Sidan 4 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 119

Ämne: "Tillbaka till samtiden" på vinyl

Nybörjare
    Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Vore ju intressant och fråga Kent varför man släpper vinylen endast i 1000 ex så man måste ha TUR om man ska få den, trots man beställer den direkt när den kommer! Exakt vad är fördelen med detta? Att fans ska vara tvungen att köpa av folk som enda motivation är att tjäna massa pengar på tradera?

Har köpt varje Kent vinyl när den släppts, men på senaste skiorna har det släppts alldelse för få ex för det ska vara vettigt. Dom skulle lätt kunna släppa 3000 eller t o m 5000 ex. Den kommer sälja slut till slut, och fans slipper betala sjuka pengar för skivan.

Medlem Hawks avatar
    Reg.datum
    Dec 2005

Standard

Jag hade iskallt räknat med att vinylen var min eftersom jag bokade den direkt den kom upp hos Ginza. Men nu vete fan, det känns som att jag kommer bli utan ändå. Vilken dret på ren Värmländska!
    My face is mogadon!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ligufi Visa inlägg
    Har de använt sig av en master med samma frekvensomfång som en CD? Var lite missnöjd med ljudkvaliten på DoJD. Varför är min DoJD mer statisk än mina 70-talsskivor trots att jag vårdat den med kärlek? Dålig produktion?
    Köp en ZeroStat anti-static gun från Milty. Kostar 70-100$ om du beställer från USA (t ex elusivedisc eller musicdirect), Svalander (svalander.se) tar 800kr.

Standard

Citat Ursprungligen postat av nin Visa inlägg
    Vore ju intressant och fråga Kent varför man släpper vinylen endast i 1000 ex så man måste ha TUR om man ska få den, trots man beställer den direkt när den kommer! Exakt vad är fördelen med detta? Att fans ska vara tvungen att köpa av folk som enda motivation är att tjäna massa pengar på tradera?

Har köpt varje Kent vinyl när den släppts, men på senaste skiorna har det släppts alldelse för få ex för det ska vara vettigt. Dom skulle lätt kunna släppa 3000 eller t o m 5000 ex. Den kommer sälja slut till slut, och fans slipper betala sjuka pengar för skivan.
    Exakt! Alternativet är att alla packrats ger fan i vinylerna och låter oss som faktiskt lyssnar på dem köpa Samla på döda ting, jag förstår inte. Köp en ryggsäck, ta ledigt ett halvår och gör något kul för stålarna istället.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Linné Visa inlägg
    Exakt! Alternativet är att alla packrats ger fan i vinylerna och låter oss som faktiskt lyssnar på dem köpa Samla på döda ting, jag förstår inte. Köp en ryggsäck, ta ledigt ett halvår och gör något kul för stålarna istället.
    Ja för några hundralappar klarar man sig långt på.
    Jag köper både cd och vinyl, vinylerna står i hyllan och är mer en samlarsak.
    Medans cd också är rätt så död. Eftersom jag laddar ner musiken/rippar den till datorn och har har den i ljudsystemet på det sättet.

Och att den är begränsad till 1000EX är nog för att väldigt många samlare inte ser mening med att köpa en skiva om den finns i väldigt många exemplar, jag tror fan det är fler samlare som köper vinyl än sådana som lyssnar på vinylen.

Men det är ju bara vad jag tror.

Standard

Citat Ursprungligen postat av JensE Visa inlägg
    Ja för några hundralappar klarar man sig långt på.
    Jag köper både cd och vinyl, vinylerna står i hyllan och är mer en samlarsak.
    Medans cd också är rätt så död. Eftersom jag laddar ner musiken/rippar den till datorn och har har den i ljudsystemet på det sättet.

Och att den är begränsad till 1000EX är nog för att väldigt många samlare inte ser mening med att köpa en skiva om den finns i väldigt många exemplar, jag tror fan det är fler samlare som köper vinyl än sådana som lyssnar på vinylen.

Men det är ju bara vad jag tror.
    Ditt första argument faller platt, de flesta som kallar sig samlare äger fler än en skiva. Men för all del, några hundralappar räcker förvånansvärt långt. Lite äldre singlar och vinyler brukar kosta 500 - 1000 riksdaler, right? 3000 bagis är en månadsbudget i exempelvis Indien. Det jag vände mig emot var själva fenomenet "samlande", jag ser inte poängen med att äga saker som inte används, och i det här specifika fallet stör det mig då jag får betala ockerpriser. Ja, det här kan vi dra hur långt som helst genom att diskutera arvegods, prylar med affektionsvärde och dylikt, men det blir onödigt mycket OT.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Linné Visa inlägg
    Ditt första argument faller platt, de flesta som kallar sig samlare äger fler än en skiva. Men för all del, några hundralappar räcker förvånansvärt långt. Lite äldre singlar och vinyler brukar kosta 500 - 1000 riksdaler, right? 3000 bagis är en månadsbudget i exempelvis Indien. Det jag vände mig emot var själva fenomenet "samlande", jag ser inte poängen med att äga saker som inte används, och i det här specifika fallet stör det mig då jag får betala ockerpriser. Ja, det här kan vi dra hur långt som helst genom att diskutera arvegods, prylar med affektionsvärde och dylikt, men det blir onödigt mycket OT.
    Bara kul att ni kommenterar vad man gör med sakerna, köper jag en skiva så har jag väl lika mycket rätt att se på den som att lyssna. Huvudsaken är väl att jag har tillgång till musiken, sedan ur vilket format musiken flödar är skitsamma.

Förut köpte jag LP-skivan och gav fan i att köpa cd och laddade därför ner musiken istället, om detta är lagligt eller inte vetefan. Men jag hade iaf köpt skivan.

Vad ska jag göra i indien? jag har mer nöje av en fin skiva i hyllan än att luffa runt i indien. Men vill du åka till indien så är det fritt fram, jag skulle aldrig neka dig det. Synd bara att du vill neka mig en skiva.

Standard

Citat Ursprungligen postat av JensE Visa inlägg
    Bara kul att ni kommenterar vad man gör med sakerna, köper jag en skiva så har jag väl lika mycket rätt att se på den som att lyssna. Huvudsaken är väl att jag har tillgång till musiken, sedan ur vilket format musiken flödar är skitsamma.

Förut köpte jag LP-skivan och gav fan i att köpa cd och laddade därför ner musiken istället, om detta är lagligt eller inte vetefan. Men jag hade iaf köpt skivan.

Vad ska jag göra i indien? jag har mer nöje av en fin skiva i hyllan än att luffa runt i indien. Men vill du åka till indien så är det fritt fram, jag skulle aldrig neka dig det. Synd bara att du vill neka mig en skiva.
    Point taken. Jag är löjligt blå och således av uppfattningen att var och en gör precis vad den vill med sina pengar. Jag nekar dig mao inte att köpa vad du vill. Avslutade meningen, mot vilken du har invändningar, med en smiley, varför den inte bör tas på fullaste allvar. Det jag diskuterade sedan var fenomenet "samlande", och meningen med det kommer jag inte att se oavsett hur långt vi drar rättighetsdiskussionen.

Resor är underbart. Kultur, mat, nya vänner, bättre väder (sämre än sverige, finns det?), frihetskänsla osv. Rekommenderas varmt

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av nin Visa inlägg

Tror inte du behöver vara orolig, samtliga andra av deras plattor har inte varit ett dugg svåra att får tag i vid skivsläppet och en skaplig tid efteråt.
    Om du inte får tag i den hör av dig så kan nog folk här hjälpa till att tipsa om vart den säljs.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2002

Standard

Jag har redan betalt 2 från ginza. Money talks? Vore ju riktigt trist om jag bara skulle få pengarna tillbaks. Jag vet inte om dom kör prio på dom som bokar först eller dom som betalar på en gång.
    .. Men jag tänker aldrig så långt.

Smile

Hej alla!

Är det någon som har fått skivan på vinyl?

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Exclamation

Citat Ursprungligen postat av kenand Visa inlägg
    Hej alla!

Enligt Ginza, där jag veställt ifrån, släpps den imorgon. Då borde alla få den...

Nybörjare
    Reg.datum
    May 2007

Thumbs up

Citat Ursprungligen postat av kenand Visa inlägg
    Hej alla!

Jajamän! Jag var först av alla i den lokala skivaffären

Medlem boeings avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Fick igår bekräftelse på mail från Megastore att min vinyl nu är skickad. Får hoppas den kommer idag då...
    jag har ett kontrakt med Gud, så jag gör som jag vill

Medlem -Järnspöket-s avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Fick mail från ginza att den va skickad precis nu. Så lär väl också få den imorn.
    "Ge mig en vinterdrog"

Sidan 4 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •