jag vill också döda med svärd
jag vill också döda med svärd
Och. Det heter fleur de lis, inte fleur de lise.
Näe, lite överallt där det finns fölk som har lite innanför pannbenet.
Det är nog inte så enkelt, ett anagramm innebär oftast en viss kompromiss i vilka bokstäver och formuleringar man sist har att använda sig av.Men alltså. Du menar alltså att Kent valt ut just den meningen, sedan fyra ord som passar in i meningen, och sedan istället för att visa varje ord gjort en symbol istället.
Känns helt rätt!Känns... fel.
Eftersom Jocke alltid har lekt och använt sig av symboler på olika sätt där man hänvisas vidare på liknande sätt skulle det väl inte sluta nu?
Varför måste den vara central?Möjligen om själva meningen varit central i sammanhanget (eller ens funnits som sin helhet i bibeln), men nu känns den till och med krystad. Jag är skeptisk.
Faktum är ju att berättelsen handlar om det Jocke är inne på på plattan.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
så tjejen på hästen har HIV då?
är det det ni försöker säga?
Poängen är ju att om man gör ett anagram (inte anagramm) så bör ju meningen man gör ett anagram på vara central eller ha oerhört stor betydelse. Liksom, konsensus av hela skivan, eller liknande. "Frälse Kristus hatade Pale" känns innehållslös. Tänk på att den meningen indirekt pryder texthäftet, nästan som en albumtitel. Ge mig en schysst tolkning på just den meningen så ska jag överväga saken.
Shit vilket jobb du måste ha lagt ner för att tolka det! Det vore verkligen coolt om det stämmer med..![]()
Jag måste bara fråga: Hade du alla dessa bibliska kunskaper från början, eller har du lusläst bibeln/wikipedia?
Förresten förstår jag inte varför det skulle vara så fel att koppla vägen till lösningen på anagramet till Da Vinci koden?
bra tänkt (: det had ejag aldrig kommit på (:
alright
kommer det en b-sida till nästa singel sen som heter "döda med svärd"
så bekräftar väl det den här teorin men tills dess känns det litegran långsökt
kommer farbror crazy frog posta i den här tråden och reda ut begreppen månntro?