Klockrent.
Klockrent.
why do we kill people
who kill people
to show people
that killing people
is wrong?
Portfolio: www.papercutstudio.tumblr.com
Haha jag vet inte, men jag tror fan att jag tänkte på det medan jag skrev, men sen orkade jag inte bry mig. Men jag ska ändra det nu för din skull :P
Ja, det är ju som att vissa verkligen vill hitta nånting djupt och symboliskt, och gör hur desperata försök som helst ibland :P
Dom kanske bara tyckte de va coolt å föreställa sig själva som "the four hoursemen" (:
Men endel har VÄLDIGT långsökta kopplingar emn sånt e kul oxå (:
Hrrm, övertolkning?
övertolkning!
wohh detta e coolt
En sak som talar lite mot din teori frippe, är raden om en fleur de lis i Berlin, Jocke har ju bekräftat att det är en referens till filmen LA Confidential (1997)...
Sen tror jag säkert att omslaget kan ha att göra med Uppenbarelsen, eller iaf vara nån slags modernisering/parodi på det där om döden till häst.
Men jag tror inte att det är såhär extremt genomtänkt.
Hehe, tror du att Kent nånsin har varit såhär djupa??
Ja, förmodligen valde de symbolerna just för att de står för vissa saker, alt passar bra in i temat... Eller vad vet jag?
Senast redigerat av Fast Forward den 2007-11-07 klockan 20:54.
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
hej frippe!
that sounds very interesting... sadly my swedish writing is worse than my swedish reading...so i cant really reply here in svenska. so i ask you, since i only understood like 70%, if you could write that in english to me?
but regarding the horses and "berlin"... recently my hometowns brandenburg gate came up to my mind and the four horses on it! i thought maybe there is a link too?
another interesting thing: the berlini police used to do their "work" on horses... riding around town and also around the brandenburg gate. just remembered that...even though i dont think it has a link to that shit since i doubt they know so and göteborg as well has police on horses. whatever... just found that interesting.
tack som fan!! if i was a teacher i would give you one year holiday for that "homework".. haha!![]()
Kent är nog djupare än man kan ana tror jag...Vilket är mycket uppskattat när dom flesta grupper bara "slänger ihop" nåt på sina album ibland helt utan någon som helst baktanke...
It’s not a question of devotion, you cannot carve your own tattoo.
I’m not a part of your emotion, you cannot tell me what to do.
"Edit: om vi istället utgår från att det stavas Fleur de lis (Jocke har ju strukit över e i ordet de lise i texthäftet) är en möjlig tolkning istället:"
Ja, allt det här är ju mycket fint... men Fleur de lise stavas faktiskt Fleur de lis.
Alltså utan "e" på slutet. I texthäftet var det helt enkelt en felstavning.
Men detta visste ni ju redan :P
Senast redigerat av knt den 2007-11-11 klockan 16:41.
Ge mig en käftsmäll, jag är feg...