga ANLEDNINGEN till att man gör saker. de flesta programmerare jag känner är egentligen inte det minsta nördiga. varför programmerar du, varför började du? svara på det, sen kan vi snacka.

fast som ett direkt svar, jag har memorerat alla tabeller från drakar och demoner 4, samt de flesta från trean.
    bänkarna blev tronerna när narrarna fick kronorna, så buga dig åt kungarna af stan

Reg.datum
    Jun 2004

Standard

nån som har klarat rome total war? har typ 30 provinser kvar att ta över efter att jag har startat om main campain typ 8 ggr förövrigt är det ett utav de grymmaste strategispelen jag har spelat!

Reg.datum
    Sep 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    nån som har klarat rome total war? har typ 30 provinser kvar att ta över efter att jag har startat om main campain typ 8 ggr förövrigt är det ett utav de grymmaste strategispelen jag har spelat!
    jag var lite nyfiken på första spelet i serien där ett tag när det kom ut, jag minns inte vilket det var. men jag kom aldrig för mig att faktiskt spela det, tror det berodde på kass dator eller nåt sånt, och sen när jag uppgraderade så orkade jag aldrig riktigt ta tag i det. är det mycket riktig strategi i det? alltså inte bara producerande av enheter. när det gäller strategispel är jag en sån där som vill detaljkontrollera allting, och jag vill att varje litet misstag man gör ska straffa sig med en omstartad kampanj. alltså skulle man kunna säga att jag är rätt så hardcore när det gäller strategispel.

Nybörjare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    jodå! själv har jag spelat Oblivion över 500 timmar sen det släpptes: )
    Hehe, det har inte jag kunnat göra eftersom jag inte haft tillgång till det förrän nu (död åt min värdelösa dator), men min styvfar skaffade det nu så jag ockuperar hans dator. Däremot kan jag Arena, Daggerfall och Morrowind (speciellt Morrowind) så utantill man kan kunna spel som TES-serien. Morrowind har jag knäckt fler gånger än jag orkar räkna.
    Vi blöder för dig nu. / JOJOBOO PÅ GAMLA FORUM.

Reg.datum
    Sep 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Choo Choo Visa inlägg
    Hehe, det har inte jag kunnat göra eftersom jag inte haft tillgång till det förrän nu (död åt min värdelösa dator), men min styvfar skaffade det nu så jag ockuperar hans dator. Däremot kan jag Arena, Daggerfall och Morrowind (speciellt Morrowind) så utantill man kan kunna spel som TES-serien. Morrowind har jag knäckt fler gånger än jag orkar räkna.
    bethesda är det värsta som någonsin hänt datorrollspelsvärlden. ever.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Jag är en sån som kan sitta och lira FIFA eller NHL hela dagarna. Det klassar jag som nördigt i alla fall.

Medlem Culles avatar
    Reg.datum
    Jan 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Jag är en sån som kan sitta och lira FIFA eller NHL hela dagarna. Det klassar jag som nördigt i alla fall.
    Okej, nu är det dags att sluta spela FIFA. EA har inte gjort ett bra fotbollspel sen World Cup 2002 och hur bra är det egentligen?

PES är det enda riktiga fotbollspelet, om man nu inte gillar managerspel så kan man ju alltid spela FM. Eller ja, senaste PES till 360 är en katastrof om man jämför med de tidigare versionerna som finns på PS2.

Appropå Zelda så var Twillight Princess alldeles för enkelt och A Link To The Past är fortfarande bäst med Ocarina of Time tätt efter.

bethesda är det värsta som någonsin hänt datorrollspelsvärlden. ever.
    Är du seriös?
    Please speak up
    I can't hear with these clouds in my ears
    The system’s down
    I doubt we'll get through
    Send your money for
    The caterpillars to entertain

Sidan 2 av 56 FörstaFörsta 12345678910111252 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer